Brainstorm: de toekomst van Higherlevel

Aanbevolen berichten

HL is een boeiende en bloeiende plek. Het ledenaantal groeit gestaag, er wordt over alle mogelijke aspecten van het ondernemerschap gediscussieerd en de leden vinden er zowel praktische kennis als steun/vermaak.

 

Wellicht dat deze vraag al een tijdje terug is gesteld, maar ik vroeg mij af waar HL over 1 of 2 jaar za/wil/kan/moet zijn? En in welke vorm? Met welke doelen en welke middelen? En welke leden?

 

Wie beter dan hierover mee te denken dan de experts in de zaal: de HL-ers zelf. Daarom hier wat opmerkingen en vragen die hopelijk een dialoog zal starten onder de leden.

 

- Higherlevel noemt zichzelf discussieforum voor technostarters. In de praktijk is het echter een verzamelplaats voor alle soorten ondernemers uit veel verschillende sectoren. Is deze diversiteit goed of mist er daardoor focus en diepgang op het forum? Moet HL zich weer gaan focusen op een sector of type ondernemer? Waarom en zo ja, hoe?

 

- Wat waren ten tijde van het oprichten de uitgangspunten/doelen van HL en hoe verhouden die zich nu tot het HL van nu en de wereld waarin de leden hun onderneming runnen? Heeft HL nog bestaansrecht of is het een gezellige soos geworden?

 

- HL heeft in feite slechts een virtual presence: de site. Moeten daar geen off line activiteiten/diensten aan worden toegevoegd? Bijvoorbeeld netwerkevenementen, sociale activiteiten, lezingen, werkgroepen om best pratices te vangen in beeld en tekst? >

 

- Welke functionaliteit zou er moeten worden toegevoegd aan/verwijderd van de site en met welk doel?

 

Andere vragen? Opmerkingen? Nuancering of aanscherping gewenst? Ik ben benieuwd...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Beste Ilja,

 

Zeker een goede zaak om over te denken, maar ik weinig tijd- een grote stapel werk roept me al ;D

 

Ik wil wel even kwijt dat de diversiteit aan geïnteresseerden, starters en ervaringsdeskundige dit forum tot een succes maken, althans dat is mijn mening.

 

Klaas

 

If you’re not enjoying, you’re not giving your best!

Link naar reactie

Het lijkt mij dat deze thread niet minder relevant is geworden door de veranderingen die zijn (lijken ten zijn) doorgevoerd. Nu moet ik toegeven dat ik, zoals velen, de draad kwijt ben.

 

Eigen mening: ik heb niet zo'n hoge pet van de kreet "innovatie en ondernemerschap". Ik heb niet het gevoel dat de meeste van de ondernemers op dit forum echt innovatief zijn, noch dat de meeste vragen hierme te maken hebben. En dit nog los van de vraag wat dan precies onder innovatie wordt verstaan.

 

Dit is, in mijn ogen, gewoon een forum voor Nederlandse MKB-ers die vraag en antwoord met elkaar willen delen. Is dat innovatief? Niet echt.

 

Over de functionaliteit van de site: Is er iemand die "file sharing" gebruikt of mij kan uitleggen wat daar de waarde van is?

 

Wat ik mis, is de mogelijkheid om meer relevante data aan mijn profiel toe te voegen. Niet origineel, kijk maar naar sites zoals www.ecademy.com en www.linkedin.com. Het gaat hierom om het aanmaken van een profiel waarin je jezelf beschrijft, of steekwoorden op kan nemen die vervolgens door de zoekmachine wordt opogenomen. Er zijn meer dan 4,000 leden op Higherlevel, hoe kan ik vinden wie ik nodig heb?

 

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Ik vind het een goed idee om een duidelijker onderscheid te maken tussen 'gewone' ondernemers en technostarters, ook al is er genoeg tegen in te brengen :-)

Je moet technostarters niet 'isoleren' maar dat gebeurt volgens mij ook niet echt.

Higherlevel is van oorsprong toch opgezet als forum voor technostarters; het bleek een veel bredere behoefte te vervullen, het forum werd bevolkt door *allerlei* ondernemers-- hetgeen prima is, maar met de doelstelling van Dreamstart en nu Technopartner had het niet zo veel te maken.

Het is ook gewoon 'effe wenne' als je stamkroeg ineens anders ingericht is ;D

 

Keep up the good work, guys!

Met z'n allen maken we er iets moois van...

 

Annedien

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Aan alle technische opmerkingen wordt, waar mogelijk, gewerkt.

Inhoudelijk uiteraard ook. Maar inhoudelijk wordt dat gedaan door de doelgroep die zich thuis daar thuis voelt.

 

Annedien verwoord het juist.

Daarbij komt nog dat het niet zozeer alléén de doelstelling is.

De doelgroep zelf geeft het ook aan. Die willen met "gelijkgestemden" praten. Deze opmerking kom ik off line veelvuldig tegen.

Een specifiek forum die zowel de doelstelling TP áls de doelgroep technostarters aanspreekt is daarvan het gevolg.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 86 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.