• 0

software voor maken van een webshop

Wij ontwikkelen en produceren verpakkingsmachines. Doen internationaal zaken. Ik wil de reserveonderdelen voor de machines laten bestellen via internet. Hiervoor wil ik een simpele webshop opzetten waar dealers onderdelen kunnen bestellen en direct betalen.

Hier zijn pakketten voor zoals shopfactory enz.

Graag zou ik wat input willen over aandachtspunten bij het opzetten van zoiets en weten jullie nog meer pakketten?

Ondernemer en Leancoach. Begin vandaag nog met Lean en krijg rust, regelmaat en resultaat!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Open source sluit standaard pakket niet uit. Een heel belangrijk punt is de koppeling van je bestaande systeem aan de webshop. Kleine kans dat je hier een standaard product voor vindt. Gedeeltelijk maatwerk is dus bijna zeker noodzakelijk. Ook zitten er grote verschillen in de mogelijkheden om uberhaupt de koppeling te maken. Systemen waarbij een (standaard) database gebruikt wordt hebben de voorkeur omdat er in ieder geval altijd de mogelijkheid is. Vriend van me heeft een webshop met easyshopmaker draaien (zonder database) en dat is echt een drama.

Link naar reactie
  • 0

Aandachtspunten zijn onder andere:

 

Rubricering

Het punt waar veel webshops mee staan of vallen: de indeling van de shop. Wat heb je voor ogen, wat kan het pakket aan? Duik hier grondig in, want vindbaarheid en logica voor je gebruiker is essentieel. Denk bv. aan variaties (kleur, afmetingen) van eenzelfde product(familie) en hoe je dat weer wilt geven. Wat voor informatie kun je kwijt per product? Wat voor informatie per categorie?

 

Technische randvoorwaarden

Stelt de software eisen aan de software die de gebruikers hebben (Java, specifieke browsers of operating systems etc).

 

Scalability

Kun je de webshop upgraden indien gewenst? Hoe lastig is dit, wat kost het? Wat is de technische capaciteit van de software, voldoet dit aan hetgeen je eventueel nodig zou kunnen hebben?

 

Support

Is er uberhaupt support, kost elk telefoontje geld, of is serviceverlening juist een van de speerpunten van de webshop-leverancier?

 

Portability

Wat als je ooit van webshop wilt veranderen. Kun je je ingevoerde data exporteren, overzetten of zit je via een vendor lock-in constructie vast aan een pakket omdat bv. de database een grote versleutelde bende is waar je niks meer mee kan? Kun je data importeren? Zijn er databasekoppelingen mogelijk?

 

Orderafhandeling

Sommige webshops sturen je een mailtje en dan moet je zelf maar voor de rest zorgen. Anderen hebben een compleet orderafhandelingssysteem, en er zit van alles tussenin. Indien je hier al een systeem voor hebt, hoe makkelijk is dat aan de webshop te koppelen?

 

Voorraadbeheer

Wil je op je site real-time aan kunnen geven of een onderdeel op voorraad is? Kan een hoop frustratie en gemail schelen, maar het is meer werk of vergt een koppeling met je bestaande systeem indien aanwezig.

 

Betalings- en verzendmogelijkheden

Zijn er mogelijkheden ingebouwd? Heeft de software standaardmodules voor betalingen met bv. Bibit of Paypal? Is het uitbreidbaar indien gewenst? Zijn alle verzend-opties mogelijk die je wilt bieden (buitenlandse software heeft bv niet altijd een rembours-optie)? Wil je dit per land kunnen aanpassen?

 

Meertaligheid

Wil je een meertalige versie van je webshop houden? Dan is dit een zeer belangrijk aandachtspunt, omdat er technisch meerdere wegen zijn die naar Rome/Roma leiden en als je de verkeerde hebt word je er niet blij van.

 

Vormgevingsmogelijkheden

Is misschien niet zo van belang als het gaat om reserveonderdelen voor je eigen klanten, maar je wilt als het even kan van het amateuristische uiterlijk af waar veel shops mee kampen. Hoe vrij ben je daarin? Is de software te integreren met een bestaande site of wordt het een volstrekt buitenbeentje?

Indien je geen designer aan het werk wilt zetten, zijn er templates inbegrepen bij de software? Hoe acceptabel zijn die?

