• 0

Inkoop Cosmetica grote bedrijven en winkelketens

Wie kan mij zeggen waar inkopers van warenhuizen bijvoorbeeld de Bijenkorf of V&D en grote winkelketens zoals Douglas/Ici Paris etc. nieuwe cosmetica merken inkopen?

 

Zijn er speciale beurzen die de inkopers voor deze bedrijven bezoeken op cosmetica gebied?

 

Hoe komt een nieuw cosmetica label onder de aandacht van deze grote ketens?

Alle tips zijn welkom.

 

Ik kijk uit naar jullie reacties.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

hi ferrini,

 

wat is je doel ? waarom wil je dit weten ?

ben je cosmetica-inkoper bij een keten en weet je niet waar je moet inkopen ?

 

mss moet je iets directer zijn en zeggen wat je zelf wilt.

 

groeten, willem

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Je hebt net de Beauty Trade special 2013 gemist. Dat is een van grotere beurzen op het gebied van cosmetica en verzorging. Er staan bekende merken met hun nieuwe producten, maar ook nieuwe merken. Veel nieuwe merken organiseren ook zelf introductiefeesten, maar dan zul je via de persbureaus een uitnodiging moeten zien te krijgen. De bekende beautyblogs aanschrijven wil ook nog wel eens helpen.

 

Ik ben ook wel benieuwd waarom je dit vraagt: ben je inkoper of wil je een nieuw merk lanceren?

Link naar reactie
  • 1

Uit de vraagstelling leid ik af dat de vraagsteller de aandacht van de grote ketens wilt trekken en contact zoekt met inkopers.

(Maar ik kan er naast zitten.)

 

Ik heb geen directe ervaring op dit gebied.

Je zult als nieuw merk een duidelijke identiteit en uitstraling moeten hebben om de aandacht vast te houden, zodra je met ze in contact bent gekomen. Een huisstijl (minstens voor de verpakking, maar allicht ook voor de website, eventuele folders en misschien zelfs video's) is dan wel handig.

 

Mijn vraag is:

wat heb je al geprobeerd en hoe ver is jouw merk al 'ontwikkeld'?

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Wie kan mij zeggen waar inkopers van warenhuizen bijvoorbeeld de Bijenkorf of V&D en grote winkelketens zoals Douglas/Ici Paris etc. nieuwe cosmetica merken inkopen?

 

Een Nederlandse vakbeurs is meer geschikt voor de kleinere detailhandel. Wil je binnenkomen bij de grote buyers dan zal je moeten netwerken en een je eigen entree versieren. Begin een maatje kleiner en zorg dat je in beeld komt.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Wil je binnenkomen bij de grote buyers

 

dus we gaan dr vanuit dat TS wil verkopen aan ketens ?

 

dat ie zelf geen inkoper inkoper bij een keten is, snap ik .

 

dus geachte ferrini, kan u ons vertellen wat precies uw bedoeling is, mss kunnen wij u dan beter van dienst zijn.

wij ontwerpen en fabriceren woon- en tuinaccessoires en interieur. omdat de wereld niet stilstaat, doen wij dat ook niet. we ontwikkelen iedere dag nieuwe producten. 7 d/w. voor een indruk kijk op : www.zaltii.com .

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor jullie reacties en tips. Ik heb hier zeker iets aan.

Inmiddels een fantastische lijst in mijn bezit gekregen van alle inkopers met naam en toenaam van de grote bedrijven waar ik rechtstreeks contact mee op kan gaan nemen.

 

De producten zijn ontwikkeld en we zijn nu bezig met de marketing hiervan.

 

groet,

 

Ferrini

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ferrini en overige Higherlevel-leden,

 

Ik ben zeer geïnteresseerd in dezelfde soort lijst met inkopers van diverse winkelketens (zoals de Bijenkorf, V&D, Douglas) voor het aanbieden van zeer exclusieve huidverzorgings- en cosmeticaproducten. Heb je nog een actuele lijst of kan iemand mij eraan helpen? (ik zie wel dat dit onderwerp van 2 jaar geleden is hoor ;D )

 

Of is het (eerst) versturen van een persbericht een beter advies?

 

Het gaat er eigenlijk om, dat we onze producten aan (diverse) winkelketens zouden willen verkopen. Een shop-in-shop is ook zeer interessant, in een webshop of in de fysieke winkel. Maar ik vind op het web meer mogelijkheden voor kleding dan voor huidverzorgings- en cosmeticaproducten...iemand tips??

 

Ter info: onze webshop is nog maar van afgelopen zomer online, dus we zijn momenteel druk aan het experimenteren en aan het ontdekken.

 

Groetjes,

Laura

Link naar reactie
  • 0

bblaura     ferrini Ik zie dat deze topic al erg oud is maar ik hoop dat jullie mij toch kunnen helpen.

Ik lees jullie vraag over het zoeken van de grote winkel ketens / groot handel. Ik ben zelf ook opzoek naar een ingang bij de wat grote winkels en groothandels.

Mijn vriendin en ik zijn begonnen met een eigen Skin Care lijn maar het lukt ons niet om in contact te komen bij de grote winkels.

 

Is het inmiddels bij jullie gelukt? en hebben jullie misschien tips?

 

Mvg

 

Jim

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 246 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.