• 0

zal slechts de helft van de winkels overblijven ??

de kop, om maar even lekker negatief te beginnen.

:-\

 

een angstbeeld van de winkelier en een soort algemene opinie als deze winkeliers gaan 'buurten'.

overbewinkeling, crisis en internet verkopen ..... de helft moet verdwijnen.

 

is dit wel waar?

 

hallo HL-ers,

 

mijn naam is willem en ik vraag me af of bovenstaand waar is, of een tijdelijk iets is.

ik ben zelf geen winkelier, maar produceer o.a. houten winkel interieur. vandaar mn belangstelling.

 

gaat het aantal winkels terug naar een niveau wat nu nodig is, of is het een niet te stoppen trend.

waar zal het zich stabiliseren, of wat komt er voor in de plaats ?

 

mensen hebben nu eemaal producten nodig en mensen hebben nu eenmaal vrije tijd.

zou het zo zijn, dat alle producten langzaam maar zeker via internet worden verkocht en dat de vrijetijd anders besteed wordt ?

 

ik weet zelf ook wel dat de bovenstaande vraag met nee beantwoord wordt, maar hoe zal dat in zn werk gaan, als bv wel 25 % van een winkelstraat leeg staat. het lijkt een vicieuze cirkel die haast moeilijk doorbroken kan worden. het is natuurlijk sterk afhankelijk van de branche en soort winkel, maar wat gebeurt er met de winkels die overblijven, te midden van lege panden ?

moeten zij zich hergroeperen ?

 

wat van mij voor belang is. zullen deze winkels gaan investeren in een nieuw winkelinterieur ?

nu wordt er weinig geinvesteerd, zal er strak ineens een inhaalvraag komen?

 

is er een bepaalde trend gaande op winkelinterieur gebied, die ik nog niet bespeurd heb?

 

mss te veel vragen, maar het komt allemaal op hetzelfde neer. ik hoor graag jullie mening hierover.

 

groeten,

 

willem

 

 

 

 

 

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat vermoed ik ook, maar het feit dat ze een redelijk goede landelijke dekkingsgraad van stenen winkels hebben gebruiken ze niet icm. de webshops, voor zo ver ik weet. Ze zouden bijvoorbeeld afhaalpunt kunnen gaan spelen voor de webshops.

 

EDIT; laten ze die mogelijkheden liggen (oftewel, ze gaan niet cross-channel) dan zullen de stenen S&F winkels uiteindelijk verdwijnen en blijven alleen de webshops over. Hoeft op zich niet verkeerd te zijn, maar ik denk toch dat als dat het geval zal gaan worden dat ze dan kansen hebben laten liggen.

Link naar reactie
  • 0

Dat vermoed ik ook, maar het feit dat ze een redelijk goede landelijke dekkingsgraad van stenen winkels hebben gebruiken ze niet icm. de webshops, voor zo ver ik weet. Ze zouden bijvoorbeeld afhaalpunt kunnen gaan spelen voor de webshops.

 

EDIT; laten ze die mogelijkheden liggen (oftewel, ze gaan niet cross-channel) dan zullen de stenen S&F winkels uiteindelijk verdwijnen en blijven alleen de webshops over. Hoeft op zich niet verkeerd te zijn, maar ik denk toch dat als dat het geval zal gaan worden dat ze dan kansen hebben laten liggen.

 

Dat is waar. Maar over pick-ups gesproken, hoeveel procent van de mensen maakt daar daadwerkelijk gebruik van? 95% verzending en 5% pick-up? Volgens mij zijn die cijfers niet heel spannend.

Link naar reactie
  • 0

Iets breder bezien wel, al heeft een dergelijke faciliteit zowel voor- als nadelen.

 

Je trekt klanten naar de winkel, dus een contact- en bijverkoop of service mogelijkheid. Of wijst grote stromen fysieke bezoekers op het extra online assortiment en gemak van afhalen tijdens winkelbezoek.

 

Volg bijvoorbeeld eens wat AH en Bol.com willen gaan bereiken... dit werkt in bedoeling vice versa in verkoop en marketing.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Volg bijvoorbeeld eens wat AH en Bol.com willen gaan bereiken... dit werkt in bedoeling vice versa in verkoop en marketing.