 

Onderhoud

Wil je de webshop web-based kunnen onderhouden (dus van elke plek met internet), of is het geen probleem om het via een programma te moeten doen dat je moet installeren? In dat laatste geval: hoe zit het met licenties voor gebruik op meerdere computers?

 

CRM-mogelijkheden

Dienen gebruikers van de webshop zich eerst te registreren? Wil je gebruikers kunnen goedkeuren van te voren? Wil je individuele instellingen kunnen maken per gebruiker?

Wil je een nieuwsbrieffunctie o.i.d. voor de gebruikers van je webshop?

 

 

 

Ik heb geen ervaring met concrete webshop-software, dus ik kan je geen specifiek product aanbevelen. Wel weet ik dat er ontiegelijk veel onmogelijke meuk op de markt is, met name open source webshops. Daar zitten goede producten tussen, maar ook enorm veel half afgemaakte rotzooi. Dat je je niet gelijk wilt richten op gratis/open source software vind ik in ieder geval een verstandige houding, zonder dat ik daarmee open source wil diskwalificeren.

 

Er wordt een hoop gelul in de ruimte verkocht. De argumenten die ik zonet lees op de site van EasyShopMaker (het pakket dat willemj een drama noemt) bevatten bijvoorbeeld de grootst mogelijke generalisaties die vrijwel allemaal achterhaald zijn, en hun vergelijking valt met één woord te omschrijven: kletskoek. Maar goed, zo gaan veel winkels te werk.

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Onderschat open source niet!

 

www.zen-cart.com(en .nl)

 

Het enige wat moet gebeuren is configuratie op de webserver(waarvoor je na het uploaden alleen maar wat gegevens in de "installer" moet invoeren, zoals gebruikersnaam en wachtwoord. En voila je hebt een draaiende webshop.

 

Dit is als je er zelf een paar avonden in wilt steken, want de layout moet natuurlijk ook aangepast worden. Anders zijn er ook nog wel bedrijven die deze paketten aanpassen voor je(kan wel iemand noemen, maar pm dan even want is niet de bedoeling om reclame te maken denk ik).

 

Anders kom je al terecht bij de webdesigner bij je om de hoek denk ik.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb al zeer veel ervaring met webshop software. Ik draai al enige tijd een winkel op het web en heb tot nu toe de juiste software nog niet gevonden. Momenteel draai ik op Easyshopmaker wat op het eerste gezicht goed over komt. Maar ieder programma heeft zijn beperkingen dus ook Easyshopmaker. Bijvoorbeeld het ontbreken van een ftp functie. Kom er als leek maar eens achter welke foto’s en thumbnails je hebt vervangen. Dus dan alles maar weer opnieuw uploaden. Kan vaak een uur duren afhankelijk van de verbinding.

Ik ben wel zo handig dat ik deze shops op javascript gebaseerde programma’s te ontmantelen en aan te passen maar dan werk de software niet meer en dan is de ramp veel groter wanneer je aanbod groter wordt. Nu ben ik mijzelf gaan verdiepen in Linux, Apache, PHP en MySql respectievelijk besturingssysteem, webserver, serverside scriptaal en database en allen open source. Ik moet zeggen dat ik me daar aardig in kan vinden en dat de mogelijkheden groot zijn. Zo ben ik door de PHP gemeenschap ook tegen Os Commerce aangelopen. Ik moet zeggen dat deze shop, voor zover ik kan zien goed in elkaar zit en ook grote bedrijven hier veelvuldig gebruik van maken. Ik ga binnenkort beginnen met deze shop en hoop dat deze winkel me niet opnieuw teleur zal stellen. Punt een is dat ondanks de vele aanpassingen die je kan doen aan de lay out de shop toch weer herkenbaar is als Os Commerce. Misschien dat ik met wat meer Php ervaring in de toekomst hier wat aan kan doen.

 

Link naar reactie
  • 0

Al eens gekeken naar www.MijnWinkel.nl?

 

Zij hebben verschillende abonnementen en nivo's. Is redelijk flexibel en van Nederlandse bodem.

 

Oproep:

Ik (Alexion Software) maak koppelingen tussen webshops (de orders die per e-mail binnen komen) en boekhoudsoftware (van SnelStart). Wij zijn op zoek naar webshop programma's om mee samen te kunnen werken (orders importeren, zoals wij nu al doen met webshops van mijnwinkel en shopfactory). Ook eventueel met andere boekhoudsoftware (aangenomen dat die makkelijk benaders kunnen worden, net zoals bv via de gateway van SnelStart)

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie
  • 0

Wij ontwikkelen en produceren verpakkingsmachines. Doen internationaal zaken. Ik wil de reserveonderdelen voor de machines laten bestellen via internet. Hiervoor wil ik een simpele webshop opzetten waar dealers onderdelen kunnen bestellen en direct betalen.

