• 0

Samenwerking met app ontwikkelaar of toch een investeerder zoeken?

Beste leden,

 

Ik zal me allereerst voorstellen, mijn naam is Max, ik ben 24 jaar oud en volg op dit moment de studie Small Business and Retail Management. Ik ben erg geïnteresseerd in het verzinnen van nieuwe en innovatieve ideeën.

 

Zelf heb ik een idee compleet uitgewerkt en zoals jullie al kunnen raden betreft het een mobiele applicatie.

 

Om dit idee uit te kunnen brengen, ben ik opzoek naar een samenwerking.

 

Echter vraag ik me af of ik een samenwerking moet beginnen met een app ontwikkelaar of een investeerder moet gaan zoeken?

 

Bij de bank aankloppen heeft weinig zin omdat ik nog student ben, dus ik zou graag willen weten wat volgens jullie de beste optie is?

 

Groeten,

 

Max

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beetje onnodig dat sarcasme maar goed om antwoord te geven op je vraag: dat weet ik inderdaad ja.

 

En hoeveel ontwikkeluren denk je nodig te hebben en hoe ben je op dat aantal gekomen?

 

Ik heb verschillende offertes opgevraagd en gepraat met verschillende ontwikkelaars.

Hier kwamen verschillende prijzen uit omdat de app zo uitgebreid is dat ze de uren niet vooraf precies kunnen zeggen.

 

maar het gemiddelde bedrag van de 4 offertes lagen rond de 55.000,-

 

Daarnaast heb ik een offerte ontvangen van een student bij mij op school die apps in India laat maken. Hij gaf een bedrag van ongeveer 11.000,- op maar dit was een ruwe schatting. Dat zijn echter alleen de ontwikkelkosten. De overige kosten aan marketing etc. zullen het bedrag flink laten oplopen.

 

Daarnaast moet de database bijgehouden worden.

 

De kosten zullen ongeveer 50.000 euro zijn (prijs gebaseerd op de 11.000,- van de student ontwikkelaar)

 

Dus de overige kosten bedragen 39.000,-

 

Groeten,

 

Max

Link naar reactie
  • 0

En wat is je verdienmodel en hoe pakt die prognose uit?

 

De prognose is, dat er binnen 1 jaar 32.000,- winst is.

 

Dit is overigens een prognose die uitgaat van het feit dat de app niet snel opgepakt zal worden (een soort worst case scenario).

 

Groeten,

 

Max

Link naar reactie
  • 0

En wat is je verdienmodel en hoe pakt die prognose uit?

 

De prognose is, dat er binnen 1 jaar 32.000,- winst is.

 

Dit is overigens een prognose die uitgaat van het feit dat de app niet snel opgepakt zal worden (een soort worst case scenario).

 

Maar wie gaat jou betalen als de app gratis is? Reclame?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

En wat is je verdienmodel en hoe pakt die prognose uit?

 

De prognose is, dat er binnen 1 jaar 32.000,- winst is.

 

Dit is overigens een prognose die uitgaat van het feit dat de app niet snel opgepakt zal worden (een soort worst case scenario).

 

Maar wie gaat jou betalen als de app gratis is? Reclame?

 

Die vraag kan ik bijna niet beantwoorden, zonder dat ik het idee vertel.

Maar de inkomstenstromen zullen ongeveer te vergelijken zijn met de prijs per click die gehanteerd wordt op het internet.

 

Daarnaast heb ik nog een inkomstenstroom alleen kan ik deze niet echt prijsgeven omdat ik het idee dan prijsgeef.

 

Groeten,

 

Max

Link naar reactie
  • 0

Ik als ontwikkelaar krijg ook regelmatig aanvragen binnen voor samenwerking, maar wat ik over het algemeen toch mis in de aanvraag, is wat kan jij voor mij als ontwikkelaar betekenen. Een app ontwikkelen is geen probleem (Afhankelijk van het project), maar voor mij als ontwikkelaar zijn er weer andere uitdagingen.