 

 

Het distributiesysteem in levensmiddelen zit iets anders in elkaar dan bij wit- en bruingoed. AH krijgt dagelijks verse rolcontainers, dus daar zijn bestellingen van Bol.com bij aan te knopen. De winkels van Scheer & Foppen worden wellicht eens per week bevoorraad. Dat vindt de ongeduldige klant niet leuk. En het gedoe om die ene wasmachine naar die ene winkel te krijgen is waarschijnlijk vergelijkbaar met het gedoe om dat ding thuis te bezorgen.

 

Scheer & Foppen houdt verschillende formules uit elkaar om verschillende prijsposities en servicelevels te kunnen aanbieden. Het is een complex spel en er zal best integratie gaan ontstaan (gebeurt aan de achterkant al lang) maar deze aanpak stelt S&P ook in staat om acquisities snel op te nemen in het systeem. Shopfront verschilt, back-processen worden samengevoegd.

 

Mediamarkt heeft ook twee zusjes in de markt. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

En het werkt vast ook voor andere soorten artikelen. Kijk maar eens naar de combinatie seats and sofas en poppeliers. Die winkels staan vaak gewoon naast elkaar met zelfs een tussendeur. Mensen worden gelokt naar seats and sofas voor de prijzen, maar merken ter plekke dat de kwaliteit niet je van het is of dat zelf meenemen ook niet echt handig is. Maar omdat ze er toch al zijn dan maar even kijken bij de buren en daar wordt dan vaak wel weer een bankstel gekocht. De uitgave ligt wel een flink stukje hoger, maar zo heeft men tenminste wat men wil en het wordt thuis bezorgd. Het is dan wel geen Piet Klerkx kwaliteit, maar ook geen PK prijs. En wie doet er tegenwoordig nou nog 15 jaar met een bankstel?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Vandaag een rondje stad in de pauze gedaan en eens gelet op drukte in de winkels....

 

Alle ketens zitten hier en paar kleine zaakjes. Er was echt in maar 1 zaak volk. In de H&M. En dan ook echt veel volk. In alle andere ketens maximaal 4 a 5 man publiek.... maar in het merendeel gewoon niemand!

 

 

Kan het dus wel? kloppen de formules gewoon niet meer? Waarom H&M wel en alle anderen niet?

Link naar reactie
  • 0

het heen en weer rijden van wit en bruingoed producten tussen elektronica winkels zou geen probleem mogen zijn.

Begin dit jaar voor auto wezen kijken, en ik werd bij aantal verkopers heel nadrukkelijk op hun website gewezen waarbij ze aangaven dat als ik auto in andere vestiging in het land zag staan ik dan enkel maar even hoefde aan te geven dat ik daar graag testrit mee wilde maken en hij zou de volgende werkdag op vesting naar keuze klaarstaan voor testrit.

Was daar best van onder de indruk dat ze dat zo goed georganiseerd hadden.

 

Het kan dus wel, en als het met auto's kan kan het zeker met wit- en bruingoed.

Link naar reactie
  • 0

het heen en weer rijden van wit en bruingoed producten tussen elektronica winkels zou geen probleem mogen zijn.

Begin dit jaar voor auto wezen kijken, en ik werd bij aantal verkopers heel nadrukkelijk op hun website gewezen waarbij ze aangaven dat als ik auto in andere vestiging in het land zag staan ik dan enkel maar even hoefde aan te geven dat ik daar graag testrit mee wilde maken en hij zou de volgende werkdag op vesting naar keuze klaarstaan voor testrit.

Was daar best van onder de indruk dat ze dat zo goed georganiseerd hadden.

 

Het kan dus wel, en als het met auto's kan kan het zeker met wit- en bruingoed.

 

op wit en bruingoed zit 30 euro marge,op een auto stukken meer. Maakt het dus wat rendabeler om de auto wel heen en weer te sturen en die wasmachine niet.

Link naar reactie
  • 0

het heen en weer rijden van wit en bruingoed producten tussen elektronica winkels zou geen probleem mogen zijn.

