• 0

Inkoop bepalen

Beste forumgebruikers

 

Ik ben op dit moment bezig om een webwinkel op te zetten.

 

Mijn ideeën heb ik al uitgewerkt op papier.

 

Ik wil dameskleding en accessoires aanbieden.

 

Ik wil zo snel mogelijk naar de bank gaan met mijn ondernemingsplan. Alleen blijf ik op dit moment een beetje hangen wat betreft waar ik de kleding vandaan haal en wat de inkoopprijzen zullen zijn.

 

Ik wil de kleding die ik aanbied niet te duur maken. Qua prijzen zit ik aan middenklasse te denken.. zo iets als H&M bijvoorbeeld. Dat is voor bijna iedereen wel betaalbaar Ik hoef dus geen grote dure merken aan te bieden. Mijn doelgroep zal voornamelijk jonge vrouwen zijn (16-35 zo een beetje).

 

Zijn er groothandels/leveranciers waarbij kleinere afnames mogelijk zijn die mij een catalogus of iets dergelijks kunnen sturen zodat ik een idee kan krijgen bij welke leveranciers ik wil inkopen en wat dit ongeveer zal kosten, zodat ik mijn plan kan gaan inleveren en hopelijk z.s.m. mijn plannen waar kan gaan maken?

 

Naast kleding wil ik ook tassen schoenen sjaals sieraden en kleine woonaccessoires aanbieden, dus ook reacties voor deze producten zijn meer dan welkom!

 

Ik heb nog geen KvK nummer dus registreren bij online groothandels is nu nog niet mogelijk helaas. Vandaar dat ik het even zo probeer.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste,

 

Waar wil je de kleding van daan halen buitenland of binnenland?

Je geeft aan geen merken te willen verkopen maar hoe ga jij je onderschijden van bijvoorbeeld de C&A?

Wil je de kleding gewoon inkopen of wil je het naar jou ontwerp laten maken?

 

Wij doen veel aan import en mocht je vragen hebben of wat hulp wilt bieden wij graag aan je wat tips te geven.

 

Mvg,

 

Thom Jansen

 

modedit: wat promotie weggehaald

 

TRshop.nl voor goedkope telefoons en nog veel meer.

e-movement.nl voor scooters

golfscootershop.nl voor de beste golfscooters

Link naar reactie
  • 0

Waarom schrijf je je niet in bij de KvK? Kost niks meer en dan kan je aan de slag met de prijzen.

 

Je kan ook brutaal gaan bellen en je verhaal doen,je krijgt vast wel hier en daar wat prijzen los. Niet bij de bekendere merken helaas, maar daar wordt inkopen voor je sowieso al lastig. Die leveren vaak niet aan startende/kleinere webshops direct.

 

Er zijn ook diverse cash&carry groothandels waar je langs zou kunnen gaan. Daar kan je direct kleding kopen en direct meenemen. Daar is de inkoopdrempel een stuk lager en kan je wellicht de prijzen loskrijgen zonder KvK.

 

 

 

Mag ik even kritisch zijn?

 

 

 

Ik wil zo snel mogelijk naar de bank gaan met mijn ondernemingsplan. Alleen blijf ik op dit moment een beetje hangen wat betreft waar ik de kleding vandaan haal en wat de inkoopprijzen zullen zijn.

 

 

 

Je wilt zsm naar de bank maar je weet nog niet of je plan levensvatbaar is. Het financiele plaatse is wel een van de belangrijkste stukken in je plan en heeft consequenties voor de rest van leven. Je hebt geen ervaring in de fashion lees ik dus extra onderzoek naar de mogelijkheden zijn wel aan de orde.

 

 

 

Ik wil dameskleding en accessoires aanbieden.

 

Besef je dat je in een hele moeilijke markt gaat opereren? Er zijn echt zo verschrikkelijk veel concurrenten in deze sector. Probeer je te richten op een bepaalde niche in deze sector!

 

 

Ik wil zo snel mogelijk naar de bank gaan met mijn ondernemingsplan

 

Banken staan zo goed als op slot op dit moment. Probeer eerst bij Qredits!

 

Ik wil de kleding die ik aanbied niet te duur maken. Qua prijzen zit ik aan middenklasse te denken.. zo iets als H&M bijvoorbeeld. Dat is voor bijna iedereen wel betaalbaar Ik hoef dus geen grote dure merken aan te bieden. Mijn doelgroep zal voornamelijk jonge vrouwen zijn (16-35 zo een beetje).

 

Waarom zou deze doelgroep bij jou gaan kopen ipv bij HM?

 

Naast kleding wil ik ook tassen schoenen sjaals sieraden en kleine woonaccessoires aanbieden, dus ook reacties voor deze producten zijn meer dan welkom!

 

Nogmaals, ik denk dat het zo goed als onmogelijk is je tussen deze bestaande sites te krijgen zonder enorm marketing budget. Hierboven vraag je al om leveranciers die kleine aantallen kunnen leveren. Als je dan zo'n breed assortiment gaat voeren zal je voorraadkosten echt de pan uitschieten..

 

 

Dit alles niet negatief bedoelt maar wel iets waar je hopelijk iets aan hebt!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Waarom schrijf je je niet in bij de KvK? Kost niks meer en dan kan je aan de slag met de prijzen.

 

De KvK rekent inderdaad niets meer (rechtstreeks) aan de ondernemer voor registratie in het handelsregister. Maar het hoofdbedrijfschap detailhandel zal gaan heffen als je als detaillist geregistreerd staat in datzelfde handelsregister.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0
Maar het hoofdbedrijfschap detailhandel zal gaan heffen als je als detaillist geregistreerd staat in datzelfde handelsregister.

 

Inderdaad, heb zelf in april 125 euro betaald bestaande uit 110 algemeen en 15 voor 2 werkzame personen. (vof).

 

Lees op de website van HBD dat in 2014 geen heffing meer opgelegd wordt en dat ze zichzelf in 2013 opheffen. ;) Alleen is het mij niet duidelijk of er wat anders voor in de plaats komt en of daar dan kosten aan vast zitten :-\

 

Link naar reactie
  • 0

 

Begin een blog in de door jouw gewenste stijl en maak selecties als affiliate. Je kan dan kleding van talloze merken 'verkopen' zonder zelf voorraad te houden. Strijk je al snel 5% tot 10% van de verkoopprijs op. Als dat eenmaal loopt, kun je altijd nog een eigen winkel aanhaken.

 

Kijk eens op affiliateforum.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.