• 0

navigatiestructuur

Omschrijving van je concept:

Goedendag

 

Ik ben bezig de website opnieuw op te bouwen, de oude is hopeloos uit de tijd eigelijk.

M'n eerste doel is om een nieuwe functonele masterpage te maken welke mij een heleboel werk met linkjes maken uit handen kan nemen.

 

Nu ben ik al een aantal dagen aan het spitten welke vorm van navigeren ik nu zou willen toepassen.

M'n doel is om een gebruiksvriendelijke en overzichtelijke navigatie neer te zetten.

 

1 Zelf vind ik de big area drop down menu wel erg mooi, alleen twijfel ik of iedereen dat overzichtelijk genoeg vind, gezien je een hele lap woordjes voorgeschoteld krijg, maar wel vrijwel alles in een overzicht.

deze zal het aantal benodigde klikken om op je doelpagina te komen reduceren.(tabje vloerengilde)

 

2 IVanuit de horizontale balk een drop down tapijt/ marmoleum. pvc enz. door te linken naar een 2nd master die gewijd is aan de varianten in het product waarbij de uiteindelijke tapijten in een tabel verticaal links staan.(tabje producten)

 

de 3e is gewoon plat een tabel verticaal aanhouden met de hele lijst aan producten welke doorlinken naar de productgroep en dan de keuze bieden tussen de endproducten.( tabelletjes)

 

optie 1 vind ik't mooist

optie 2 denk ik gebruiksvriendelijk, en relatief eenvoudig bij te werken

optie 3 is overzichtelijk, maar vergt veel werk.

 

De Hamvraag is, welke vind je het meest gebruiksvriendelijk

 

http://www.tapijtzeewolde.nl/opzet.html

 

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Google op internet in wat de meest vriendelijke structuur is, dit levert mij vooral website bouwers op die hun eigen kunnen vooral omschrijven, rondvragen in een kennissenkring.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het bouncepercentage verlagen

Gebruiksvriendleijk laten navigeren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niks nieuws, alleen mijn onbekendheid hierin.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Persoonlijke voorkeur van hoe je het liefst zelf navigeer

Gebruikervarignen

 

 

 

 

Er bestaan alleen maar oplossingen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij hangt de keuze het meest af van je data/site structuur. Heb je twee navigatie levels met niet teveel items is nr. 2 denk ik het meest overzichtelijk (eventueel in combinatie met 3 op vervolgpagina's). Als je categorieën hebt die uitleg nodig hebben, of een call to action, of als het 2e level erg groot is, dan is optie 1 te overwegen. Optie 3 is het beste bij a) veel hoofdcategorieën of b) veel levels en kan dus ook evt. gecombineerd worden.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij hangt de keuze het meest af van je data

 

Data en doelstellingen. Alleen op basis hiervan kun je een keus maken hoe je interactie zou moeten zijn.

 

Misschien moet je juist niet alles wegstoppen in dropdown menutjes? Of juist weer wel. Alleen door goed na te denken over hoe je de doelgroep benaderd en jouw doelen wilt bereiken kun je een interactieontwerp opstellen.

 

Vormgeving is altijd wel mede bepalend voor hoe de interactie tot zijn recht komt, maar is niet lijdend in je vraag.

 

Concreet: Wil je vertellen dat je aan projectinrichting doet of dat je tapijten hebt? Lijkt me twee verschillende doelen hebben.

Dus vertel je "Dit heb ik en dit kan ik voor je doen ermee" of vertel je "Dit kan ik voor je doen, en dit heb ik ervoor".

 

Je benadering van je doelgroep bepaald welke structuur je hanteert en wat je in deze structuur wilt plaatsen. Less is more in dit geval.

 

Ik zou daarom ook niet voor optie 1 gaan (veelte groot). Hooguit optie 2 (en alleen bij uitzondering). Optie 3 lijkt me verder erg onduidelijk (horizontaal lijkt me meer geschikt). Verticaal evt gebruiken voor diepte navigatie als je bv. op een niveau 2 pagina zit (na 1 klik).

