• 0

Nieuwe tweedehands webshop: Bijna Nieuw

Omschrijving van je concept:

Verkoop van tweedehands artikelen, omdat mensen steeds meer into tweedehands zijn.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

ingeschreven bij de kamer van koophandel op 12 maart. Daarvoor een webshop pro pakket aangevraagd bij Shoptrader. Ik was eerst met de demo begonnen en heb mijn demo vorige maand over laten zetten, toen ik tevreden was. Toen ben ik producten toe gaan voegen en zoveel mogelijk invulling gaan geven aan de informatie pagina's. Ik heb geen hulp gehad, want ik doe liever alles zelf.

 

Ik heb een bankrekening geopend en een spaarrekening bij de Rabobank.

IDEAL en afterpay aangevraagd. IDEAL is bijna rond, afterpay heb ik gister pas aangevraagd.

Facebookpagina, Twitter, LinkedIn, facebookshop ben ik nu mee bezig (op advies van iemand in het voorstelrondje).

 

Aangemeld op verschillende websites om Bijna Nieuw te promoten.

Google analytics erop aangesloten om de bezoekers in de gaten te houden.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het lijkt me heerlijk om me niet te hoeven inhouden qua enthousiasme. Als je ergens werkt van 8 tot 5 dan kan je in de meeste gevallen niet dag en nacht bezig zijn met je werk. Dat miste ik (door het studentenbedrijf) en nu als ik nog niet moe ben zit ik zo tot 3 uur 's nachts te werken. Dat flexibele en alles zelf weten en doen dat vind ik helemaal geweldig!

 

Wat wil ik voor de consument oplossen? Dat ze minder uit hoeven te geven aan een artikel dan wanneer ze het nieuw kopen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er bestaat een webshop waar ze voornamelijk tweedehands kinderspeelgoed, kleding en dvd's verkopen. En verder heel erg veel tweedehands kledingverkopers. Boeken en dvd's bij allemaal verschillende webshops. Deze zijn meestal veel duurder dan mij en rekenen nog servicekosten, idealkosten, verzendkosten etc. En dat is bij mij inclusief.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Verbeterpunten qua presentatie of welke producten ik nog meer zou kunnen verkopen.. Wat zou jij bijvoorbeeld willen aan aanbod? categorieën indeling. link: www.bijnanieuw.eu

Alles is van harte welkom!!!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

In het voorsteldraadje heb ik al wat punten aangestipt. Zie dat je die ook al doorgevoerd hebt :). Zelf vind ik de site leuk en fris ogen maar de specialisten en kenner zullen je zeker nog wel van verdere tips voorzien. ;)

 

Bij de klantenservice kan ik niet echt je adres ontdekken en dat is wel verplicht. En momenteel staan er nog weinig artikelen op dus zo snel mogelijk aan meer keus werken. Vandaar mijn tip voor een categorie restpartijen. Ga eens op zoek, er zal ongetwijfeld voldoende aanbod zijn. Winkels die er mee ophouden, voorraad ten gelde willen maken of via faillisements veilingen kan je wellicht voor weinig spullen kopen die binnen jouw concept vallen. En dan gewoon verkopen als nieuw tegen dumpprijzen.

Link naar reactie
  • 0

Een soort van rommelwinkeltje. Veel mensen vinden het leuk om te snuffelen en te kijken of er wat voor ze tussen zit. Misschien lukt het je om de kloof tussen een echte rommelmarkt en het internet op te vullen. Misschien dus een idee om ook een z.g. "Rommelbak" erop te gooien?

Link naar reactie
  • 0

Heel kort...

 

Site vind ik er wel goed uit. Alleen de header valt nogal uit de toon (lees: niet mooi). Daar zal ik eens designer voor in huren als ik jouw was. Verder valt het mij op dat bij categorien er gele vakjes staan. Dit wekt - bij mij althans - de indruk dat deze catergorie leeg is. Grote kans dat mensen dan je site weer verlaten. Je kunt hier beter een afbeelding tonen.