 

Ontwikkelaars kijken meestal vanuit een technisch oogpunt naar een applicatie. Ben jij meer een marketeer? Zo kan je sparren met elkaar en elkaar eventueel versterken. De ontwikkelaar kan aan jouw projecten werken en jij kan werken aan de projecten van de ontwikkelaar. Zo sla je 2 vliegen in 1 klap. Probeer eens zoiets voor te stellen bij een ontwikkelaar.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het plan vanavond doorgelezen om vanuit het idee van een geinteresseerde ontwikkelaar (wat ik niet ben) te kijken of het in mijn ogen de moeite waard was. Helaas werd mijn verwachting dat het nog lang niet afgerond is in mijn ogen bevestigd.

 

Los van of het concept je uberhaupt aanspreekt (dat deed het bij mij niet) vond ik teveel dingen nog te onduidelijk om er (theoretisch) een paar maanden tijd in te investeren.

 

Dat is natuurlijk allemaal aan te pakken, dus ik wil het idee niet op voorhand afbranden, maar om nu al financiering of ontwikkelaars te zoeken lijkt me een beetje aan de vroege kant.

Link naar reactie
  • 0

@Max: Je bent een ster in het ontwijken van vragen. Je komt hier voor advies, maar op relevante vragen geef je geen antwoord.

Lees het topic er maar zelf op na. Bezie het aantal zinnen die eindigen op een vraagteken en zoek in je eigen reacties naar het antwoord.

 

Op basis van de vaagheid kan ik slechts concluderen dat je het voor zowel een investeerder als voor een ontwikkelaar onvoldoende hebt uitgewerkt. Om daarom je initiële vraag te beantwoorden: "Moet ik op zoek gaan naar een investeerder of een ontwikkelaar?" -> in dit stadium geen van beide. Werk alles eerst nog maar wat verder uit:

 

1. Zorg dat de functionaliteit zover is uitgewerkt dat ontwikkelaars realistische schattingen (van ontwikkeltijd!) kunnen geven die niet te ver uiteen lopen. Aan de hand van een redelijk (!) uurtarief schat je de kosten. Vergeet ook je eigen uren niet.

2. Zorg dat je voor investeerders alle cijfers tot in detail hebt uitgewerkt. Kosten, opbrengsten, etc. inclusief onderliggende berekeningen, marktcijfers en projecties.

 

Tip 1: Kijk eerst alle afleveringen van Dragon's Den om te weten wat investeerders willen horen/zien.

Tip 2: Bijt niet de hand die je voedt. HL wordt goed bezocht, wellicht lezen er ook investeerders of ontwikkelaars mee...

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Ik ben een app bouwer. Ik heb heel veel ideeen voor goede apps, en dat hebben de meeste goede app bouwers wel. Dus waarom zou ik met jou willen praten?

 

Ik ben een investeerder. Ik krijg mensen met ideeen zat, daar zit niet het probleem. Wat ik mis zijn goede programmeurs en goede sales mensen. Jij bent geen van beide. Waarom zou ik met je willen praten?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb het plan vanavond doorgelezen om vanuit het idee van een geinteresseerde ontwikkelaar (wat ik niet ben) te kijken of het in mijn ogen de moeite waard was. Helaas werd mijn verwachting dat het nog lang niet afgerond is in mijn ogen bevestigd.

 

Los van of het concept je uberhaupt aanspreekt (dat deed het bij mij niet) vond ik teveel dingen nog te onduidelijk om er (theoretisch) een paar maanden tijd in te investeren.

 

Dat is natuurlijk allemaal aan te pakken, dus ik wil het idee niet op voorhand afbranden, maar om nu al financiering of ontwikkelaars te zoeken lijkt me een beetje aan de vroege kant.

 

Beste Peter,

 

Bedankt voor je feedback! ik ga het plan nog goed doorkijken.. zou u misschien aan kunnen geven (per mail) wat u precies vaag vond? Dan zal ik dit nog doorkijken en verbeteren..

