• 0

Particuliere Factuur naar Duitsland

Beste forumleden,

 

Vanaf vorige maand ontvang ik van een Duits bedrijf voor mijn werkzaamheden (website bijhouden, facebook updaten etc.) zo'n 400 euro per maand. Dit is een vast bedrag, dus het maakt niet uit hoeveel uur ik er in stop (als voorbeeld krijg ik 10 euro per uur, dus zou ik 40 uur per maand voor ze werken).

 

Nu heb ik naast dit werk nog een vaste, fulltime baan en ben ik particulier. Ik heb ook geen zin om weer een bedrijf te starten. Hoe moet ik dit nu doen met het factureren aan dat bedrijf? En hoe moet ik dit op mijn belastingaangifte aangeven?

 

Dit Duitse bedrijf wou graag mijn BTW nummer, maar die heb ik dus niet. Nu heb ik een factuur gemaakt met 'omgekeerde BTW' (in het Duits: Umkehrung der Steurschuldnerschafft) en op mijn factuur geen ex BTW tarief neergezet. Alleen die 400 euro als totaalbedrag. Klopt dit?

 

Ik weet het, dit zijn drie vragen, maar ik wil graag duidelijkheid hebben.

 

Met vriendelijke groet,

Stefan

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dit topic gaat helaas op slot Stefan, Higherlevel.nl is er niet voor betaalde particuliere (hobby)activiteiten zoals je zelf je werk kwalificeert. We moeten ergens een grens trekken als we als forum een scherpe focus willen op het ondernemerschap, dus om die reden doe ik hier een slotje op. Ik hoop dat je een andere plek hebt om de antwoorden te vinden.

Link naar reactie
  • 0

Dag Stefan

 

Je kunt niet factureren met BTW verlegd zonder dat je een BTW nummer hebt. Daarnaast zijn je diensten structureel van aard zodat je voor de BTW al snel ondernemer bent. Ik zie geen andere oplossing dan inschrijven KVK en netjes een BTW nummer aanvragen. De winst kun je opgaven als resultaat uit overige werkzaamheden in je particuliere IB aangifte.

 

groet

Joost

 

Edit: Jeroen en ik typten tegelijk. Heb je toch nog een antwoord ;)

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 248 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.