• 0

html websites

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als de wensen van de klant met gewone html afgedaan kunnen worden zie ik geen reden om het niet simpel te houden.

 

En een onderhoudscontract, gaat dat dan ook over die website? Dan ligt het er in mijn ogen een beetje aan wat "onderhoud" precies dekt en hoe vaak je er voor in actie moet komen. Bij een CMS zit je wel eens met software-updates, maar dat is bij html natuurlijk niet aan de orde.

Link naar reactie
  • 0

HTML en CSS zijn de standaard verplichte webtalen. Door middel van PHP en Javascript kun je het interactief maken.

Het is dus niet nodig PHP/JS te gebruiken als daar geen aanleiding voor is. (Tsja, het kan inc.m. scripts extra oogsnoep geven)

Indien nodig kan later een js-bestand worden aangemaakt en van het html-bestand een php-bestand worden gemaakt.

 

Onderhoudscontracten, tja, je opdrachtgevers weten niets van HTML e.d. af.

Dus het lijkt me nodig zo'n systeem in te voeren.

Met vriendelijke groet,

Joey

Link naar reactie
  • 0

Het ligt er maar net aan wat iemand (ook op de lange termijn) met een website wil.

 

Als de vraag van TS is beredeneerd vanuit klantvraag dan komt bij mij direct de vraag op "Waarom wil een klant alleen een html/Css website?" Dit kan zijn omdat een klant denkt daardoor minder kwijt te zijn aan kosten, maar kan ook zijn omdat het simpelweg volstaat. In deze situatie zou ik wel altijd doorvragen naar de langetermijnvisie van een klant. Als je in de toekomst meer wil met een website, zoals interactieve elementen, contentmarketing, meer mogelijkheden tot SEO, enz., dan zou ik puur html/css zonder CMS afraden en een goede basis neerleggen die klaar is voor de toekomst inclusief CMS.

 

Als de vraag voortkomt uit een aanbodoverweging: De algemene tendens is toch wel dat men steeds meer controle wil hebben over de eigen website. Als webdeveloper zou je jezelf imo te veel beperken wanneer je alleen voor html/css gaat. Deze tendens naar eigen beheer zie je tegenwoordig ook bij de grote bedrijven op het gebied van Reclame, marketing en communicatie. En websites zijn nou eenmaal een belangrijk deel van het gezicht naar buiten geworden voor veel bedrijven.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een aantal klanten van mij wil geen CMS en heeft dus een gewone html/css website. En een onderhoudscontract voor het updaten van de inhoud. Waarom zou zoiets niet kunnen? Bezoekers kijken echt niet naar hoe een website gemaakt is, als het maar werkt en de goede informatie geeft. Het gaat om de inhoud.

Is natuurlijk prima, maar zelfs dan lijkt het me makkelijker om een CMS te hebben (voor jezelf). D'r is zoveel opensource dat het bijna evenveel werk is om een html site te bouwen als een CMS. Voor onderhoud bespaar je jezelf dan weer werk uit.

Link naar reactie
  • 0

Een aantal klanten van mij wil geen CMS en heeft dus een gewone html/css website. En een onderhoudscontract voor het updaten van de inhoud. Waarom zou zoiets niet kunnen? Bezoekers kijken echt niet naar hoe een website gemaakt is, als het maar werkt en de goede informatie geeft. Het gaat om de inhoud.

Is natuurlijk prima, maar zelfs dan lijkt het me makkelijker om een CMS te hebben (voor jezelf). D'r is zoveel opensource dat het bijna evenveel werk is om een html site te bouwen als een CMS. Voor onderhoud bespaar je jezelf dan weer werk uit.

 

Sluit ik mij helemaal bij aan. Ik lever niets meer zonder CMS. Bij uitbreidingen, onderhoud etc. ook veel prettiger voor mij om mee te werken. Bovendien heb ik inmiddels een goed framework tot mijn beschikking zodat ik niet iedere keer het wiel opnieuw hoef uit te vinden.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat TS de vraag vooral stelt omdat het gezien zijn andere topics gewoon aan de kennis ontbreekt. Zijn kennis is 'beperkt' tot puur html en css. Zelfs javascript is hem niet bekend.

 

Om zijn vraag te beantwoorden: html/css websites zijn zeker niet not done. De bezoeker zal het verschil toch niet zien. Nadelen zijn alleen dat je de klant geen cms kunt bieden zodat deze de content zelf kan aanpassen. Daarnaast als het een beetje flinke site is, is het behoorlijk bewerkelijk om aanpassingen te doen. Bv voor een nieuwe menu optie moet je alle pagina's aanpassen. Dan is een cms toch wel een stuk handiger.