Hier zijn pakketten voor zoals shopfactory enz.

Graag zou ik wat input willen over aandachtspunten bij het opzetten van zoiets en weten jullie nog meer pakketten?

 

Er zullen heel veel oplossingen en mogelijkheden voorhanden zijn, de een zal dit aanbevelen..de ander weer wat anders... Er zullen tig andere soortgelijke doorontwikkelde of afgetakte opensource shops zijn, maar ik ga dan toch echt voor de meest beproefde en dan zeg ik direct osCommerce (www.oscommerce.com) om de volgende redenen:

 

- OpenSource, geen licentiekosten

 

- OpenSource >> wordt doorontwikkeld door een grote massa, kan tegen zeer lage kosten geupgrade of aangepast worden

 

- Wordt heel veel gebruikt t.o.v. andere pakketten, dit houdt in dat er veel informatie over aanwezig is, er veel ontwikkelaars aanwezig zijn (drukt de prijzen), bugs e.d. sneller aan licht komen en opgelost worden + koppellingen met andere programma's zijn waarschijnlijker dan bij minder bekende pakketten.

 

- Data zijn makkelijk te exporteren of over te zetten

 

- PHP/mySQL (weliswaar persoonlijke kwestie, maar toch) flexibel

 

- Layout is goed in te passen (voorbeeld van een van door mij gemaakte shops, www.parfumoutlet.nl )

 

zo zal er nog een hele rits van voordelen opgesomd kunnen worden over osCommerce. Kijk via google rond voor een vergelijkings site, zoals er een is voor CMS (http://www.cmsmatrix.org/) moet er ook een voor shops zijn kan ik me voorstellen.

 

N.B. omdat er weinig vereisten zijn op dit moment betekent niet dat een simpele webshop met weinig functionaliteiten de voordehand liggende en juiste optie is! Kies liever een stabiel/sterk pakket uit en kleed deze zonodig uit...

 

Groet,

 

Stepan

3 AM Productions - New media design & services

http://www.3amp.com/

Link naar reactie
  • 0

OSCommerce zou ik niemand durven aanraden omdat al je klantgegevens in no time op straat liggen:

 

CITAAT WWW.GEENSTIJL.NL:

U zorgt dat Google uw shopje weet te vinden, en de klanten stromen binnen. Natuurlijk is het lezen van gebruiksaanwijzingen en documentatie voor mongolen, dus u beseft niet dat Google ook uw adminpagina indexeert. Wat is Google toch goed... Op IRC en in wat hackfora doen ondertussen zoekopdrachten de ronde waarmee de admin-areas van het e-commercepakket Oscommerce te vinden zijn.

 

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/002610.html

 

Lees ook effe de comments!

 

Zo'n huurshop op de server is sowieso geen veilig idee.

Probeer deze Google query....

 

http://www.google.nl/search?num=100&hl=nl&ie=UTF-8&c2coff=1&as_qdr=all&q=%24password++filetype%3Ainc&lr=

 

De wachtwoorden van OScommerce shoppies liggen voor het oprapen.

Dit is trouwens al maanden zo. Als het van Microsoft was zou deze veiligheidsgaten al lang gedicht zijn.....

 

Link naar reactie
  • 0
OSCommerce zou ik niemand durven aanraden omdat al je klantgegevens in no time op straat liggen:

 

Wat er feitelijk staat is dat je de handleiding moet lezen, de instructies moet opvolgen en verstand van je systeem moet hebben. Dan is het goed veilig te krijgen. Dat geldt voor alles wat je op het Internet zet of het nou een modem, webserver of webshop is. Een goed product zal je nog enigszins beschermen door een waarschuwing te geven als je onveilige dingen doet of zelfs weigeren te werken. Volgens mij waarschuwt osCommerce zelfs als de installatie directory nog bestaat.

Link naar reactie
  • 0

Waarom bedenk je geen dienst die heel snel de gaten in de security van een website schiet en bedrijven hiermee een dienst bewijst door het regelmatig te scannen. Wanneer je een gat ontdekt, geef je er een goed advies bij.

