• 0

Meldingsplicht bouwwerk (winkelpand verbouwen)

Hallo,

 

Wij gaan een winkelpand verbouwen, dit gaat langer dan 30 dagen in beslag nemen. Op de meeste dagen zullen er een 10-tal mensen aanwezig zijn. Echter zullen er ook een 4-5 dagen zijn dat er meer dan 20 mensen gelijktijdig werkzaam zullen zijn.

 

Een projectveiligheidsplan schrijven wij voor elke verbouwing.

 

Inspectie SZW eist vanuit het bouwbesluit het volgende:

1.U hebt deze meldingsplicht als:

de geraamde duur van de totstandbrenging van het bouwwerk meer dan 30 werkdagen beslaat en op die bouwplaats 2.meer dan 20 werknemers tegelijkertijd arbeid zullen gaan verrichten, of

met de totstandbrenging van het bouwwerk meer dan 500 mensdagen zullen zijn gemoeid.

 

Bron: http://www.inspectieszw.nl/contact/melden_en_aanvragen/meldingbouwwerk.aspx

 

Wie kan mij duidelijk maken wat er nu precies bedoeld wordt. Voorwaarde van de 30 werkdagen overschrijden wij dat is duidelijk, maar vervolgens komt je bij EN er meer dan 20 werknemers tegelijkertijd aan het werk zullen zijn.

Is dat wanneer dit 30 dagen lang gebeurd?

In ons geval is het maar zeer incidenteel dat de 20 werknemers overschreden gaan worden.

 

Wie o wie kan mij helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zoals ik het lees:

de geraamde duur van de totstandbrenging van het bouwwerk meer dan 30 werkdagen beslaat en op die bouwplaats meer dan 20 werknemers tegelijkertijd arbeid zullen gaan verrichten

 

wordt niet bedoeld dat er op elk gegeven moment meer dan 20 werknemers rondlopen op de bouwplaats wil de melding verplicht zijn. Als er op enig moment meer dan 20 werknemers tegelijk werken op de bouwplaats en de geraamde duur overstijgt de 30 dagen dan is de melding verplicht.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik het lees:

wordt niet bedoeld dat er op elk gegeven moment meer dan 20 werknemers rondlopen op de bouwplaats wil de melding verplicht zijn. Als er op enig moment meer dan 20 werknemers tegelijk werken op de bouwplaats en de geraamde duur overstijgt de 30 dagen dan is de melding verplicht.

Dat vindt ik ook het lastige, je kan het op 2 manieren lezen. 30 dagen lang EN meer dan 20 werknemers gelijktijdig, en de ander manier van lezen is zoals jij beschrijft.

Link naar reactie
  • 0

Zoals ik het lees:

wordt niet bedoeld dat er op elk gegeven moment meer dan 20 werknemers rondlopen op de bouwplaats wil de melding verplicht zijn. Als er op enig moment meer dan 20 werknemers tegelijk werken op de bouwplaats en de geraamde duur overstijgt de 30 dagen dan is de melding verplicht.

Dat vindt ik ook het lastige, je kan het op 2 manieren lezen. 30 dagen lang EN meer dan 20 werknemers gelijktijdig, en de ander manier van lezen is zoals jij beschrijft.

 

Ik lees het toch echt op de manier zoals Joost het ook leest: als er op enig moment tijdens de bouwperiode meer dan 20 werknemers tegelijkertijd werkzaamheden verrichten is melding verplicht. In jouw optiek zou het namelijk ook niet nodig zijn om te melden als er af en toe 100 mensen tegelijkertijd werkzaamheden verrichten (als dat al fysiek mogelijk zou zijn). Melding is immers niet voor niets een verplichting.

 

Maar als je twijfelt dan sluit je het toch gewoon even kort met SZW? Dat maakt een einde aan alle onzekerheid bij jou, mocht die er nog zijn ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo AppieH,

 

In het voorbeeldformulier wordt gesproken over "Het vermoedelijke maximum aantal werknemers dat op enig moment gelijktijdig op de bouwplaats aanwezig zal zijn". Hieruit zou op te maken zijn dat als er een dag is waarbij er 20 of meer bouwvakkers zijn tijdens de 30 dagen (of meer) er een melding bouwwerk gedaan moet worden.

 

Het beste is om de vraag voor te leggen aan de inspectie zelf op 0800-5151 (als je een melding krijgt dat het nummer niet bestaat, nogmaals bellen) of per contactformulier.

 

 

Met vriendelijke groet,

 

Rakesh

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 90 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.