 

In ieder geval veel succes!

Link naar reactie
  • 0

Het aanbod is nog erg klein, maar ik neem aan dat dit een proefopzet is. Of zijn deze spullen echt al nu te koop?

Persoonlijk zou ik wat meer omschrijving willen bij elk artikel. Welke nummers staan er op CD X van Z? Dat soort info.

 

Is die website makkelijk bij te houden?

Is er een voorraad administratie?

Heb je ook al bedacht hoe je de verzending regelt?

Hoe registreer je de verzending aan alle klanten?

Wat doe je als er iets niet aankomt?

Link naar reactie
  • 0

In het voorsteldraadje heb ik al wat punten aangestipt. Zie dat je die ook al doorgevoerd hebt :). Zelf vind ik de site leuk en fris ogen maar de specialisten en kenner zullen je zeker nog wel van verdere tips voorzien. ;)

 

Bij de klantenservice kan ik niet echt je adres ontdekken en dat is wel verplicht. En momenteel staan er nog weinig artikelen op dus zo snel mogelijk aan meer keus werken. Vandaar mijn tip voor een categorie restpartijen. Ga eens op zoek, er zal ongetwijfeld voldoende aanbod zijn. Winkels die er mee ophouden, voorraad ten gelde willen maken of via faillisements veilingen kan je wellicht voor weinig spullen kopen die binnen jouw concept vallen. En dan gewoon verkopen als nieuw tegen dumpprijzen.

 

Op het moment heb ik mijn contactgegevens voorop de webshop gezet, onderaan. En dan alle gegevens onder elkaar. Ik denk dat het zo wel goed leesbaar is.

Dat is een erg leuk idee van die faillissements veilingen, zal hier zeker wat mee gaan doen! (partijen, etc.)

Link naar reactie
  • 0

Een soort van rommelwinkeltje. Veel mensen vinden het leuk om te snuffelen en te kijken of er wat voor ze tussen zit. Misschien lukt het je om de kloof tussen een echte rommelmarkt en het internet op te vullen. Misschien dus een idee om ook een z.g. "Rommelbak" erop te gooien?

 

Dat is een heel goed idee! Heb nu al wel 'actie' maar dit zou ook de rommelbak kunnen worden.

Link naar reactie
  • 0

Heel kort...

 

Site vind ik er wel goed uit. Alleen de header valt nogal uit de toon (lees: niet mooi). Daar zal ik eens designer voor in huren als ik jouw was. Verder valt het mij op dat bij categorien er gele vakjes staan. Dit wekt - bij mij althans - de indruk dat deze catergorie leeg is. Grote kans dat mensen dan je site weer verlaten. Je kunt hier beter een afbeelding tonen.

 

In ieder geval veel succes!

 

De header heb ik zelf even in elkaar geflanst. Mijn zus (handig met Paint Shop Pro) gaat nog een nieuwe maken. U heeft inderdaad gelijk over de afbeeldingen van de categoriëen. Hier zal ik wat mee gaan doen.

Zou ik dan een afbeelding uit het assortiment gebruiken?

Link naar reactie
  • 0

Het aanbod is nog erg klein, maar ik neem aan dat dit een proefopzet is. Of zijn deze spullen echt al nu te koop?

 

De webshop is nu al online. Geleidelijk komt er steeds meer aanbod. Maar wilde al graag online voor Google, promotie etc. en zo steeds nieuwe producten toevoegen. In iedergeval zodat alles al goed werkt en een beetje bekender is.

 

Persoonlijk zou ik wat meer omschrijving willen bij elk artikel. Welke nummers staan er op CD X van Z? Dat soort info.

Welke nummers er op een CD staan staat wel bij de beschrijving.

 

Is die website makkelijk bij te houden?

Ja gelukkig wel :)

 

Is er een voorraad administratie?

Ja die is er!

 

Heb je ook al bedacht hoe je de verzending regelt?

Ja, dat moet in het begin nog gebracht worden naar het postkantoor of kan in het dorp op de bus.

