• 0

zal slechts de helft van de winkels overblijven ??

de kop, om maar even lekker negatief te beginnen.

:-\

 

een angstbeeld van de winkelier en een soort algemene opinie als deze winkeliers gaan 'buurten'.

overbewinkeling, crisis en internet verkopen ..... de helft moet verdwijnen.

 

is dit wel waar?

 

hallo HL-ers,

 

mijn naam is willem en ik vraag me af of bovenstaand waar is, of een tijdelijk iets is.

ik ben zelf geen winkelier, maar produceer o.a. houten winkel interieur. vandaar mn belangstelling.

 

gaat het aantal winkels terug naar een niveau wat nu nodig is, of is het een niet te stoppen trend.

waar zal het zich stabiliseren, of wat komt er voor in de plaats ?

 

mensen hebben nu eemaal producten nodig en mensen hebben nu eenmaal vrije tijd.

zou het zo zijn, dat alle producten langzaam maar zeker via internet worden verkocht en dat de vrijetijd anders besteed wordt ?

 

ik weet zelf ook wel dat de bovenstaande vraag met nee beantwoord wordt, maar hoe zal dat in zn werk gaan, als bv wel 25 % van een winkelstraat leeg staat. het lijkt een vicieuze cirkel die haast moeilijk doorbroken kan worden. het is natuurlijk sterk afhankelijk van de branche en soort winkel, maar wat gebeurt er met de winkels die overblijven, te midden van lege panden ?

moeten zij zich hergroeperen ?

 

wat van mij voor belang is. zullen deze winkels gaan investeren in een nieuw winkelinterieur ?

nu wordt er weinig geinvesteerd, zal er strak ineens een inhaalvraag komen?

 

is er een bepaalde trend gaande op winkelinterieur gebied, die ik nog niet bespeurd heb?

 

mss te veel vragen, maar het komt allemaal op hetzelfde neer. ik hoor graag jullie mening hierover.

 

groeten,

 

willem

 

 

 

 

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

ik denk dat de huurprijzen, muv super A locaties, behoorlijk zullen zakken en dat er dan een nieuwe groep detaillisten zich aanmeld.

 

Yep, geen zorgen. Er komt ieta anders voor in de plaats. Toen de supermarkten en warenhuizen opkwamen, legden veel speciaalzaken het loodje. Maar hun plek is ingenomen door andere speciaalzaken. Dus er komen waarschijnlijk meer diensten- en belevingswinkels. En veel meer buurtcafe's waar zzp'ers de hele dag en avond kunnen werken, een andere variant van het internetcafe. Cloud Cafe's?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

@ john

intreza. niks concurrentie. elkaar aanvullen. slim model.

 

@ bas

is het niet meer zo: dat de AW ( afhaal winkel ) het uit het assortiment van zijn groothandel betrekt. dan is het ook geen AW meer, maar een SW+. zeg maar, dat er 20% ( assortiment ) SW-stock en 80% online-stock. de online stock is wel met alle service en gemak van de SW. terwijl de 100% ook allemaal via de WS kan. voordeel voor de consument, dat ie kan mixen. via zijn eigen groothandel, want waarom zou een winkelier marge inleveren ?

 

of gaat het om totaal andere producten en heeft de SW ( lees AW ) slechts een postkantoor functie.

 

@ twabla.

internet cafe's voor ZZp's ? een kop koffie bestellen en gratis kantoor voor de rest van de dag ? denk ik niet. of huren ze dan een bureau-tje oid. soort open-office. wel een goed model. ipv een mini unit huren van 3x3 zonder uitstraling. een open office. liefst nog met branche(aanvullend)genoten. goh. leuk. ik ga bureautjes timmeren ...

een WP ( werkplek ) kan je dan per dag, week, maand etc huren en gezamenlijk gebruik van faciliteiten

 

zie je wel, we komen dr wel. winkelruimte te kort. ;D

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Even een zijdelingse opmerking.

 

Als ik nu naar de weersvoorspellingen van de komende weken kijken dan ziet het er tot midden juni als volgt uit:

Bewolkt, regen en temperaturen die overdag schommelen tussen de 12 en 18 graden.