Begin dit jaar voor auto wezen kijken, en ik werd bij aantal verkopers heel nadrukkelijk op hun website gewezen waarbij ze aangaven dat als ik auto in andere vestiging in het land zag staan ik dan enkel maar even hoefde aan te geven dat ik daar graag testrit mee wilde maken en hij zou de volgende werkdag op vesting naar keuze klaarstaan voor testrit.

Was daar best van onder de indruk dat ze dat zo goed georganiseerd hadden.

 

Het kan dus wel, en als het met auto's kan kan het zeker met wit- en bruingoed.

 

op wit en bruingoed zit 30 euro marge,op een auto stukken meer. Maakt het dus wat rendabeler om de auto wel heen en weer te sturen en die wasmachine niet.

 

Uiteraard... maar als je in het land 2 a 3 auto's hebt rondrijden kunnen die heel wat apparatuur van vestiging naar vestiging verplaatsen. Kan je met zeer beperkte kosten binnen 1 dag alles overal hebben staan.

Je moet uiteraard niet voor 1 product het hele land door hoeven rijden.

Link naar reactie
  • 0

EDIT; laten ze die mogelijkheden liggen (oftewel, ze gaan niet cross-channel) dan zullen de stenen S&F winkels uiteindelijk verdwijnen en blijven alleen de webshops over. Hoeft op zich niet verkeerd te zijn, maar ik denk toch dat als dat het geval zal gaan worden dat ze dan kansen hebben laten liggen.

met cross-channel heb je zeker veel meer mogelijkheden, geef het afhalen een meerwaarde en er is bestaansrecht voor je stenen winkel.

 

[op wit en bruingoed zit 30 euro marge,op een auto stukken meer. Maakt het dus wat rendabeler om de auto wel heen en weer te sturen en die wasmachine niet.

dat zie je verkeerd, op een auto zit verrekte weinig marge, waaruit ook nog de kosten van de showroom en verkopers betaald moet worden.

 

waar Vossie aan refereert is eigenlijk ook pure armoede, voorheen stonden in elk dorp alle modellen in de showroom, nu nog maar op 1 centraal punt en de andere vestigingen zijn alleen nog maar 'servicepunt' .

bij mij in de stad zijn afgelopen jaar maar liefst drie dealerbedrijven 'gedegradeerd' tot servicepunt.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat een deel van de winkels zich er de laatste jaren te makkelijk vanaf gemaakt hebben. Door beschermede dealerprijzen en een stijgende welvaart werd er meer verkocht dan ooit. Nu het tij gekeerd wordt door internet en een prijsbewuste consument wordt het voor winkels moeilijker. Wanneer winkels uitblinken, dan zie ik echter nog steeds voldoende mogelijkheden.

 

Ik denk dus zeker dat er veel winkels zullen omvallen. Daar tegenover staan echter winkels die vernieuwen of uitblinken op klantenservice. Deze zullen blijven bestaan en beloond worden.

 

Kortom, ja, ik denk dat er veel winkels zullen verdwijnen. Of dat echter in alle gevallen zo erg is? Zelf geloof ik als internet ondernemer en webwinkel adviseur niet in 100% online verkopen. Zelf vind ik het nog steeds erg fijn om voor bepaalde producten de stad in te gaan. Wel moet dan de bereikbaarheid van het centrum vergroot worden en de parkeermogelijkheden gratis/betaalbaar worden, naar mijn idee is dat in veel steden een kwestie van tijd.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0
waar Vossie aan refereert is eigenlijk ook pure armoede, voorheen stonden in elk dorp alle modellen in de showroom, nu nog maar op 1 centraal punt en de andere vestigingen zijn alleen nog maar 'servicepunt' .

 

Het ging hierbij voornamelijk over occasions die zonder probleem het hele land doorgereden worden voor een proefritje en bij wijze van spreken 6 keer het land door vervoerd kunnen worden voordat ze verkocht zijn.

Link naar reactie
  • 0

Zat er al aan te komen.

