• 0

Als Nederlandse webshop een fysieke winkel in Duitsland openen, hoe gaat dat ?

Ik heb een webshop in ruitersportartikelen gevestigd in Nederland..

Op dit moment een eenmanszaak.

 

Mijn vriendin die mij al geruime tijd met raad en daad steunt zal binnenkort mede eigenaresse worden.

 

Eenmanszaak zal dus moeten worden omgezet naar een VOF (of BV ??)

 

Nu komt het: Zij is woonachtig in Duitsland, en aan huis (is al nagevraagd dat mag) in een boerderijschuur willen we een fysieke winkel gekoppeld aan de webshop gaan openen.

Webshop is nu: .nl en zal straks een .com en eventueel ook een .de bij komen die allemaal naar dezelfde website verwijzen.

Nederlandse markt wordt vanuit NL beleverd, Duitse markt uit DL...

 

Echter we hebben geen idee hoe we dit nou het beste kunnen aanpakken.

We draaien nog geen winst, zijn pas sinds een paar maandjes gestart en nu volop aan het ontwikkelen en aan het nadenken.

 

Wij kopen op het moment in bij Nederlandse en Duitse bedrijven.

 

Echter dan zal het dus zijn dat de NL website een bestelling doet, en ofwel laat leveren in NL of laat leveren in DE... hoe pakken we dit nou het beste aan?

 

Wij hopen dat jullie ons enkele handvatten kunnen geven hoe we verder moeten vanaf dit punt.

 

Wij zien jullie reactie graag tegemoet.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dag HA76

 

Dit kun je het beste voorleggen aan een belastingadviseur die in de grensstreek werkt. Dan kun je de NL facetten combineren met de DLD facetten en zodoende optimaal profiteren van de regelingen in beide landen.

 

Mag ik tippen: http://www.belastingcollectief.nl/fiscalisten/kantoren/duitsland/strick-rechtsanwalte-steuerberater-in-kleve

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Ik zou twee websites opzetten en die richten op de markt die je wilt aanspreken, denk aan zoekmachines bijvoorbeeld. Belangrijke duitse termen in jouw niche.

 

Je krijgt vooral te maken met de BTW, die zul je op een andere manier moeten berekenen. Dat de website in NL gehost word maakt niet zoveel uit, het gaat meer om de facturering dat deze op order is.

 

TIP: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Ik heb een bedrijf in Nederland en ga nu starten met een woonwinkel in Duitsland.

 

In Duitsland wordt een filiaal " Zweigniederlassung " van Nederland.

 

Op het briefpapier moeten dan beide filialen vermeld staan.

 

Voor het Duitse deel moet je het boekhoudkundig Duits bijhouden, voor Nederland gewoon in het Nederlands.

 

Groet Robin Besselink

Link naar reactie
  • 0

Beste HA76,

 

ik vind dit eerlijk gezegd een ietwat omgekeerde of voorbarige vraagstelling. Je hebt een startende Nederlandse webshop met nauwelijks omzet. Met een fysieke winkel en webshop in Duitsland verandert het zwaartepunt van de activiteiten wezenlijk. Waarom zou direct aan een toetreding (en niet aan een vrijblijvende, internationale samenwerking) gedacht moeten worden? De Nederlandse webshop biedt zowel kwalitatief als kwantitatief geen basis om in Duitsland te (willen) starten. Middelen om advieskosten te betalen ontbreken recent volgens eigen zeggen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Omdat wij zodra onze woning verkocht is ook naar Duitsland zullen verhuizen!

En samen hebben we meer "middelen" dan ik alleen...

 

Moet overigens zeggen dat we na de aanpassingen die we tot nu toe gedaan hebben al weer wat meer bestellingen binnen krijgen.

 

En we blijven werken, nu heeft een op en top SEO onze prioriteit.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goedendag,

 

Duitsers zweren bij kwaliteit en service en zijn bereid daarvoor te betalen.

 

Zorg voor goede algemene voorwaarden, meningsverschillen worden hier vrij snel via de " Rechtanwalt " opgelost.

 

Duitse consumenten zijn hier erg goed beschermd.

 

Ik woon hier nu 11 jaar in Duitsland .

 

Het ondernemersklimaat is hier vergeleken met NL vrij stabiel en bieden vele kansen, daarom ga ik in Duitsland starten.

 

Groet Robin Besselink

Link naar reactie
  • 0

Ja zeker via internet is in DL nog veel te bereiken, en wij zijn voornemens er echt helemaal voor te gaan. Deze maand al een aantal grote bestellingen binnen gehad, en volgende maand zijn we ook al verzekerd van leuke inkomsten. Als het nu zo in de lift blijft gaan dan zie ik het zeker wel zitten

 

Nog een vraagje aan Joost:

 

Die link die je gaf gaat om een bedrijf in Kleve... nu is het zo dat elke deelstaat in Duitsland er zijn eigen regels op nahoud... zou dat uitmaken? Het betreft de deelstaat Nordrhein-Westfalen.

 

Mvrgr.

Susan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.