• 0

ISDN Telefoonnummers voorkeur

Zojuist heb ik met KPN gebeld. Ik was in de veronderstelling dat het mogelijk moest zijn zelf in iedergeval de cijfers op het eind van het abonnee-nummer te kunnen kiezen, indien deze niet bezet waren. Zeker bij een zakelijke aansluiting.

Dit bleek niet het geval te zijn, er kan alleen gekozen worden uit enkele door hun voorgestelde nummers.

Ook na het doorvragen hoe bijvoorbeeld taxi-ondernemingen vaak zeer gemakkelijk te onthouden nummers hebben gekregen bleef het antwoord dat er alleen kan worden gekozen uit 10 door de medewerker voorgestelde nummers. En dit gaat er bij mij niet in.

Kan iemand mij hier wel meer duidelijkheid over verschaffen? Is wat de medewerker vertelde ook daadwerkelijk de enige mogelijkheid (dus keuze uit door hun voorgestelde nummers)?

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Je loopt gewoon dagelijks even de primafoon binnen om te vragen wat de vrije nummers van de dag zijn. Ze zullen wel denken dat je gek bent maar dat is natuurlijk geen probleem.

Als je het echt wilt neem je een nummerblok van 100 nummers. Geheid dat je wel wat leuks kunt maken als je de laatste twee cijfers zelf kunt kiezen. Kost je 65 euro per maand en kan niet op een 'normale' lijn. Maar als (grotere) taxi centrale lijkt me dit wel een goede investering.

Voor mobieltjes kan het overnemen van een nummer inderdaad. Op de site nummerhandel.nl bemiddelt hierin. Maar voor vaste nummers melden ze dat ze je op de hoogte kunnen houden van de ontwikkelingen...

Voor service nummers 0800 en 0900 kun je wel gewoon nummers kiezen. Maar dat kost je 90 euro per maand en gesprekskosten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar