• 0

PC-service aan huis

Geachte meneer, mevrouw,

 

Mijn excuses als ik het topic in het verkeerde forum heb geplaatst.

Ik ben een 13-jarige student HAVO/VWO. Mijn droom is dat ik PC-service aan huis ga verlenen (Rotterdam e.o.). Denk aan computers (her)installeren en een systeemback-up maken/opschonen en opgeschoond houden d.m.v. advies/hardware vervangen, upgraden/virussen verwijderen en beveiligingsmethoden aanraden/netwerken installeren, onderhouden, e.d.

Kwaliteit en service zijn een belangrijke must. Ik doe het niet voor het geld, aangezien ik er ook van wil gaan leren.

 

Na ongeveer 3-4 dagen na de reparatie bel ik de klant op, met de vraag of de klachten zijn verholpen en of hij/zij tevreden is met het advies.

Ik deel altijd de oorzaak van het probleem mee, en hoe het probleem alsnog vermeden kan worden. (Ondertussen houd ik de klant tevreden met een babbeltje en vertellen wat ik op de PC doe, zodat de kosten nuttig worden besteedt.)

De klant is immers belangrijker dan de computer (maar het probleem moet worden opgelost).

 

Bij grotere klussen, die niet bij de klant zelf opgelost kunnen worden, neem ik de PC (maximaal 5 dagen, tenzij anders overeengekomen) mee naar mijn huis.

Er is een grote zolder beschikbaar, die altijd kan worden gebruikt.

 

Ik kan het naast mijn eigen huiswerk doen, aangezien ik zeer goed ben in plannen.

Mijn ouders zorgen voor vervoer, bij kleinere klussen ga ik - indien mogelijk - op de fiets naar de klant toe.

 

Mijn vraag aan u is: zou zo'n bedrijfje als zzp'er mogelijk zijn? Hoe zou het met marketing, belasting en de KvK zitten?

Er zijn 2-3 directe concurrenten in de buurt (1 zeer bekend in heel Nederland, 2 lokale computerboeren).

 

Met vriendelijke groet,

Joey v.G.

Met vriendelijke groet,

Joey

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Mijn vraag aan u is: zou zo'n bedrijfje als zzp'er mogelijk zijn? Hoe zou het met marketing, belasting en de KvK zitten?

 

 

beste Joey,

 

Mogelijk is zo'n bedrijf altijd. Verplichtingen zijn inschrijven bij de KvK (incl. handlichting vragen aan je ouders omdat je minderjarig bent) en je aanmelden bij de Belastingdienst. Dat zijn formaliteiten waar je je online goed op kunt voorbereiden door te lezen op www.belastingdienst.nl en www.kvk.nl.

 

Of je bedrijf echt mogelijk is zal afhangen van de mate waarin je je doelgroep weet te bereiken en ze weet te overtuigen van jouw kennis en kunde en dat ze hun problemen door jou willen laten verhelpen. Dat is namelijk de essentie van een klant: een klant heeft een probleem en jij moet jezelf zo weten te 'verkopen' dat ze jou kiezen als de oplosser van het probleem.

 

Denk dus goed na over je doelgroep: waar wonen ze, waar komen ze en wat lezen ze? Als je in hun omgeving in staat bent om je bedrijf te promoten dan heb je al een stap genomen. Vervolgens is het een kwestie van de promotie zo maken dat mensen overtuigd raken van jou en jou inhuren. Dan kom je op het gebied van het aankleden van je marketingstategie.

 

Wellicht is dat al een stap te ver. Als je dit naast je opleiding doet, begin dan klein: familie en vrienden, buren, adverteer bij de buurtsuper op het prikbord, plaats een advertentie in de lokale krant. Kijk hoe dat gaat en bouw vanaf daar rustig verder.

 

Succes!

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Beste Joost,

 

Hartelijk bedankt voor uw antwoord.

Ik heb er even over nagedacht, en ik denk dat ik, zoals u zei, het beste klein kan beginnen, en op die manier langzaam een klantenbestand op kan bouwen. Ik zal eens rondkijken naar de (goedkopere, kleinere) reclamevoorzieningen in het dorp.

Ook omdat ik safe wil zitten. Het moet niet zo zijn dat ik in één klap tientallen afspraken in mijn agenda moet hebben staan, want anders ben ik bang dat ik het lastig vol zal kunnen houden. Marketing mag, maar het moet dan wel beperkt blijven.

 

Met vriendelijke groet,

Joey v.G.

Met vriendelijke groet,

Joey

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 204 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.