 

Je kunt er prima een bedrijf mee bouwen. Andersom heb ik het ook wel gezien. Webdesigners, die van html, css en javascript toeten noch blazen weten, maar de mooiste sites bouwen met wordpress of joomla en daar een prima business mee runnen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Citaat: "Misschien mensen met ervaring..."

 

Een tijdje geleden heb ik samen met enkele mensen een "goede doelen" stichting opgezet.

Een website in deze tijd is niet meer weg te denken en moest er dus een website komen EN het mag niks kosten :-).

Aangezien ik een IT achtergrond heb en vrienden/ oude klasgenoten heb/ken die zo een cms, flash, etc, etc. konden bouwen was de eerste website vd stichting gebaseerd op een eigen (gebouwd door vrienden) CMS met flash en oneindig aan functionaliteiten EN geheel GRATIS!!

 

Maar wat was dat een ellende om het content bij te houden. Tijd die erin gestoken moest worden om een stukje tekst te veranderen..... Maar goed, daar heb ik van geleerd. Tweede poging: een meer gangbare CMS (lees Joomla). Deze had ik zelf volledig in eigen beheer. Lekker makkelijk en snel allemaal! Maar de uitstraling vd website voldeed niet, het was niet aantrekklijk, uitnodigend genoeg. Content was makkelijk en snel te veranderen, oneindig veel functionaliteiten beschikbaar in de joomla community. Veel gebruikte ik helaas niet en er verandert ook niet veel qua content vd website. De site moest gewoon uitnodigend/aantrekkekijker zijn.

 

Ik ben helaas geen designer en mijn vrienden/ oude klasgenoten hadden helaas ook niet meer veel tijd. Maar de website moest toch echt anders gaan uitzien die meer past bij de visie en doelstellingen vd Stichting.

 

Toen ben ik gaan denken wat voor website ik ECHT wilde hebben. Vanuit de Visie vd stichting ben ik verder gaan beredeneren naar de mogelijkheden\functionaliteiten die de website moest hebben. En dan ben ik pas gaan zoeken naar de bestaande technieken (CMS, flash, etc, etc). Daarnaast speelt de looptijd vd website ook een rol (hoe lang moet de website meegaan, voordat er een nieuwe gebouwd moet worden).

 

De huidige website vd Stichting is gemaakt met Artisteer en is volledig HTML.

Ik vind het mooi uitzien (lees uitnodigend) en is makkelijk in beheer.

 

Ik ben dus nu meer alert op de vele mogelijkheden van diverse technieken waardoor ik het echte doel vaak vergeet.

Wees dus alert op de vele goede en soms onnodige functionaliteiten en technieken die een websitebouwer aanbieden.

 

Verder veel succes!

 

Mvg,

Khanh

Honesty: the key to sustainable success in work, business and life.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat de TS zich nog niet nader heeft verklaard, maar natuurlijk is een puur html (wel css gebruiken) mogelijk. Voor de meeste sales pages zou ik zelfs niks anders kiezen, het is vaak vele male sneller.

 

Maar ervan uitgaande dat het een standaard site is met een groot aantal pagina's dan zou ik ongeacht of jij of de opdrachtgever hem moet onderhouden er toch maar voor zorgen dat je een soort van CMS hebt :).

Link naar reactie
  • 0

Ik zie die one page websites ook steeds vaker. Zelf kan ik er niet aan wennen en ben er dus ook geen liefhebber van. Ik vind nog steeds dat de bezoeker snel zijn weg moet vinden in de website en niet getrakteerd moet worden op allerlei leuke geanimeerde poespas.

 

Toch vrees ik dat zulke sites de ts de pet te boven gaat. Ik krijg de indruk dat zijn kennis aardig beperkt is. Vandaar dus ook zijn vraag.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties. Inderdaad is mijn kennis beperkt...alhoewel het me aardig begint te lukken.

Wat betreft onderhoudscontracten voor het uitvoeren van aanpassingen op een css/html site wordt dat nog veel genomen door klanten?

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft onderhoudscontracten voor het uitvoeren van aanpassingen op een css/html site wordt dat nog veel genomen door klanten?

Jawel, maar ik zou het niet doen. De ene aanpassing is de andere niet, ook al vindt de klant van wel. Ik zou het gewoon op nacalculatiebasis doen.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.