 

Horeca die het wat meer van het seizoen moet hebben zal het zwaar krijgen.

Maar wat te denken van de kledingwinkels die hun schappen vol hebben hangen met met voorjaars- en (binnenkort) zomerkleding?

Weinig kans dat mensen nu binnenkomen om een zomerse blousje, een korte brok of iets anders aan te schaffen.

Het zou maar zo kunnen gebeuren dat de najaarscollectie al aangeleverd word als de zomerkleding nog vol in de schappen hangt, inmiddels zwaar afgeprijsd maar nog steeds niet verkocht.

 

 

Eigenlijk bizar dat we een minister van koloniale zaken hebben die poogt werkomstandigheden te verbeteren terwijl de grote merken hier al volop mee bezig zijn.

Zwart/wit, je zou denken dat die zich beter druk kan gaan maken over de vraag of er eind dit jaar nog wel kledingoutlets in Nederland over zijn

Link naar reactie
  • 0

ideal zou zijn als een webwinkel het opstapje is om later hier een echte winkel bij te openen.

 

Het is jammer dat wetten en regelgiving plus de belachlijke huurprijzen deze stap meestal in de weg staan.

 

Hierdoor ontstaat een web only cultuur waar iedereen elkaar doodconcurreerd op prijs alleen.

 

De detail handel, de bedrijven van steen en mensen zijn hierdoor langzamerhand ge-evolueerd tot de verkoop displays van de online winkels die vervolgens met betalende klant weglopen.

 

De een vind dit jammer, de ander juigt het aan en ziet het als onvermijdelijk.

 

Ik hoor bij de categorie die het jammer vind en voor mij een teken aan de wand is voor verder doorstomend verschraling van het straatbeeld in Nederland en hiermee ook afkaveling van cultuur en interactive tussen mensen.

 

Of het alleen aan de hoogte van de huren ligt weet ik niet: Er zijn natuurlijk tal van retailers die juist niet op A locaties zitten. Persoonlijk zie ik een fysieke winkel liever ergens op een bedrijventerrein of aan de rand van de stad, zodat ik er gratis mn auto op de stoep kan zetten als ik zonodig toch naar een fysieke winkel moet...

 

Retail in binnensteden zal het zwaar houden vrees ik: Dure panden, duur en ver weg parkeren, sowieso lastig bereikbaar, dat soort problemen. De mensen die voor de fun een beetje rondshoppen komen er nog wel, maar iemand die doelgericht een aankoop wilt doen niet meer... en dat zijn toch de beste klanten: weinig tijdsbesteding van personeel, omzet in een minuutje gemaakt, goeiemiddag, kassa.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zie ik een fysieke winkel liever ergens op een bedrijventerrein of aan de rand van de stad, zodat ik er gratis mn auto op de stoep kan zetten als ik zonodig toch naar een fysieke winkel moet...

 

Typisch mannelijk gedrag. Je zou verplicht eens een dagje per jaar naar Antwerpen moeten gaan. Parkeer je auto op de kade (of tussen de Vlaamse en Waalse Kaai) en wandel het oude centrum in. Wordt zelfs kleren kopen leuk.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Tja, ik zie daar de gezelligheid van in hoor, en als toerist een beetje door een stad slenteren bij mooi weer vind ik nog best leuk ook. Alleen koop ik dan zelden iets van een retailer. Op zo'n dag heeft de horeca er wel wat aan, terrasje, restaurant, daar gaat altijd wel wat geld heen, maar daar hebben de retailers niets aan.

 

Als iets iets wil -kopen- ga ik niet van utrecht naar antwrepen rijden om dat te doen, en ook niet naar amsterdam trouwens... als het even kan zelfs niet naar het centrum hier. Uiteraard zijn er mensen die dat wel doen, hobbymatig winkelen - op een gemiddelde zaterdag loopt de binnenstad aardig vol hier als het weer een beetje meewerkt.

