• 0

Margeregeling, inkoopverklaring, >500 euro bij 1 leverancier

Goedenavond,

 

Al eens eerder heb ik een zeer zinvol antwoord gehad op higherlevel en wil daarom graag nog een vraag posten. Ik heb gekeken of er andere posts waren die ingaan op dit specifieke deel van het onderwerp maar heb het niet, of niet voldoende, helder kunnen krijgen.

 

Mijn vraag is als volgt. Op de site van de belastingdienst staat t.a.v. de margeregeling het volgende:

Koopt u voor € 500 of meer goederen bij 1 leverancier? Dan moet u een inkoopverklaring opstellen. Met deze inkoopverklaring kunt u later aantonen dat u de goederen hebt gekocht zonder btw. Deze inkoopverklaring is verplicht.

 

Hoe moet ik de eerste zin lezen. Als ik meerdere malen bij dezelfde leverancier koop, moet ik dan die bedragen optellen en zodra ik over de 500euro kom(per maand, jaar, ooit?) vanaf dat moment een inkoopverklaring gaan maken voor de volgende transactie?

 

Of geldt dit per transactie? Dit onderscheid is voor mij erg belangrijk aangezien ik vaker van dezelfde leverancier te kopen maar ik zal naar alle waarschijnlijkheid niet vaak ineens voor 500 euro inkopen maar minder.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het gaat om het totale bedrag per aankoop (datgene de handelaar aan de leverancier verschuldigd is dus), ook als meerdere goederen tegelijk aangekocht worden en deze individuele aankoopprijzen hebben die onder deze grens liggen.

Een partij van 10 dingen voor 100 euro per stuk is dus 1000 euro en boven de grens.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.