• 0

Blog naast webwinkel bijhouden?

Mijn vraag is: Zal ik een blog bijhouden naast mijn webwinkel?

Bijvoorbeeld met nieuw aanbod, leuke nieuwtjes etc?

Waar zou ik dan op moet letten? Qua dingen vermelden, wat kan wel en wat kan niet?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je inspiratie en tijd hebt, zeker doen.

 

Niet te commercieel, vooral informele en grappige dingen worden goed gelezen. Vooral "achter de schermen' dingen vinden mensen leuk. Laat zien hoe je dingen inpakt of "nieuw" binnengekomen producten hebt.

 

Wel met enige regelmaat linken naar je shop natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Bedenk je goed een blog dat up to date is positief over komt maar een blog waar al 3 of 6 maanden niet meer in gepost is erg negatief is...

Het werkt dus alleen als je structureel gaat posten!

 

Als je inspiratie en tijd hebt

 

Vandaar ook dat Wouter Hol het (volgens mij) over tijd heeft.

Reken er ook op dat je eerst veel moet publiceren en pas daarna de voordelen komen. Verwacht niet na 3 postst een verschil in omzet.

 

Heb je de tijd en ben je hiertoe bereid: Doen, dat zal zeker een voordeel kunnen worden.

Maar gemakkelijk is het niet.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Zeker doen. Als je weinig moeite hebt met schrijven is het niet zozeer een kwestie van tijd, maar vooral discipline. Denk van tevoren goed na wat je precies wil bereiken met je blog (ook afhankelijk van de producten die je verkoopt). Artikelen die je schrijft om een autoriteitspositie te bereiken in jouw vakgebied zullen namelijk een ander karakter hebben dan artikelen die vooral dienen als vermaak of "een kijkje in de keuken." Je kunt daarnaast vrij creatief een koppeling maken tussen blog artikelen en producten die je verkoopt.. Een Fashionchick.nl doet dit bijvoorbeeld op een heel handige manier.

 

Het uiteindelijke doel is meer conversie, dus verwerk zeker een "call to action" in je artikelen, maar niet op een manier dat het spammerig of te promotioneel over komt. En het is inderdaad aan te raden om met enige regelmaat te bloggen. Net als met andere social media geldt hier eigenlijk: doe het goed of doe het niet ;-)

Link naar reactie
  • 0

Je kan het natuurlijk wel een beetje combineren. Laat af en toe weten in een waardevol artikel dat er een nieuw artikel is (wanneer dit relevant is), maar maak de artikelen zeker niet te commercieel.

 

Als je dat toch wilt, kan je altijd nog een "nieuws" pagina aanmaken. Al denk ik niet dat de terugkerende bezoeker hier veel op zal gaan kijken.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Dit moet je sowieso gaan doen wanneer je goed kan bloggen.

Op blog pagina's kan je eenvoudig relevante zoektermen verwerken, waardoor je website uiteindelijk beter gevonden wordt, dat in combinatie met een goede CTA, zorgt zoals al gezegd voor meer conversies.

Maar dat is nog niet alles... Wanneer je interessante artikelen schrijft, creëer je de kans dat bezoekers de pagina's gaan delen op social media of (op dit moment nog belangrijker) met een link op een webpagina, bijvoorbeeld op forums.

Hierdoor zal jouw website een hogere pr verkrijgen, wat resulteert in een betere vindbaarheid met zoekmachines.

 

Succes!

Wil jij een website laten maken, een webshop laten maken of een online platform opzetten? Ik sta graag voor jou klaar. Ik doe dat met een PaaS oplossing via Start-platform.com of met maatwerk via Vwebdesign.nl.

Link naar reactie
  • 0

Ben het er mee eens. Het moet wel leuk zijn om te lezen en niet alleen maar een reclame verhaaltje zijn.

Wat bijvoorbeeld wel leuk kan zijn is om bijvoorbeeld een blog te schrijven over de 'Vijftig tinten' serie, omdat ik in de webshop het eerste deel heb staan. Vijftig tinten grijs wordt verfilmd, maar niemand weet eigenlijk wanneer, hoe en wat.

Zoiets zou dan ook kunnen en een link naar het boek in de webshop bijvoorbeeld?

 

De blog is er. Ik ben het wel gewend om te bloggen. Dat was toen dagelijks maar ik denk dat die frequentie voor een webwinkel te hoog is. (dagelijks)

 

Bedankt voor alle tips!!

Link naar reactie
  • 0

Zeker doen. Door te bloggen houd je de content van je website vers. Bloggen zorgt er ook voor dat er veel meer pagina`s i Google geïndexeerd worden, je wordt dus ook vaker gevonden.

 

Heel veel relevante content op je webshop (wat heel veel webshops missen) zorgt er ook voor dat je webshop in zijn gheel beter gewaardeerd wordt door zoekmachines en beter gevonden wordt op relevante zoekwoorden.

Hoger in Google? (No Cure No Pay) > http://momzic.nl/google-pagina-1-positie/

Website/Webshop + Opzet Adwords camagne (25 euro p/m) > www.momzic.nl/volledige-website/

Marketing Producten > www.onlinemarketingportaal.nl

Link naar reactie
  • 0

Absoluut mee eens om naast je webwinkel een blog bij te houden!

Naast het feit dat je sterke/ zwakke kanten van b.v. producten of diensten hier kunt beschrijven, kun je bezoekers en gebruikers van je producten hier ook in laten mee discusseren en kun je b.v. product prijsvragen organiseren (iets dat je minder snel doet in je webshop omgeving zelf) Bovendien houdt Google, zoals eerder gezegd van verse content.

Voorwaarde is dus wel dat je geregeld nieuwe blogartikelen schrijft en vooral ook blijft schrijven.

 

Ook is het beter om via je blog een koppelig te maken met je diverse social media kanalen (b.v. via een API) waar mensen via Facebook een reactie kunnen achterlaten op je blog.

 

Zo kun je je met je webshop zelf meer focussen op de producten / verkoop hiervan;-)

 

 

 

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Dit moet je sowieso gaan doen wanneer je goed kan bloggen.

Op blog pagina's kan je eenvoudig relevante zoektermen verwerken, waardoor je website uiteindelijk beter gevonden wordt, dat in combinatie met een goede CTA, zorgt zoals al gezegd voor meer conversies.

Maar dat is nog niet alles... Wanneer je interessante artikelen schrijft, creëer je de kans dat bezoekers de pagina's gaan delen op social media of (op dit moment nog belangrijker) met een link op een webpagina, bijvoorbeeld op forums.

Hierdoor zal jouw website een hogere pr verkrijgen, wat resulteert in een betere vindbaarheid met zoekmachines.

 

Succes!

 

Een hogere pr door links op social media en forums? Daar zit vaak een nofollow op, geen sprake van doorgeven van pr dus. Overigens is een hogere pagerank ook geen garantie tot een betere vindbaarheid ;)

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.