• 0

Wat vinden jullie van WebFuneral?

Omschrijving van je concept:

Onze eigen dood, het is niet iets waar we graag bij stil staan. Toch is het belangrijk dat u nu vast nadenkt over wat er gebeurt met uw online identiteit als u er niet meer bent.

 

Wat gebeurt er met uw Facebook pagina of uw Twitter account? Hebben uw familieleden toegang tot deze accounts, zodat ze uw pagina's kunnen opheffen of laten wijzigen in een 'in memoriam'? Kennen uw naasten wel al uw online vrienden? Weten zij wie ze moeten inlichten?

 

Misschien heeft u wel al eens nagedacht over uw begrafenis en wilt u dat er speciale muziek ten gehore wordt gebracht. Of wilt u na uw overlijden nog informatie (denk aan belangrijke documenten) delen met specifieke mensen?

 

Allemaal zaken die met een abonnement op WebFuneral te regelen zijn. Bespaart familie de zorgen, voorkomt confronterende verjaardagsherinneringen na een overlijden.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

(Voor)onderzoek gedaan naar bestaande diensten, website gebouwd en inmiddels de eerste publiciteit opgebouwd.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

WebFuneral is ontstaan uit de vragen die opkwamen na het overlijden van een bekende. Naast het verdriet kwam bij ons, als 'internet experts', de vraag hoe om te gaan met eventueel aanwezige sociale media accounts. Wat zouden we zelf willen? En weten mensen dit?

 

Met die vragen zijn we als ontwikkelaars aan de slag gegaan en is het idee ontstaan voor onze huidige dienst.

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Bestaande oplossingen omvatten allemaal steeds maar 1 van de door ons aangeboden diensten. Zo bestaat er een app om uw Facebook account op te heffen, heeft Google een soort inactiviteitsmeting en zijn er websites / verzekeraars die bijvoorbeeld de afwikkeling van uw sociale media regelen.

Geen van alle (door ons gevonden) oplossingen biedt echter alle door ons aangeboden diensten onder 1 noemer.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Allereerst natuurlijk wat jullie van de website en diensten / prijsstelling vinden.

Daarnaast of jullie nog diensten missen die in dit kader te gebruiken zouden kunnen zijn.

 

 

 

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Geen enkele behoefte aan

Ach, waarom niet? Er zijn maar 2 zekerheden in dit leven P.J. : een irritante Übertrol keert altijd terug op een slecht gemodereerd KvK-forum en je gaat dood.

 

Die kun jij toch wel meteen "dood" verklaren? ;)

Link naar reactie
  • 0

Dag Dixon

 

Allereerst vind ik de naam echt dramatisch slecht gekozen. Een funeral is een uitvaart of rouwdienst. Als je idee is om de webgeschiedenis van de overledene te begraven (burial) of te cremeren (cremation)dan verwacht ik daar geen ceremonie omheen.

 

er zijn ook te veel andere associaties te maken met deze naam: online service om je uitvaart via streaming video uit te kunnen zenden, website waarop bedrijven die permanent uit google verwijderd zijn staan, activistenblog voor het einde van het internet....

 

Dan de service zelf. Dit is er al en volgens mij heb je een beste achterstand. www.digizeker.nl

Wellicht verrichten zij het begraven van iemands online geschiedenis en accounts niet direct, maar ik denk dat de notaris die erachter zit wel een toegevoegde waarde is die bij jou ontbreekt. Als er iets mis gaat, kan ik de notaris daarop aanspreken en heb ik zelfs toegang tot tuchtrecht. Wat is mijn zekerheid bij webfuneral?

 

Wat gebeurt er met mijn data als je bedrijf niet overleeft?

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Stel ik meldt mij aan als lid en ga morgen dood. Hoe lang duurt het dan voordat jij weet dat ik dood ben en e.e.a. in werking kan worden gezet om bijvoorbeeld mijn ''online identiteit'' te wissen en/of mijn ''online vrienden'' te informeren over mijn overlijden?

 

Wat Joost zegt over de notaris klopt. Bij notarissen is hetgeen jij biedt een onderdeel van een totale dienstverlening gekoppeld aan een overlijdensgeval.

