• 0

Zonnebrillen uit china importeren

Goedemiddag,

 

Sinds een paar maanden ben ik in contact met verschillende groothandels in China. Ik wil dus graag 20 zonnebrillen importeren om te kijken naar de kwaliteit. Dit kost intotaal 16 euro.

 

Het gaat hier om "neppe" rayban wayfarers. Alleen er staat geen merknaam etc op, het is puur alleen de vorm.

 

Krijg ik hierdoor gezeur met de douane, of gaat dit goed. Want ik heb ook gelezen als je onder de 22 euro importeert komen er geen extra kosten bij?

 

Met vriendelijke groet,

Jordy

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou met de douane zal je niet zo veel problemen krijgen om dit als sample te importeren als het gaat over de financiële kant. Waar je wel mee te maken gaat krijgen is dat je namaak artikelen aan het importeren bent. Let op dit is strafbaar!! Dat er geen logo op staat betekent namelijk nog niet dat het niet strafbaar is. Kijk hier dus enorm mee uit!

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Om ze te mogen verkopen als zonnebril moeten ze waarschijnlijk een CE keurmerk hebben volgens de Europese norm 1836:2005 voor oogbescherming. Heb je dat meegenomen in je ondernemingsplan?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Wat maken we het allemaal toch weer spannend. Dit soort zonnebrillen kun je bij heel veel winkels kopen van verschillende merken (of wat er voor merk door moet gaan). Het is dus niet automatisch zo dat het namaak is waar heel veel mensen hier heel erg op blijven hangen (ook een beetje omdat je daar zelf nogal op wijst).

 

Wanneer er op deze zonnebrillen geen merk teken staat wat een hint geeft aan het door jouw genoemde merk verwacht ik geen problemen bij de douane. Om hier nog minder kans op te maken zou ik je willen adviseren om zelf een merk te beginnen waaronder je deze zonnebrillen kunt voeren.

 

Succes!

 

Roy

Voor al uw zee- en luchtvracht.

www.merchantlogistics.nl

Link naar reactie
  • 0

Gedurende mijn verblijf in China hebben we ook weleens voor de grap een paar dozen (van 5 kilo) met Ray Ban's (namaak, maar van goede kwaliteit met logo enzo erop) verzonden.. van de 7 dozen kwamen er maar drie in Nederland aan. De overige dozen zijn de brander in gegaan ;D

 

De persoon aan wie het gericht was heeft uiteindelijk na heel veel moeite zijn kosten er nog nipt uit kunnen krijgen! Ik raad het dan ook niemand aan...

 

Daarnaast zijn de door jou gekozen zonnebrillen niet heel interessant gezien het gegeven dat veel winkels een dergelijk montuur al voor een discountprijs aanbieden. Dat is tenzij je ze gaat customizen natuurlijk.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.