 

Op basis van een jaar abonnement.

 

Weet niet wat het moet kosten, maar als ik voor 50 euro/jaar voorkom dat er gaten op mijn site ontstaan door regelmatig gepruts van anderen, ja, zou ik wel doen denk ik.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Een webshop op maat maken, precies zoals je het zelf voor jouw organisatie wilt, hoeft niet duur te zijn. Je voorkomt (hoge) abonnementskosten. Ook ben je af van doe-het-zelfwerk. Ik werk heel prettig samen met iemand die dat voor goede prijs/kwaliteitverhouding doet.

 

@krd

Ik mag zijn naam hier niet noemen , maar anders moet je me maar even mailen.

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie
  • 0

[offtopic] krd, ik weet niet of je hier nog weleens wat leest maar zo ja, zou je 'n e-mail kunnen sturen naar sanbouw82@hotmail.com ? ik ben juist aan het rondkijken naar verpakkingsmachines, heb nu 'n telweegschaal die wel goed werkt maar iets waarmee het verpakken sneller zou gaan zou heel fijn zijn.

Link naar reactie
  • 0

Er bestaat natuurlijk allemaal mooie software om site te onderhouden maar daar ontbreken ook meestal een aantal onderdelen die speciaal nodig zijn voor een echte webshop. Wij liepen zelf ook tegen die problemen aan toen wij onze site http://www.webshop.nl bouwde. Ja wel wij zijn de trotse eigenaar van het domein webshop.nl

 

Wij miste de volgende onderdelen in het systeem:

- intergreerde en contact tussen cms (artikelen) en crm (bestellers)

- betaal mogelijkheden gekoppeld aan het crm

- nieuwsbrief systeem gekoppeld aan cms en crm

- promotie systeem met affiliate programma en banner tracker

- statistieken waar alle resultaat te meten is: nieuwsbrief, banners en affiliates

- leverancier producten laten invoeren en bestellingen laten uit leveren.

 

Los waren die programma's wel te krijgen maar niet geïntegreerd met elkaar. Dat is nu gelukt. Gewoonlijk bouwen wij websites voor derde dus dit systeem http://www.webbeheersysteem.nl samen met een echte webshop bouwen wij nu ook voor andere.

 

Ik hoop dat je wat hebt aan de informatie

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Frenz Sitter

 

Link naar reactie
  • 0

Punt een is dat ondanks de vele aanpassingen die je kan doen aan de lay out de shop toch weer herkenbaar is als Os Commerce. Misschien dat ik met wat meer Php ervaring in de toekomst hier wat aan kan doen.

 

 

Kijk eens op https://secure.optimizekit.com

 

ok, de layout blijft in 3 kolommen maar verder is de layout toch aardig aant epassen, vindt je niet?

Link naar reactie
  • 0

Je kunt oscommerce qua uiterlijk een heel stuk verbouwen, maar dat is natuurlijk ook een kwestie van tijd/geld. Eerlijkgezegd vind ik het meestal ook niet zo'n bezwaar als je ergens oscommerce in kunt herkennen, de herkenbare indeling en doorloop van het bestelproces kunnen zelfs in je voordeel werken. Ervaren online shoppers weten iig meteen waar de knopjes zitten ;)

Link naar reactie
  • 0

Als het nog van toepassing is.

 

Probeer Myfactory; is een nieuw standaard applicatie uit Duitsland. De nederlandse vertegenwoordiging wordt gedaan door www.myglobalfactory.nl

 

Dit pakket is op .NET gebaseerd en het kan aangepast worden aan de wensen en eisen van de klant. Ze werken op hosting -ASP (application server provider) basis of je koopt de hele licentie (=duurder).

 

Omdat je een specifieke wens hebt zou ik ze bellen en vragen wat ze voor je kunnen doen.

 

Succes ermee

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Om je rijtje mogelijkheden nog langer te maken:

Ik werk voor het ontwerp en de bouw van 'mijn' webites heel prettig samen met Matthijs Brouwer van Brouwer Databasediensten.

 

Matthijs Brouwer is een eenpitter die een database, cms-systeem maar ook een webshop samen met de opdrachtgever van nul af aan (op)bouwt. Al je wensen kunnen daarin meegenomen worden. En dat voor een zeer concurrerende prijs. En goede kwaliteit en (na)zorg. Geen abonnementskosten enzo.

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.