 

Persoonlijk zou ik alles gewoon laten staan wat ik ooit op het internet heb geplaatst en vind ik abonnementskosten ongepast voor een eenmalige dienstverlening. Stel dat iemand van 30 een abonnement neemt en overlijdt op 80 jarige leeftijd. Hoe groot is dan de kans dat WebFuneral dan nog steeds bestaat en de dienstverlening kan bieden die met deze persoon is overeengekomen?

Link naar reactie
  • 0

Allereerst mijn dank voor de reacties, op- en aanmerkingen.

 

Ik zal proberen de diverse aangedragen punten te beantwoorden.

 

@P.J. Onze diensten zijn primair gericht op de nabestaanden. Is dus niet de vraag wat jij er van vindt als er na je dood nog berichten worden geplaatst op je sociale media, maar hoe nabestaanden, vrienden etc. dit (onder)vinden.

 

@Joeyvg Google en Facebook bieden de mogelijkheid om je account te (laten) wijzigen in een memoriam pagina (Facebook) of je account op te laten heffen na een bepaalde periode van inactiviteit (Google). Onze diensten gaan natuurlijk veel verder. Meer sociale media (Twitter, Pinterest, Tumblr, LinkedIn etc.), versturen van berichten en/of belangrijke documenten etc.

 

@ Joost Rietveld Met de keuze van de naam heb je wellicht een punt en is zeker iets dat we zullen moeten bekijken. Dan wat betreft de vergelijking met Digizeker. Hun diensten zijn veel beperkter dan die door ons geboden (zie boven). De toegevoegde waarde van de notaris is op sommige punten een duidelijke voordeel voor hun diensten. Is ons ook opgevallen en we hebben inmiddels een eerste gesprek gehad met een notaris om te zien wat wij in de nabije toekomst op dit gebied zouden kunnen doen. En wat betreft de overlevingskansen van Support2U. We bestaan inmiddels bijna 13 jaar en zijn als bedrijf niet afhankelijk van de (opbrengsten van) WebFuneral.

 

@ Ralph Giessen Het tijdstip waarop wij op de hoogte zijn van je mogelijke overlijden wordt bepaald door de inbreng van je vertrouwenspersonen. Zodra wij van 1 van hen melding ontvangen benaderen we de andere 2 voor bevestiging. Als we die bevestiging binnen hebben, ondernemen we de door de deelnemer ingevoerde acties. Verder zijn onze diensten natuurlijk geen eenmalige actie. We moeten een systeem in de lucht houden waarop deelnemers doorlopend hun gegevens, opgeslagen documenten etc. kunnen aanpassen. De zekerheid van de dienstverlening in de toekomst is zeker een punt. Daarover moeten we meer zekerheden gaan bieden aan de deelnemers (via notaris?).

 

Dan een laatste algemene opmerking. Uit jullie reacties blijkt dat je allemaal primair reageren op het 'afscheid van je online identiteit' (zoals door ons nadrukkelijk op de homepage aangegeven). Voor mij is daarmee duidelijk dat we onze teksten zullen moeten aanpassen. We beiden namelijk veel meer dan alleen dat!

 

We gaan met jullie opmerkingen aan het werk!

 

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

Als ik zie hoe dat meestal gaat vraag ik me af of jouw dienst echt iets toevoegt cq noodzakelijk is.

 

Over het algemeen hebben mensen hun profielen als "blijf ingelogd" aangevinkt en is dat niet het geval dan hebben nabestaanden vaak gewoon toegang tot hun e-mailaccount en kunnen ze desnoods een nieuw wachtwoord aanvragen.

Op dat vlak zie ik niet zo goed wat jouw dienst toevoegt.

 

Waar ik ook wat moeite mee heb is de check of je nog leeft, wat in dit geval de mailadres check eigenlijk is.

Staat trouwens ook niet bij wat jij doet als een mailadres niet meer werkt.

 

 

Mensen gaan er blijkbaar vanuit dat nabestaanden direct na het overlijden beginnen met het 'opruimen' van social media profielen.