 

Maar hoeveel van hun bestedingen doen die mensen daadwerkelijk op zo'n moment? Voor de winkeliers vrees is dat dat aandeel dalende is en blijft. Financieel lastige tijden helpen er natuurlijk ook niet aan, wellicht komen de impulsaankopen uiteindelijk wel weer sterker terug, maar ik vraag me af hoeveel kleine retailers het tot dat punt overleven.

 

Link naar reactie
  • 0

Paar jaar geleden ging ik een keer naar het centrum van Schagen (leuk dorpje boven Alkmaar). Wat mij daar vooral opviel was dat de winkels zo enorm groot waren vergeleken hier met Hilversum en dat alles zo mooi en ruim ingedeeld was. Dat is hier in Hilversum toch heel anders (en ook in vele andere dorpen in de buurt). De winkels staan propvol en het lijkt alsof elke vierkante decimeter zo efficient en optimaal mogelijk moet worden ingericht.

 

Duidelijk bewijs dat er nogal een verschil is in huurprijs hier in de randstad vergeleken met daarbuiten. Ik ben overtuigd dat vooral de huurprijs het de winkeliers zo moeilijk maakt met daarnaast de verzadiging. Concurrentie met webwinkels zal wel meespelen, maar denk lang niet zo ernstig met de eerste 2 genoemden.

 

En zeg nou zelf: 100.000 voor 240 m2 is toch absurd? Dat is omgerekend ruim 400,- per m2 per jaar.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Sommige gemeentes zijn niet meegegaan in het "melkgedrag" dat de meeste gemeentes haters. Een flyer voor het raam hangen in een winkel kost in A.dam al een zeker bedrag te betalen. Er zijn idiote ambtenarensystemen opgebouwd om dat te "handhaven". Ofwel, het systeem om te handhaven en regelgeving te maken, is in die gemeentes belangrijker dan het broodnodige economisch verkeer geworden. Ik vermoed dat we van dit soort onzin nooit meer verlost gaan worden.......

Link naar reactie
  • 0

Schagen -hier een paar kilometer verderop- heeft het sowieso beter begrepen dan de meeste andere steden. Je kan daar overal gratis parkeren. Geniaal.

voor jou gratis... gemeente wil gewoon geld zien, dat wordt collectief opgebracht door winkeliers. >;(

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik ben overtuigd dat vooral de huurprijs het de winkeliers zo moeilijk maakt met daarnaast de verzadiging. Concurrentie met webwinkels zal wel meespelen, maar denk lang niet zo ernstig met de eerste 2 genoemden.

 

En zeg nou zelf: 100.000 voor 240 m2 is toch absurd? Dat is omgerekend ruim 400,- per m2 per jaar.

 

Het is niet alleen de huurprijs, maar ook de duur van het huurcontract. Uit mijn naaste omgeving ken ik winkeliers waarvan het huurcontract afliep en dan verplicht waren om voor 5 jaar het huurcontract te verlengen of de deuren te sluiten. En in deze stagnerende economie wordt dan voor het laatste gekozen. En de makelaar stond niet open voor een kortere huurperiode.

 

Terwijl alles in de wereld verandert, verandert deze verhuurmakelaar niet de minimale huurperiode van een bedrijfspand.

 

Link naar reactie
  • 0

 

wat van mij voor belang is. zullen deze winkels gaan investeren in een nieuw winkelinterieur ?

nu wordt er weinig geinvesteerd, zal er strak ineens een inhaalvraag komen?

 

is er een bepaalde trend gaande op winkelinterieur gebied, die ik nog niet bespeurd

 

Volgens mij bestaat meer dan 80% van de winkelinterieurs (en de vraag ernaar ) in Nederland uit plaatmateriaal voorzien van elke denkbare toplaag

De markt die jij bedient met massief houten winkel interieurs en dan met name de gekozen stijl lijkt veel op de steigerhout look het is in elk geval makkelijk te maken van steigerhout.

Door toepassing van dit hout wordt het ook nog eens financieel aantrekkelijk, kan nml qua prijs zelfs bij maatwerk concurreren met alles wat uit China komt. Door de crisis in de bouw is er zelfs geen gebrek aan personeel cq zzp-ers die dergelijke projecten aanpakken Je ziet de laatste tijd veel van dit soort low cost winkelinterieurs ook bij bloem- en tuincentra.