 

Daarnaast is het mij niet de bedoeling geweest om vaag te doen maar ik kan gewoon niet veel van het idee prijs te geven (wat ik snel doe als ik dingen zoals de inkomsten stroom etc. uit te gaan leggen.

 

Ook heb ik het idee bij de ABN AMRO neergelegd om te kijken of het via hen mogelijk was. Hun reactie op het plan was positief (echter financieren zij alleen als de onderneming al in een verder stadium is). Daarnaast heb iik een 8,5 voor het plan gekregen voor me minor. Dus ik vond dat voldoende positieve feedback om het plan voor te leggen bij eventuele investeerders.

 

En dit zeg ik niet om het plan te verdedigen overigens, ik sta open voor feedback en ik heb geleerd dat je altijd open moet staan voor meningen van anderen.

 

Daarnaast kan ik dingen zoals ontwikkelkosten wel aangeven: 55.000,- (bij een Nederlandse app ontwikkelaar)

 

Als ik er voor kies om het in India te laten maken 11.000,-, echter twijfel ik aan de kwaliteit van de app.

 

En mijn eigen uren heb ik in de berekening meegenomen van 39.000,- want ik ga namelijk ook de sales doen (dit beantwoord ook gelijk de vraag van Christine).

 

Dit doe ik niet alleen om kosten te besparen, maar vooral omdat het mijn product is en wie kan het dan beter vertegenwoordigen dan ikzelf?

 

Daarnaast snap ik dat ze ideeën in overvloed krijgen, echter ben ik van mening dat mijn idee de moeite waard is.

 

En waarom zouden ze met mij moeten praten? Waarschijnlijk omdat zij mijn idee wel weten (wat ik hier niet kan zeggen).

 

Groeten,

 

Max

 

 

Link naar reactie
  • 0
zou u misschien aan kunnen geven (per mail) wat u precies vaag vond? Dan zal ik dit nog doorkijken en verbeteren..

Ik heb je vanavond een hele uitgebreide email gestuurd met een flink aantal punten - was dat nog niet genoeg?

 

Daarnaast heb iik een 8,5 voor het plan gekregen voor me minor.

Sorry, maar dat betekent helemaal niets voor partijen die er eventueel tijd of geld in gaan steken.

 

Voor wat betreft het voorleggen van je plan aan anderen - qua presentatie valt er nog wel het nodige aan te verbeteren. Er staan erg veel spel- en taalfouten in, en op een of andere manier worden vanaf de bijlages de regels niet goed afgebroken, want ergens midden in een woord.

 

Een minder geduldig iemand zou dat bij het doorbladeren al zien en het al afwijzen voordat 'ie ook maar iets van de daadwerkelijke inhoud gezien heeft.

 

Bot gezegd: in deze staat is het een leuk schoolproject, maar totaal ongeschikt als ondernemingsplan.

Link naar reactie
  • 0

 

Daarnaast heb iik een 8,5 voor het plan gekregen voor me minor.

 

Voor wat betreft het voorleggen van je plan aan anderen - qua presentatie valt er nog wel het nodige aan te verbeteren. Er staan erg veel spel- en taalfouten in, en op een of andere manier worden vanaf de bijlages de regels niet goed afgebroken, want ergens midden in een woord.

 

 

Dat is wel een typerend signaal over ons onderwijs.

 

@TS: Heb je geen ondernemers in de familie / sociale kring (evt van je ouders) / etc? Wellicht dat je daar de dialoog aan kunt gaan. Dan gelijk maar een tip: In het leven is het geven en nemen. Als je gedegen feedback wilt zul je open kaart moeten spelen. Er moet uiteindelijk een gezonde wisselwerking zijn. Antwoorden als "daar kan ik niets over zeggen" wekken uiteindelijk meer irritatie op dan dat het je zal helpen.

 

Even goede vrienden als je niets prijs wilt geven, dat is je goed recht. Maar wat verwacht je dan van vrijwilligers die je uiteindelijk willen helpen?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

 

Daarnaast heb iik een 8,5 voor het plan gekregen voor me minor.

