• 0

Nieuw product op de markt krijgen.

Hallo,

Ik ben hier al een aantal dagen aan het lezen op Higher Level, maar ik kan mijn antwoord niet duidelijk vinden.

Ik wil graag een nieuw product op de markt brengen.

Ik heb ongeveer uitgevonden hoe alles ongeveer in zijn werk gaat, maar ik wil toch de laatste puntjes op de 'I'.

Namelijk, ik ben van plan om een nieuwe energie drank op de markt te brengen.

Nu is het idee om dat in de schappen van de supermarkt te krijgen.

Maar weet iemand misschien ook hoeveel bijvoorbeeld AH of Jumbo inkoopt van energie.

Misschien een rare vraagstelling, maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Danny

Weet jij hoeveel de AH of Jumbo inkopen.

 

Dat moet je bij de afdeling inkoop vragen. Maar reken er maar op dat je om een nieuw product in de schap te *mogen* leggen je, naast uiteraard je marktonderzoek en goede salespitch, met een serieus marketing budget zult moeten komen.

Link naar reactie
  • 0

Ritskes,

 

Hier heb je een overzicht van alle Jumbo's in Nederland.

 

Stap zelf eens bij een Jumbo binnen tel hoeveel merken energydranken ze verkopen, en check dan hoeveel er daadwerkelijk verkocht worden. Dat geeft je een indruk van wat er per dag verkocht wordt, dat maal het aantal winkels en dan nog de voorraad en het aantal bestelmomenten. Is dat een vrachtwagen vol of kun je het zelf brengen in een bestelwagen.

 

Waarom meteen de grootste supermarkten, waarom niet starten bij een lokaal sportcentrum of lokale avondwinkel of buurtsuper?

Link naar reactie
  • 0

 

Het heeft Red Bull jaren gekost om in die schappen te belanden. Die moesten eerst bij tankstations, strandpaviljoens en in legerkantines verkopen voordat de grote ketens het aandurfden. Inmiddels is de categorie wel geaccepteerd en dus ook behoorlijk vol met ook talloze huismerken. Je zal dus eerst elders moeten bewijzen dat jouw product iets toevoegt, voordat je het oor van een inkoper bij Jumbo of AH krijgt.

 

Ergens in Limburg zit een ontwerpbureau met goede connecties in blikverpakkingen die vrijwel alles weet van lanceringen van energydrinks. Ik kan zo snel niet op z'n naam komen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

hou er ook rekening mee dat de energydrinks in de toekomst ook onder druk komen te staan in verband met negatieve effecten op de gezondheid, er zijn al landen waar ze de vrije verkoop van drinks aan banden willen leggen.

 

Het heeft Red Bull jaren gekost om in die schappen te belanden. Die moesten eerst bij tankstations, strandpaviljoens en in legerkantines verkopen voordat de grote ketens het aandurfden.

en ook nog verlies draaien...marketing en sponsoring kost ze meer dan dat het oplevert..

 

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 142 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.