• 0

Verplichte gegevens factuur: aantal geleverde diensten

In de lijst met verplichte gegevens voor een factuur (zie hier) staat het item "het aantal geleverde goederen of diensten".

 

Ik lever websites. Het 'aantal' van een item op mijn factuur is daarom in 99% van de gevallen 1, en volgt bovendien duidelijk uit de omschrijving van het item.

 

Mijn vraag: moet ik toch het aantal vermelden op mijn factuur? Ik vind genoeg voorbeelden van facturen die het aantal niet vermelden. Hoe nauw luistert dit? Wat doen jullie in dit geval?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij fixed price vermeld ik de overeengekomen prijs, en anders het aantal uur en het uurtarief. De omschrijving is dan bijvoorbeeld "Aanpassingen www.blablabla.nl" of "Realisatie website www.blablabla.nl".

 

Bedankt. Ik werk op dezelfde manier: fixed price met omschrijving 'Realisatie [...].nl'. Het niet nadrukkelijk vermelden van het aantal is dan (strikt genomen) niet in strijd met de vereisten van de belastingdienst? Of neem ik het te letterlijk?

Link naar reactie
  • 1

Je hoeft het aantal niet expliciet te vermelden als een vaste prijs is afgesproken voor het bouwen van een website en de dienst duidelijk wordt omschreven op de factuur. Zie artikel 35a lid 1.f van de Wet Omzetbelasting 1968.

 

Anoek

Webcareteam Belastingdienst

Webcareteam van de Belastingdienst voor (startende) ondernemers

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 241 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.