 

Voor wat betreft het voorleggen van je plan aan anderen - qua presentatie valt er nog wel het nodige aan te verbeteren. Er staan erg veel spel- en taalfouten in, en op een of andere manier worden vanaf de bijlages de regels niet goed afgebroken, want ergens midden in een woord.

 

 

Dat is wel een typerend signaal over ons onderwijs.

 

@TS: Heb je geen ondernemers in de familie / sociale kring (evt van je ouders) / etc? Wellicht dat je daar de dialoog aan kunt gaan. Dan gelijk maar een tip: In het leven is het geven en nemen. Als je gedegen feedback wilt zul je open kaart moeten spelen. Er moet uiteindelijk een gezonde wisselwerking zijn. Antwoorden als "daar kan ik niets over zeggen" wekken uiteindelijk meer irritatie op dan dat het je zal helpen.

 

Even goede vrienden als je niets prijs wilt geven, dat is je goed recht. Maar wat verwacht je dan van vrijwilligers die je uiteindelijk willen helpen?

 

Nou ik heb het plan naar Peter toegestuurd en die heeft het bekeken. Dus ik wil best open kaart spelen en daar kritiek op ontvangen. Alleen lijkt het mij niet verstandig om mijn idee op een forum te posten die iedereen kan lezen ;).

 

Dus als je het idee wilt weten kunt u mij een pm sturen of een mail.

 

Groeten,

 

Max

Link naar reactie
  • 0

 

 

Daarnaast heb iik een 8,5 voor het plan gekregen voor me minor.

 

"me minor". Die 8.5 verbaast me dan.

 

Oke ik wist niet dat ik op dit forum geen spreektaal mocht gebruiken, mijn excuses ;).

Link naar reactie
  • 0

Ook in spreektaal is "me minor" gewoon fout Nederlands.

Volgens mij mis je de onderliggende tip: besteed aandacht aan de kwaliteit van je werk, zowel inhoudelijk als hoe het overkomt.

 

Is ondertussen je initiële vraag afdoende beantwoord? Heb je nog aanvullende vragen?

Link naar reactie
  • 0

Een tip voor het samengaan met een ontwikkelaar, zorg dat deze persoon net zo ondernemend en gelooft in het product als jij. Menig programmeur is vaak van een andere categorie. Of tref een regeling dat hij een kleiner aandeel krijgt.

 

Bedankt voor de tip!

 

Ik ga het plan aanpassen en ik ga dan opzoek naar een samenwerking of een investeerder.

 

Bedankt allemaal voor jullie tips en feedback!

 

Groeten,

 

Max

Link naar reactie
  • 0

Nee, deze draad blijft open voor vervolgvragen en toekomstige updates, leerzaam voor iedereen. Potentiële partners klinkt veel professioneler en minder vrijblijvend. Wanneer kun je fulltime met dit idee aan de slag?

 

Modgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Nee, deze draad blijft open voor vervolgvragen en toekomstige updates, leerzaam voor iedereen. Potentiële partners klinkt veel professioneler en minder vrijblijvend. Wanneer kun je fulltime met dit idee aan de slag?

 

Modgroet,

 

Highio

 

Hi,

 

Na een tijdje radiostilte, heb ik een partner gevonden die met mij het idee wilt oppakken. Het idee zal binnen 2 a 3 maanden ontwikkeld worden. Alleen de partner die ik heb gevonden heeft al een eigen onderneming. Dit heb ik niet en wij zijn dan ook van plan om een nieuwe onderneming te starten voor dit idee.

 

Maar welke rechtsvorm kan ik het beste aanhouden? Wij hebben het gehad over een vof, is dit de beste optie?

BV lijkt mij geen optie omdat je dan verplicht loon moet uitbetalen.

 

Graag hoor ik wat jullie denken!

 

Groeten,

 

Max

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 176 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.