Weet niet of je iets van die trend hebt meegekregen.

Steigerhouten meubelen hebben, uitzonderingen daargelaten, echter weinig te maken met 'echte ' winkelinterieurs gemaakt door een interieurbouwer

De prijs van steigerhout interieurs is echter voor veel winkeliers in bepaalde branches bijzonder aantrekkelijk waardoor imperfecties al gauw op de koop worden toegenomen.

 

Werk zelf trouwens niet met steigerhout en maak ook geen winkelinterieurs

 

Succes,

Albert

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

leuk een reactie van een echte meubelmaker.

en je kan wel wat, als ik je producten zo zie. het ambachtelijk werk.

 

zelfde markt als steigerhout. klopt, maar steigerhout is uit of heeft zn langste tijd gehad. het is mooi, stevig, geeft sfeer, maar na 10 (?) jaar, kan een beetje winkel daar niet meer mee aankomen.

 

nog steeds zie ik ( zelfs op internationale ) beurzen producten gepresenteerd op steigerhout, maar dat is deels omdat omdat mensen geen alternatief hebben, deels omdat de stand-inventaris nog niet is afgeschreven.

 

en vraag naar goedkoop houten interieur zal er wel blijven. wij zitten onder de prijs van steigerhouten meubels.

op de site zijn slechts een paar dingen te zien, voor het 'betere' werk moet je inloggen. alles beveiligd ( ik zit in china :P )

 

en maatwerk, ja dat moet in NL. ik kan en wil geen maatwerk leveren. en maatwerk hoeft ook niet altijd. je kan prima met standaard meubels werken en de afwerking ( laatste hoekjes ) op een andere manier oplossen. voordeel dat je dan ook makkelijker kan schuiven met de meubels. ik praat dan niet over de high end winkels. ok, te veel detail en te veel over mn eigen toko.

 

maar steigerhout, plaatmateriaal, of wat dan ook. belangrijkste is wat wil de winkelier in de toekomst:

- gaat ie sluiten? dan zijn we snel klaar.

- gaat ie verbouwen? zo ja, wat moet het worden. kleuren, stijl, vormen, toepassingen .

 

alles staat stil op dit moment en dr zullen afvallers zijn, maar zij die overblijven, zullen toch iets moeten doen tussen nu en 5 jaar. dr zou nog wel eens een behoorlijke inhaalvraag kunnen komen. dat wordt dan de winkel na dr crisis.

hoe ziet de winkel na de crisis eruit ? mijn idee is : fris. heeft iemand hier een (ander) idee over ??

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

en nu las ik laatst dit berichtje:

 

Provincies moeten ervoor zorgen dat gemeenten geen nieuwe winkelpanden meer laten bouwen. Dat vindt Detailhandel Nederland, zo liet de belangenorganisatie zaterdag weten. Gemeenten zouden zelf te weinig rekening houden met de gevolgen van bijbouwen, dus moeten de provincies de regie gaan voeren.

 

Ondanks een gemiddelde leegstand van 10 procent van Nederlandse winkelpanden, zijn er plannen om zo'n 9000 nieuwe winkelpanden bij te bouwen in Nederland, stelt Detailhandel Nederland. Dat zou leiden tot nog meer leegstand, met ,,verpaupering van binnensteden'' tot gevolg.

 

opzich denk ik een goede zaak, maar het gaat alleen om winkelpanden. maar zou een weilandwinkel, die wil uitbreiden, hier ook ondervallen ? of mss een webshop met afhaallocatie ? of bv het aantal webshop ook maar stopzetten ?

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Paar maanden terug is er hier in Hilversum een winkel in auto onderdelen failliet gaan. De kenners kennen wellicht Grootveld nog wel. Het was een begrip in de regio. Nu wordt er de zoveelste horecatoko in geopend. Hilversum heeft intussen al zoveel horeca en er komen er steeds meer bij. Vraag me af hoe die maar overeind blijven. En dan vinden ze het nog zo gek dat het slecht gaat in de horeca. Het aanbod is enorm.