 

Succes!

"Doe wat je leuk vindt, dan werk je nooit te hard".

Link naar reactie
  • 0

Nuttige informatie voor mij, bedankt!

 

horizontaal en verticaal combineren wordt het dus.

verticaal op de dieptepagina, met het assortiment van bepaald product.

Horizontaal om de dieptepagina te bereiken.

Op deze manier is het naar mijn mening overzichtelijk, en mogelijk iedere pagina in 2 klikken te bereiken.

 

Inmiddels wat verder al met de site, de homesite heb ik zover klaar naar mijn kennis.

Hoewel het ook een deel uitproberen is, zou ik toch weer blij zijn met de kritieken!

 

http://www.tapijtzeewolde.nl/testpagina785.html

 

Arjan

 

 

Er bestaan alleen maar oplossingen

Link naar reactie
  • 0

... de homesite heb ik zover klaar naar mijn kennis.

Dan maar hopen dat ik de pret niet bederf ... ;)

 

Allereerst moet ik even kwijt dat ik een enorme mismatch voel tussen de domeinnaam (tapijtzeewolde), de titel van de site (vloerengilde) en het aanbod. Bij "vloeren" denk ik aan een cementvloer, een tegelvloer, en misschien ook aan parket of laminaat, maar niet aan tapijt. Dat zie ik meer als vloerbedekking, dus iets wat je op een vloer legt. En een gilde is van oorsprong een belangenorganisatie van een beroepsgroep, dus daar wringt wat mij betreft ook iets.

 

Je eerste menu-keuze klapt uit als een soort submenu, maar daar staan contactgegevens in. Dat maakt de navigatie niet consistent. Bovendien zie ik je aanbod niet terugkomen in je (sub)menu's, ik mis bijvoorbeeld de horren.

 

De opsomming van USP's aan de linkerkant oogt als een menu, maar is dat niet. Of ga je daar allemaal linkjes van maken? Dan zou ik eerlijk gezegd kiezen voor andere omschrijvingen (maar misschien was je dat al van plan).

 

Dat kopje "Bereikbaar" oogt ook wat vreemd. Want je hebt ook al een menu-keuze "Contact" en rechtsonder een grote button. Het lijkt mij logischer om die informatie op de contactpagina te plaatsen. Want ik neem aan dat de tekst nog moet worden uitgebreid (je bent vast niet op alle dagen van 8.00 tot 20.00 uur bereikbaar) en dan wordt het allemaal weer erg krap.

 

Je zegt dat je "zover" klaar bent, maar wat komt er allemaal in de voet van je site?

Link naar reactie
  • 0

pret bederven gaat niet lukken.

 

wat betreft de domeinnaam, die is enkel om pagina's te plaatsen die nog niet af zijn, of waar ent aan begonnen is.

Zo kan ik't bekijken of't werkt als't online is.

 

De domeinnaam is dadelijk vloerengilde.nl

 

De bedrijfsnaam, daar zijn voors en tegens, ik heb daar een besluit in genomen.

 

De navigatie, die is rijp voor aanpassen, ik heb in m'n kringen ook mensen laten schieten, en inderdaad schort't op consistent, dus het adres wordt er uit verwijderd.

De productgroep zal ook naar behoren ingevuld worden, de merken zullen er van verdwijnen, en vervangen worden met een zinvolle functie

 

Die USP dingen links, vanuit de reacties had ik al begrepen dat dat het gewoon niet is zo, ik wacht nog even wat meer kritieken af, dan zal ik daaruit eens gaan opmaken hoe dat te verbeteren.

 

wat de footer betreft, die denk ik in 4 delen op te delen, eentje met de hoofdgroepen van de verschillende producten gelinkt naar de productpagina, een vak nog contactinformatie, verder nog aan't kiezen tussen een blokje merken, een blokje linkjes naar pagina's om interieurideen op te doen of om er een te voorzien van nieuwtjes gerelateerd aan hetgeen ik aanbied.