 

Hoe registreer je de verzending aan alle klanten?

Op dit moment stuur ik de klanten een e-mail wanneer het verzonden is.

 

Wat doe je als er iets niet aankomt?

Wanneer de klant dit aangeeft zoek ik dit uit via PostNL en anders krijgt deze persoon een waardebon twv het bedrag dat de klant heeft besteed, omdat er van bijna alles maar 1 product is.

 

 

[Mod edit: quotes hersteld]

Link naar reactie
  • 0

De shop ziet er goed uit voor wat het moet doen, mooie grote letter, duidelijk te lezen en goede plaatjes. Echter qua usability enkele kleine opmerkingen.

 

1. De bestel knoppen op de productpagina's zijn te klein. Ik raad aan deze groter te maken, zodat dit beter opvalt voor de bezoeker.

2. De producten in de overzichten zijn allemaal precies hetzelfde qua opmaak. Hierdoor creëer je keuzestress. Bezoekers houden niet van kiezen en vinden het fijn als jij een product er uit laat springen, met bijvoorbeeld een populair tag.

3. In de productoverzichten heb je bij alle producten 2 gelen knoppen, ik raad aan meer info minder opvallend te maken dan bestellen, hierdoor hoeft de gebruiker de keuze tussen deze twee opties niet te maken, omdat jij dit voor de gebruiker doet.

4. In de winkelwagen mag de afrekenen knop veel groter, nu is deze hetzelfde opgemaakt als de terug knop, terwijl afrekenen veel belangrijker is.

5. Waarom gebruik je geen one step checkout? Door de velen schermen bij afrekenen creëer je de kans dat gebruikers gaan twijfelen en afhaken.

6. Bij het afronden van een bestelling raad ik aan het menu boven en links weg te halen. Hierdoor kunnen gebruikers gaan twijfelen, andere producten bekijken en daardoor mogelijk afhaken.

7. Maak bestel, volgende en afrekenen knoppen groen. Het zal iets minder mooi staan, maar het word wel duidelijker voor gebruikers waar ze moeten klikken. Zie je bezoekers als apen, apen zoeken bananen en bananen moeten opvallen. Wanneer je zorgt voor een opvallende CTA weet het aapje precies waar het zijn moet.

 

Ik hoop dat je er iets mee kan.

 

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

5. Waarom gebruik je geen one step checkout? Door de velen schermen bij afrekenen creëer je de kans dat gebruikers gaan twijfelen en afhaken.

Ben ik benieuwd hoe je een one step checkout ontwerpt die voldoet aan de wet. Dat wil zeggen dat een klant, voordat de bestelling definitief geplaatst wordt, een totaaloverzicht van de bestelling en alle ingevoerde gegevens krijgt voordat de overeenkomst tot stand komt. (bron) Laad je dat na het invullen door de klant opnieuw in de pagina of komt er dan toch een tweede stap achteraan?

 

EDIT bron even toegevoegd.

Link naar reactie
  • 0

Wat doe je als er iets niet aankomt?

Wanneer de klant dit aangeeft zoek ik dit uit via PostNL en anders krijgt deze persoon een waardebon twv het bedrag dat de klant heeft besteed, omdat er van bijna alles maar 1 product is.

Volgens mij is dit wettelijk niet toegestaan. Je heb immers formeel niet geleverd, dus heeft de klant er recht op het betaalde bedrag terug te krijgen.