 

[edit]Volgens Iens zijn er alleen al 113 restaurants in Hilversum. En dat voor een dorp met 86K inwoners. En dan zijn vast nog niet eens alle restaurants geregistreerd bij Iens. En cafe's en snackbars e.d. zijn natuurlijk ook niet mee geteld. Is dat veel of niet?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Het is een kwestie waar denk ik niemand een correct antwoord op kan geven.

 

Hoever is de webshop wereld al ontwikkeld? Er is al een bekende webshop die aanbied ''vandaag besteld = vandaag in huis''. Dit kunnen zij nog niet tegen een aantrekkelijke prijs aanbieden, maar stel dat dit de toekomst is? We bestellen en binnen enkele uren staat er een mannetje met een pakketje voor de deur die naar een handtekening vraagt. Vervolgens heb je het bestelde product ook nog eens 30 dagen op proef...

 

Anderzijds hebben we een Apple store waarbij men een nacht in de kou staat, omdat er weer 1 geopend wordt.

Link naar reactie
  • 0

Is het werkelijk zo dat mensen snelle levering een must vinden tegenwoordig? Voor het webshop tijdperk werd er toch ook al massaal besteld bij Ter Meulen, Otto, Wehkamp en Neckermann door bestelformuliertjes in te vullen, op de post te doen en dan wachten tot het werd bezorgd. Daar ging dan dik een week overheen en men had daar nooit een probleem mee.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Als ik iets koop heb ik dit vaak nodig.

 

Stel mijn TV is kapot, dan heb ik twee keuzes:

 

1) ik ga direct naar de winkel met de auto, betaal te veel geld voor brandstof en parkeerkosten

2) ik bestel het online, betaal geen verzendkosten, heb een lagere aanschafwaarde en (pas) morgen in huis.

 

Het is slechts een voorbeeld. Als we in de toekomst zover zijn dat we het dezelfde dag in huis hebben, waarom zou ik dan nog naar de winkel gaan.

Link naar reactie
  • 0

Vandaag besteld, vandaag in huis wordt al wel aangeboden. Echt goedkoop zal dit nooit worden, want het volume (=aantal zendingen dat in 1 busje zit) is daar simpelweg altijd te laag voor. Toch betaal je bij Coolblue slechts 11.95 euro om je bestelling die je vandaag voor 15 uur plaatst, diezelfde avond nog te ontvangen. Ongelofelijk hoe ze dat voor elkaar boksen. In de praktijk zullen ze voor enkele bestellingen een busje moeten laten rijden in jouw stad.

 

EDIT overigens is snelheid van levering niet doorslaggevend bij de consument. Die is in de praktijk best bereid om 1 of 2 dagen te wachten, als de door de webwinkel voorspelde levertijd maar wel wordt nageleefd.

Link naar reactie
  • 0
EDIT overigens is snelheid van levering niet doorslaggevend bij de consument. Die is in de praktijk best bereid om 1 of 2 dagen te wachten, als de door de webwinkel voorspelde levertijd maar wel wordt nageleefd.

 

Tja, en daar zit hem nou net de kneep. Bol.com adverteert daar ook mee, maar ik bestel vaak bij bol en 9 van de 10 keer kunnen ze dat niet nakomen. Of dat nou hun fout is of die van de bezorger, doet er voor de consument niet toe, denk ik. En bij Bon Prix schijnt het nog veel erger te zijn heb ik van diverse mensen begrepen. Adverteer er dan niet mee, denk ik dan. Ik kan me niet voorstellen dat het allestellende factor is voor de consument om ergens te bestellen. Ik bestel het liever ergens waar het goedkoper is en dan wacht ik wel wat langer. Bol.com is nou ook niet bepaald 1 van de goedkoopsten ofzo.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Het is jammer dat de echte MKB het te druk heeft om op HL mee te denken en te reageren. Alle internet boys zijn hier om de voordelen van internet economie te benadrukken maar er is ook een andere kant van de medaille die onbelicht blijft helaas.

