• 0

Geen uikering DGA ondanks op loonlijst en afdracht sociale premie,ws

Ik was ondernemer, maar helaas door faillissement niet meer, maar ik heb een vraag of iemand mij kan helpen en passend antwoord kan geven.

Als enige DGA in mijn organisatie, stond ik gewoon op de loonlijst en droeg de sociale premies af, toen kwam helaas het faillissement en werden de 7 medewerkers inclusief mij zelf door curator ontslagen.

Vervolgens bijeenkomst UWV geweest ivm faillissements uitkering, alle medewerkers krijgen hun achterstallig salaris, vakantiegeld, verlof uren uitgekeerd, dat is voor hen goed geregeld, hoe wrang het ook is als je failliet gaat, maar gelukkig medewerkers zijn beschermd.

Maar ik als enige aandeel houder krijg niets uitgekeerd door UWV, ondanks afdracht socialepremies, want DGA is niet beschermd, dat wist ik niet toen ik eraan begon, was allleen maar gefocust op werk.

Maargoed kan iemand mij dan misschien uitsluitsel geven hoe ik mijn afgedragen sociale premies kan terugvorderen en bij wie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
Maargoed kan iemand mij dan misschien uitsluitsel geven hoe ik mijn afgedragen sociale premies kan terugvorderen en bij wie

Bij de Belastingdienst, correctie aangiftes indienen op al je loonheffingen van de afgelopen 5 jaar.

 

Maar ik als enige aandeel houder krijg niets uitgekeerd door UWV, ondanks afdracht socialepremies, want DGA is niet beschermd,

De enig aandeelhouder is niet sociaal verzekerd en heeft eigen mogelijkheden om indien nodig / indien gewenst bescherming te regelen.

 

Afdracht sociale premies terwijl je niet sociaal verzekerd had moeten zijn geeft inderdaad geen enkel recht op uitkering van WW en WIA.

 

dat wist ik niet toen ik eraan begon, was allleen maar gefocust op werk

Heel erg zonde. Iedere goede boekhouder of adviseur had je hierop kunnen wijzen.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Maargoed kan iemand mij dan misschien uitsluitsel geven hoe ik mijn afgedragen sociale premies kan terugvorderen en bij wie

 

Niet jij maar de BV heeft deze sociale premies afgedragen. Gezien het feit dat de zeggenschap over de BV is overgegaan naar de curator zal deze de premies kunnen terugvorderen van de Belastingdienst. Jij bent hier geen partij meer in.

 

Ik neem aan dat je wel je loonvordering hebt ingediend bij de curator?

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.