 

Een paar andere punten:

 

- als de productomschrijving op de overzichtspagina te lang is, gaat de layout niet helemaal goed (zie plaatje)

- onder "Waarderingen" staat "Deel uw ervaringen hierover door op Schrijf waardering te klikken", maar die button zie ik nergens

- wees duidelijk over de staat van de artikelen, "redelijk goed" vind ik bijvoorbeeld te vaag bij het Pocahontas spel; als dat betekent dat de kaartjes zodanig beschadigd zijn dat ze aan de achterzijde herkenbaar zijn, zou ik dat vooraf willen weten

- als ik afreken als gast en een tikfout maak in mijn adres is het wel heel lastig om die te herstellen

- loop je teksten nog even na; in "Uw bestelling wordt verzonden zodra het op de bank staat. Wanneer uw bestelling verzonden krijgt u een mail." ontbreken bijvoorbeeld een paar woorden

BijnaNieuw.jpg.c23211cad172abc5093294c1977acea0.jpg

Link naar reactie
  • 0

5. Waarom gebruik je geen one step checkout? Door de velen schermen bij afrekenen creëer je de kans dat gebruikers gaan twijfelen en afhaken.

Ben ik benieuwd hoe je een one step checkout ontwerpt die voldoet aan de wet. Dat wil zeggen dat een klant, voordat de bestelling definitief geplaatst wordt, een totaaloverzicht van de bestelling en alle ingevoerde gegevens krijgt voordat de overeenkomst tot stand komt. (bron) Laad je dat na het invullen door de klant opnieuw in de pagina of komt er dan toch een tweede stap achteraan?

 

EDIT bron even toegevoegd.

 

Hoe wij dit zelf doen is als volgt: Aan de linkerkant kan de gebruiker zijn of haar gegevens invullen. Vervolgens kan de gebruiker in het midden de betaal en verzendoptie kiezen en ziet de gebruiker aan de rechtekrant een overzicht van zijn of haar bestelling. Voor dat de gebruiker op akkoord kan klikken, moet deze akkoord gaan met het plaatsen van de bestelling en de algemene voorwaarden. Na het plaatsen van een bestelling heeft de gebruiker de mogelijkheid de bestelling te wijzigen. Wanneer de gebruiker dat niet doet, zal de bestelling definitief zijn. Ik heb hier een aantal jaar gelerden een klein artikeltje over geschreven.

 

Edit: Ik heb het artikel weg gehaald omdat dit misschien als spam gezien kan worden.

 

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 1
Volgens mij is dit wettelijk niet toegestaan. Je heb immers formeel niet geleverd, dus heeft de klant er recht op het betaalde bedrag terug te krijgen.

Bedankt voor de tip, dan doen we dat en geen waardebon.

 

- als de productomschrijving op de overzichtspagina te lang is, gaat de layout niet helemaal goed (zie plaatje)

Ik ben daar al mee aan het prutsen geweest, het was mij ook al opgevallen. Nou blijkt dat er 50 tekens gebruikt worden in de omschrijving, maar omdat de woorden te lang waren was het half/half te zien. Nu heb ik de tekst aangepast en doet ie dat gelukkig niet meer.

 

- onder "Waarderingen" staat "Deel uw ervaringen hierover door op Schrijf waardering te klikken", maar die button zie ik nergens

Dat klopt. Heb ik net aangepast.

 

- wees duidelijk over de staat van de artikelen, "redelijk goed" vind ik bijvoorbeeld te vaag bij het Pocahontas spel; als dat betekent dat de kaartjes zodanig beschadigd zijn dat ze aan de achterzijde herkenbaar zijn, zou ik dat vooraf willen weten

Helemaal mee eens. Dit moet uitgebreider.

 

- als ik afreken als gast en een tikfout maak in mijn adres is het wel heel lastig om die te herstellen

Hier kan ik helaas niets aan veranderen. Het enige wat ik erbij kan zetten is dat als je als gast besteld de ingevulde gegevens niet meer kunt aanpassen, maar wel een mail kunt sturen met wat er aangepast moet worden bij een typfout.

Ik kan gegevens in het systeem wel aanpassen; naam, adres etc. Dan was u vast de persoon met de naam: aaaab bbbbb.

 

- loop je teksten nog even na; in "Uw bestelling wordt verzonden zodra het op de bank staat. Wanneer uw bestelling verzonden krijgt u een mail." ontbreken bijvoorbeeld een paar woorden

Helemaal mee eens! Dit ga ik zeker doen. Gedeeltelijk heb ik hier al naar gekeken maar zulke dingen staan wel slordig >:(

 

Ontzettend bedankt voor de tips!