 

Ik ben weliswaar geen ondernemer op Nederlands grondgebied maar zit wel in vergelijkbare situatie waarbij vaste lasten voor kantoren, personeel en alle risico's die daar bij komen kijken heel anders wegen dan voor een internet cowboy die met zo min mogelijk middellen zo hoog mogelijk probeert te scoren. Misschien doe ik wel wat fout, wie weet en ik claim ook niet de heilige wijsheid te bezitten over "hoe het zou moeten"

 

Wat ik wel vind is dat er een zekere sprake is van concurrentie vervalsing en dat MKB, kleine winkels in algemeenheid aan het kortste eind trekken in de overlevings strijd.

 

Het grootste probleem in mijn ogen zijn de veel te hoge vaste lasten, en dan met name de huur en hiernaast natuurlijk de regeldrift van de overhied die onevenredig zwaar op de middenstand drukt.

 

Lastenverlichting voor echte MKB (sorry, ik reken 95% van internetwinkeltjes hier niet toe) en/of extra belastingen voor internet handel.

 

Goedkoper is niet heilig. Er zijn sociale aspecten die wat mij betreft zwaarder mogen wegen. Wat mij ook opvalt soms is dat er zelfs sprake is op bepaalde momenten van asociale houding door de houding richting echte MKB door de internet profeten zonder te erkennen dat zij allen over de rug van MKB de muntjes verdienen. Klanten kijken bij echte winkel en kopen bij internetshop, enkel en alleen omdat de prijs lager is.

Link naar reactie
  • 0

Het is jammer dat de echte MKB het te druk heeft om op HL mee te denken en te reageren. Alle internet boys zijn hier om de voordelen van internet economie te benadrukken maar er is ook een andere kant van de medaille die onbelicht blijft helaas.

Als je in een katholieke kerk gaat vragen of de islam goede ideeën heeft dan weet je wat je kan verwachten. Je zit nu op internet. You do the math.

 

Lastenverlichting voor echte MKB (sorry, ik reken 95% van internetwinkeltjes hier niet toe) en/of extra belastingen voor internet handel.

En laten we ook vrachtauto's verbieden. Vrachtwagens zorgen er voor dat mensen met paard en wagen geen werk meer hebben!

Even serieus; je vindt echt dat de overheid de economie en markt moet besturen? Je zit te lang in China denk ik. Hier hebben we een andere economie. Eentje waarbij de overheid gelukkig niet zo heel veel remt in nieuwe ontwikkelingen. Al kan het nog een stuk beter als ze in den haag eens zouden weten hoe internet werkt.

 

Wat mij ook opvalt soms is dat er zelfs sprake is op bepaalde momenten van asociale houding door de houding richting echte MKB door de internet profeten zonder te erkennen dat zij allen over de rug van MKB de muntjes verdienen.

Leg mij eens uit hoe ik de rug van een "MKB" gebruik om geld over te verdienen? En in welk opzicht is het niet de consument die in jouw beleving asociaal bezig is door maar online te bestellen in plaats van in de winkel, "zoals het hoort"?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Tja, en daar zit hem nou net de kneep. Bol.com adverteert daar ook mee, maar ik bestel vaak bij bol en 9 van de 10 keer kunnen ze dat niet nakomen. Of dat nou hun fout is of die van de bezorger, doet er voor de consument niet toe, denk ik. En bij Bon Prix schijnt het nog veel erger te zijn heb ik van diverse mensen begrepen. Adverteer er dan niet mee, denk ik dan. Ik kan me niet voorstellen dat het allestellende factor is voor de consument om ergens te bestellen. Ik bestel het liever ergens waar het goedkoper is en dan wacht ik wel wat langer. Bol.com is nou ook niet bepaald 1 van de goedkoopsten ofzo.

 

Ik bestel ook regelmatig bij Bol en mijn ervaring is dat de opgegeven bezorgtijd altijd gehaald wordt. Slechts 1x mee gemaakt dat het er niet was op de beloofde dag :-\ Liggen er de volgende dag 2 exemplaren door de brievenbus ;D

 

Voor boeken maakt het niet zoveel uit, is vastgestelde prijs. (eigenlijk niet meer van deze tijd ;)) En als je op prijs googled dan kan je vaak ook in de winkel terecht, moet je alleen weer uit je luie stoel komen. :P

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 259 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.