• 0

Hoe worden de marges vastgesteld op sportkleding?

Als je naar een sportsite voor kleren ofzo gaat zie je bijv Adidasbroeken voor 60euro die voor minder dan 5 euro worden gemaakt

voor hoeveel kopen sites ze in en moeten ze de spullen voor een minimaal bedrag berkopen. Dit vraag ik me ook af bij echte voetbalshirts, is er een minimale verkoopprijs en voor hoeveel kan je ze inkopen/ marge maken

 

(Edit: titel verduidelijkt)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja Pieter, wat voor antwoord verwacht je? En waarom wil je dit weten? Het klinkt een beetje als een vraag van een consument die weten wil waarom hij zoveel moet betalen voor een product, terwijl de mensen in bv Bangladesh er zo weinig voor krijgen.

 

Om toch enigszins een antwoord op je vraag te geven:

 

als ze gemaakt zijn, moeten ze nog verscheept worden, ingevoerd, gedistribueerd en uiteindelijk komen ze via je winkel in je klerenkast terecht. Elke stap wil er op verdienen. Zo kom je op een verkoopprijs.

Soms wordt er de voorwaarden gesteld door een fabrikant of leverancier dat er een minimale verkoopprijs.

Soms kijk je gewoon om je heen op de markt om te zien waar concurrenten hun producten voor verkopen.

 

Als je een minder algemeen antwoord wilt, zul je een duidelijkere vraag moeten stellen.

Hoog-laagbed nodig? Kopen of huren, wij installeren bij u thuis!

http://www.wcon.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie,

ik bedoel meer kan je als site of winkel de echte merkproducten goedkoop inkopen want dit gebeurt bij de niet echte merken wel. die kunnen ze na de posten die je opnoemt voor nog steeds 10 euro verkopen terwijl er bij Nike bijvoorbeeld een ander tekentje op staat en dan 5x zo duur is . Mijn vraag is dus eigenlijk betaalt de site/winkel er ook zo'n hoog bedrag voor of moeten ze zich aan een minimale prijs houden.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.