Realiteistzin bij Buitenlandse zaken?

Aanbevolen berichten

Zomaar een paar berichtjes:

 

http://www.nu.nl/economie/3418529/hulp-china-met-verantwoord-ondernemen.html

http://www.nu.nl/economie/3417599/onderzoek-handel-babymelkpoeder.html

http://www.nu.nl/economie/3418263/minister-wil-in-zomer-plan-van-textielsector.html

 

Minister Ploumen gaat de wereld even boetseren naar haar ideaal. Prachtige initiatieven: stoppen van de export uit Nederland, mooie plannetjes maken voor Bangladesh, even alle arbeidsproblemen binnen China oplossen, etc, etc.

 

Natuurlijk makkelijk te regelen vanaf haar stukje pluche. Schaad het of baat het?

Link naar reactie

"Schaarste melkproducten, vooral in de Randstad"

 

Ik vraag me steeds af: "Wat is er toch mis met het drinken van normale melk?"

Kent West-Nederland geen koelkasten? Dan zijn koelkasten daar een gat in de markt. ;)

 

Pakweg 200 meer werknemers in Nederland erbij en misschien enkele ondernemers die fabrieken kunnen plaatsen in China. Pakweg 15 ondernemers (fabriek bouwers) en daardoor ook 200 Nederlandse (tijdelijke als ze willen) expat-werknemers. Hiermee redden we de crisis >;(

 

Ik ben het verder wel eens met je algemene kritiek.

Link naar reactie

Ik zie het al helemaal voor me, Ploumen die klaagt tegen de Chinese minister van Buitenlandse zaken Zhi Shuping (heeft even een kwartiertje voor Nederland ingeruimd, stuurt later een adjudant om het diner bij te wonen), dat er in Nederlandse winkels koopwaar wordt gekocht en dat dat erg lastig is omdat er dan lege schappen ontstaan. Zo'n kerel maakt dan even een grapje en vraagt haar om een paar bedrijven zo gek te krijgen dat ze in China investeren zodat de schappen in Nederland voortaan goed gevuld blijven.

 

Waarschijnlijk ligt hij nu nog dubbel van het lachen omdat ze het serieus oppakt...

Link naar reactie

De invoer van goedkope (maar betere) zonnepanelen of onderdelen daarvoor vanuit China wil men beperken of misschien wel verbieden. Dit om de Europese markt te beschermen. >;(

 

Ik zou het juist omdraaien. Fysiek melkpoeder ruilen tegen de goede zonnepanelen uit China. Dat is pas degelijk buitenlands beleid.

 

En dan ook per particuliere installatie onbeperkt stroom mogen terug leveren tegen de echte marktprijs. Zoals men al jaren in Duitsland doet. Die dus nu mijlen voorlopen op duurzame opwekking. Dus buitenlandse zaken moet ook bij onze buren eens gaan leren hoe het moet.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.