Link naar reactie
  • 0

De shop ziet er goed uit voor wat het moet doen, mooie grote letter, duidelijk te lezen en goede plaatjes. Echter qua usability enkele kleine opmerkingen.

 

1. De bestel knoppen op de productpagina's zijn te klein. Ik raad aan deze groter te maken, zodat dit beter opvalt voor de bezoeker.

Mee eens. Alleen wanneer de twee knoppen die nu naast elkaar staan bij elk productoverzicht te groot worden, komen deze onder elkaar te staan en niet meer naast elkaar. :( en dat vond ik niet mooi. Dus daarom zijn ze zo klein..

 

2. De producten in de overzichten zijn allemaal precies hetzelfde qua opmaak. Hierdoor creëer je keuzestress. Bezoekers houden niet van kiezen en vinden het fijn als jij een product er uit laat springen, met bijvoorbeeld een populair tag.

Dit lukt helaas niet denk ik. Ik zou wel een ander kleur lettertype kunnen gebruiken, maar ik kan een product uiterlijk niet heel anders maken.

 

3. In de productoverzichten heb je bij alle producten 2 gelen knoppen, ik raad aan meer info minder opvallend te maken dan bestellen, hierdoor hoeft de gebruiker de keuze tussen deze twee opties niet te maken, omdat jij dit voor de gebruiker doet.

Komt in orde :)

 

4. In de winkelwagen mag de afrekenen knop veel groter, nu is deze hetzelfde opgemaakt als de terug knop, terwijl afrekenen veel belangrijker is.

Ga hier naar kijken.

 

5. Waarom gebruik je geen one step checkout? Door de velen schermen bij afrekenen creëer je de kans dat gebruikers gaan twijfelen en afhaken.

Dit komt nog. Dan komt het er zo uit te zien (zie afbeelding) Kost alleen 10 euro per maand. Dit komt wanneer er iets meer financiële ruimte is.

 

6. Bij het afronden van een bestelling raad ik aan het menu boven en links weg te halen. Hierdoor kunnen gebruikers gaan twijfelen, andere producten bekijken en daardoor mogelijk afhaken.

Menu bovenaan kan niet weg, menu links wel.

 

7. Maak bestel, volgende en afrekenen knoppen groen. Het zal iets minder mooi staan, maar het word wel duidelijker voor gebruikers waar ze moeten klikken. Zie je bezoekers als apen, apen zoeken bananen en bananen moeten opvallen. Wanneer je zorgt voor een opvallende CTA weet het aapje precies waar het zijn moet.

Mee eens. daarom heb ik de prijs ook groen gemaakt. Deze was eerst bruin. Die viel ook niet op.

 

Ik hoop dat je er iets mee kan.
Jazeker, bedankt voor de tips!!

 

checkout.thumb.png.476fcb614cb1ef51829d9ad2650f8f14.png

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net al even gesnuffeld op je site

 

Ik ben een enorme fan van een kringloopwinkel en een online kringloop is ook een heel leuk idee.

 

Mijn persoonlijke smaak over de website: ik vind het er te kaal uitzien. Van mij mag het wel iets "gezelliger"

 

Verder, ik heb je even geliked op facebook ;D en toegevoegd op twitter...altijd leuk ;)

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Ik vind dat je site er al een heel stuk beter uitziet :) Je checkout vind ik ook goed: lekker overzichtelijk.

 

Mag ik vragen welk programma je gebruikt voor deze webshop? Zomaar interesse ;)

 

De webshop gaat via Shoptrader, deze hebben echt een duidelijk platform. Waar ik alleen nog mee zit is hoe de artikelen gepresenteerd worden op een pagina. Dan staat het zo achter elkaar: artikel 1 tot 16 (van de 25 artikelen)Resultaat: 1 2 Volgende -

 

Dankjewel! Ben er ook heel erg druk mee bezig om het te verbeteren.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.