In de praktijk zie ik dat eigenlijk helemaal niet gebeuren. Zo zie ik in eerste instantie vaak dat nabestaanden de diverse social media profielen gaan beheren en gebruiken voor communicatie. Naarmate er meer tijd verstrijkt zie ik dat nabestaanden er zo nu en dan nog berichten op posten om aan te geven dat ze nog aan de overledene denken. Vroeg of laat zullen ze het profiel misschien alsnog verwijderen, maar daar hebben ze jouw dienst niet voor nodig.

 

Verder zie ik dat je voor die paar euro nogal wat handelingen verricht bij overlijden, ik vraag me af of je jouw businessmodel wel goed doorgerekend hebt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het idee is goed vind ik, omdat het zo kan zijn dat nabestaanden de inloggegevens niet weten en zo de facebookpagina/twitter etc. online blijft en in de vriendenlijst van vrienden blijft staan.

 

De prijzen zijn naar mijn idee wel goed. Ik ben alleen benieuwd of er zich al mensen hebben aangemeld? Wat zijn de prijzen van de concurrentie?

 

About Us pagina, misschien zou deze iets uitgebreider/persoonlijker kunnen. Ik heb ook bij mij gezien dat mensen hier wel serieus naar kijken. De tekst op de about us pagina lijkt nu meer op een verkooppraatje.

 

Contactformulier, Adresgegevens, contactgegevens -> meer mogelijkheden dan een contactformulier??

 

Vind het wel pluspunt dat de pagina ook Engelstalig is.

 

Misschien dat er op de website nog meer naar voren kan komen waarom mensen zich aan moeten melden.

 

Heel veel succes. ;)

Link naar reactie
  • 0

Nogmaals dank aan allen voor de reacties.

 

We hebben inmiddels de teksten zo her en der aangepast, zodat e.e.a. wat minder nadrukkelijk is gefocust op sociale media en (hopelijk) duidelijker is wat de geboden diensten zijn en waarom mensen ze zouden 'moeten' gebruiken.

 

De eerste aanmeldingen / deelnemers zijn inmiddels binnen en ook uit die hoek al wat reacties gehad. Gelukkig allemaal positief :) Even afwachten of ze na de proefperiode ook allemaal deelnemer blijven natuurlijk.

 

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou er niet vanuit gaan dat iedereen een openbaar condoleanceregister wil. Nu is dat een standaard onderdeel van je dienst en als ik dat niet wil kan ik dus niet bij jou terecht (tenminste, zo komt het op mij over). Ik zou eerder kiezen voor een cafetaria-model en mensen dus zelf de keuze geven welke dienst(en) ze willen afnemen.

 

Een paar andere zaken die me opvallen:

 

- in je FAQ krijg ik wel een "handje" als muiswijzer bij de rubrieken, maar niet bij de individuele vragen

- ik mis je KvK nummer op de contactpagina

- loop je teksten nog even na op tik- en taalfouten (bijv. "U meld meldt zich aan", "ten te allen tijde", "Was Wat is het verschil")

Link naar reactie
  • 0

@John : Hartelijk dank voor de tips. Zal de teksten nog even laten nakijken, de optie voor het condoleance register variabel laten maken en het KvKnummer op de website laten zetten.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het een interessant concept. Je website however is lang en saai. Probeer het kort te houden, en leg de nadruk op woorden zoals Twitter en Facebook door de dik te maken. Je header is depressief en tergelijkertijd een focus punt van je homepage. Overweeg eens om hier een informatieve (doch subtiele) header te plaatsen.

 

Nogmaals, het zou mij wel aanspreken als je website bij mij geen voortijdige PMS verschijnselen te weeg zou brengen. Het is iets waar iedereen van (in ieder geval) mijn generatie over na moet denken. Een soort van aanvulling op je testament.

Link naar reactie
  • 0

@Sabra : Ook jij bedankt voor je reactie. We hebben inmiddels een deel van je tips opgepakt en op de website verwerkt. Door wat meer kleur te gebruiken hebben onze bezoekers hopelijk nu wat minder last van 'voortijdige PMS verschijnselen' ;)

Helaas de grote header (foto's) nog niet kunnen wijzigen vanwege afwezigheid van onze DTP-er, maar dat komt begin volgende week zeker nog aanbod.

Wij adviseren, begeleiden en geven concrete invulling op het gebied van CLOUD oplossingen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.