 

 

Er bestaan alleen maar oplossingen

Link naar reactie
  • 0

Waarom laat je tabel based code genereren, als je de blauwe knop (CSS layout) activeert krijg je een schonere broncode.Vink dan ook bij je documentinstellingen bij uitvoer "Externe stijlbladen" aan, scheelt weer een hoop overbodige code in je broncode. Tot slot zou ik de

stijlen of je Body stijlen, scheelt ook weer overbodige code.

Link naar reactie
  • 0

Je gebruikt dus een of ander webdesignpakket voor de Mac, Freeway 5 Pro.

 

Met alle respect, dat is ook te zien.

 

Je code is een puinhoop, veel inline css, hele website bestaat uit tabellen, brrrr...

 

Dat terzijde ziet de layout er nog steeds 1.0 uit.

 

Ik zou dit aan een pro overlaten persoonlijk. Ik neem aan dat je ook gevonden wil worden, dus ook de SEO technieken moeten in orde zijn.

 

Sorry, maar beter nu goed beginnen, dan dat je veel tijd kwijt bent en uiteindelijk nog niets hebt bereikt. Met een mooi CMS en een knappe layout kan jij je richten op de invulling van de site.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Google (en andere indexeringsystemen) is prima in staat om slechte html code te negeren, hoor. Het maakt niet zo heel veel uit of je alles netjes in divs en stylesheets hebt staan of dat je diep geneste tables en in style css gebruikt. Het is belangrijker om keywords herkenbaarder te maken, dus o.a. goed gebruik van de en

/

, herkenbare links en uiteraard prima teksten.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Dat is wel lastig. Ik ben zelf altijd van de dropdown en een navigatiemenu aan de zijkant zodat iemand niet steeds opnieuw het dropdown menu uit hoeft te klappen.

Wat ik nu zie vind ik eigenlijk een beetje simpel lijken. Omdat de knoppen van het menu niet een luxe uitstraling hebben. (diepte in de knoppen, minder dikke lijnen)

 

De keuze moet vallen op praktisch, wat vindt de klant het handigst en wat vind je zelf praktisch als je online shopt?

Link naar reactie
  • 0

Je gebruikt dus een of ander webdesignpakket voor de Mac, Freeway 5 Pro.

 

Met alle respect, dat is ook te zien.

 

Je code is een puinhoop, veel inline css, hele website bestaat uit tabellen, brrrr...

 

Dat terzijde ziet de layout er nog steeds 1.0 uit.

 

Ik zou dit aan een pro overlaten persoonlijk. Ik neem aan dat je ook gevonden wil worden, dus ook de SEO technieken moeten in orde zijn.

 

Sorry, maar beter nu goed beginnen, dan dat je veel tijd kwijt bent en uiteindelijk nog niets hebt bereikt. Met een mooi CMS en een knappe layout kan jij je richten op de invulling van de site.

 

Dit gevoel heb ik ook. De website straalt weinig uit voor mijn gevoel. Ik zou zeker een professioneel webbureau benaderen. Desnoods een student of stagiair webdesign.

 

De navigatie: De contact informatie hoort niet links te staan. Hier moeten inderdaad je USP's staan, in dit geval vloeren. Zie het als een etalage. Daar zet je toch ook niet je contactgegevens voorop? De tab "referenties" in de hoofdnavigatie knaagt bij mij ook ietswat. Misschien kan je deze beter in de footer zetten of ergens onder hangen.

Qua structuur ben ik een voorstander van een simpele dropdown op de homepage en op subpagina's een combinatie hoofdnavigatie en de subnavigatie verticaal.

 

Link naar reactie
  • 0

Los van de structuur is het ook altijd goed om vanuit een usability- en conversie oogpunt na te denken over de volgorde van menu/items. De doorsnee bezoeker van een website scant van links naar rechts en van boven naar onder. Met andere woorden, zet de belangrijkste navigatie/items aan het begin van horizontale menu`s en bovenaan verticale menu`s.

 

Je uiteindelijke doel zal conversie zijn. Bepaal dus voor jezelf welke items / producten de meeste potentie hebben of focus moeten hebben en pas de navigatie hier op aan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 209 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.