 

Apple-verkoper iCentre failliet verklaard

 

De BAS groep (oa Mycom en Dixons) zou interesse hebben in 24 van de 34 winkels maar het lijkt mij voor de hand liggend dat je op een goed moment een deel van de winkels samenvoegt. Om in elke grote stad een Mycom, Dixons en iCentre open te houden lijkt mij wat teveel van het goede.

 

Vraag me toch wel af hoe zo'n bedrijf dat voor elkaar krijgt. Apple levert toch wel één van de producten die zichzelf blijft verkopen..

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Die iCentre zitten allemaal op A1 locaties en dan moet je toch heel wat knaken omzet binnen harken. En of het echt allemaal als zoete broodjes over de toonbank gaat?. Het zijn niet de meest goedkope producten en ongetwijfeld zal er ook wel een stukje crisis om doek komen kijken.

Link naar reactie
  • 0

Het heen en weer rijden van wit en bruingoed producten tussen elektronica winkels zou geen probleem mogen zijn.

 

Volgens mij ben je de economische realiteit uit het oog verloren. Elke beweging kost geld en gaat dus ten koste van je marge. Er is maar één extra beweging te rechtvaardigen en dat is bezorging naar de klant. Bij een auto wil de klant een proefrit maken (of even tegen de band schoppen), maar bij een wasmachine speelt die behoefte niet. Die kijkt naar model X en is blij verrast als model X' ook geleverd kan worden. Thuisbezorgd dan wel. Want aan proefwasjes doen we niet.

 

Misschien dat dat trouwens een extra verkoopargument oplevert. Breng je vuile was naar Expert!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Want aan proefwasjes doen we niet.

 

Misschien dat dat trouwens een extra verkoopargument oplevert. Breng je vuile was naar Expert!

Bij de koop online is dat wel gerechtvaardigd. Je mag een proefwas draaien. Of je daarvoor een wasmachine helemaal uit wilt pakken en aan wilt sluiten is het tweede, om nog maar te zwijgen van de retourzending.. maar het mag.

Link naar reactie
  • 0

Dat mag inderdaad, en zonder opgaaf van reden ook nog binnen een week.

 

Vraag blijft eventueel wel hoe idioot ze je aanstaren als je bij een postkantoor staat met een wasmachine en vraagt om een pakketzegel voor 'dat ding daar' :D

 

Anderzijds is zo'n 'proefwasje' eigenlijk helemaal niet zo idioot als je het vergelijkt met een testrit. Bedenk wel dat je ook een testrit mag maken in een 2/3/4e hands auto die niet per se duurder hoeft te zijn dan een top-end wasmachine, dus idioot ver uit elkaar liggen de aankoopbedragen niet altijd. Nu zie ik niet direct mensen met een weekendtas vol vuile was en een schepje waspoeder op de stoep staan bij een retailer, maar dat kan een kwestie van tijd zijn natuurlijk. Als je met 1 zo demonstratie kunt laten zien dat het er schoner uit komt dat uit het apparaat dat de klant al in huis heeft heb je wel een uitstekend verkoopargument terwijl eigenlijk maar een kwartje aan stroom en water kost. Ideetje voor de witgoedhandel?

Link naar reactie
  • 0

Het rare is echter dat een proefwas in de normale winkel niet wettelijk je recht is, maar in de online winkel wel...

 

Verschil is dat je bij een bakstenen winkel niet kunt ruilen als je het ding thuis hebt uitgepakt en er een wasje mee gedraaid hebt, terwijl dat bij een webwinkel wel zou moeten kunnen. Bij de meeste retailers mag je nl wel binnen een zekere periode ruilen, maar alleen in ongebruikt en in onbeschadigde verpakking.

 

Zo zit de wetgeving nou eenmaal in elkaar, maar je zou er natuurlijk bij een bakstenen winkel ook om kunnen vragen.

 

Zij hoeven daar niet in mee te gaan, en jij hoeft de wasmachine niet te kopen.

 

Of er animo voor is weet ik niet. An sich is het voor een retailer best te doen om een wasmachine even aan te sluiten voor een proefwas, maar of de consument nou echt met zn was gaat slepen? Bovendien vrees ik dat mensen die wel met hun was gaan slepen de retailers vooral als gratis wasserette gaan gebruiken ;)

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 118 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.