• 0

Nieuw plastic product voor kinderen importeren uit China help is nieuw voor mij

Hoi iedereen

Ik ben 8 jaar zzp-er en nu zat ik eens rond te neuzen op internet en ben een geweldig product tegengekomen wat eigenlijk in veel landen word verkocht maar hier in NL nog niet, vanuit China is het heel goedkoop te krijgen.

 

Nu heb ik wat vraagjes; kan je aan een product wat in NL nog niet word verkocht je eigen naam eraan geven, en wat moet je daarvoor allemaal doen is dit merk-recht? Of moet je dan ook nog andere dingen aanvragen?

 

Hoeveel kosten komen erbij op een plastic kinderproduct in te voeren? wat zouden de invoer rechten zijn?

ik wil eerst rond de 200 euro bestellen, verzendkosten zijn gratis.

 

 

Ik heb inmiddels wel begrepen dat je kan aanvragen dat de btw verlegd kan worden?

Moet plastic ook goed gekeurd worden in nederland?

wie o wie maakt mij een beetje wegwijs... alvast bedankt :)

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo E-stella,

 

Je geeft aan dat je een plastic product, bedoeld voor kinderen, hier op de Nederlandse markt wil brengen. Het kan zijn dat dit product als speelgoed gezien wordt en daarom onder het Warenwetbesluit Speelgoed valt. In dit besluit staan voorschriften over veiligheids- en hygiënevoorschriften waaraan speelgoed moet voldoen.

 

Meer informatie over het besluit kun je vinden op de website van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA).

 

Zie ook:

- Speelgoed - Wat is er geregeld? (NVWA)

- Warenwetbesluit speelgoed 2011 (Overheid.nl)

- Intellectueel eigendom (RIjksoverheid)

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

de vraag mbt de invoerrechten is met deze omschrijving niet te beantwoorden. Hiervoor hebben we of een veel uitgebreidere omschrijving nodig danwel het statistieknummer(HS code). Daarnaast grote kans dat dit product CE gekeurd moet worden. Daarbij ben jij als importeur verantwoordelijk voor het product en wordt je gezien als producent.

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Tja, een idee is sneller geboren dan uitgevoerd. Heb dat zelf aan den lijve ondervonden. Vorig jaar een mooi artikel gezien wat in China voor weinig te koop is. Maar dan al die regels en bijkomende zaken. :-\

 

Maar Google is your friend: Na veel gezoek het artikel in Duitsland gevonden en kan ik het daar aantrekkelijk inkopen.

 

Goed iets minder marge maar veel minder kopzorgen (en risico) :)

 

Is het artikel wat je op het oog hebt wel in andere Europese landen te koop?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.