• 0

Hoe Paypal betaling maken in mijn boekhoudprogramma ?

Ik heb iets besteld op een shop en er stond niet genoeg saldo op de paypalrekening en nu word het bedrag van mijn bankrekening afgeschreven.

 

Mijn vraag is hoe boek ik dit in mijn boekhouding.

Welk grootboekrekeningen zijn hiervoor nodig ?

- abnamro storting op Paypalrekening

- Paypalbetaling aan leverancier ( bestelling )

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ga je nou weer gewoon opnieuw beginnen? Besteed het uit!

 

Goed idee,maar dat heeft mijn broer jarenlang gedaan voor 10 jaar ..1700, euro per jaar en als ik de administratiekosten zie voor zijn bedrijfje in verhouding nu met zijn winst:

Het zijn nu maar gemiddeld 15 verkopen per maand, vandaar dat ik er maar aan begonnen ben.

De moeilijkheid bij deze webshop is dat het internationaal is, met verschillende betalingswijzen en met import

 

Ben zeker al aardig opgeschoten om het zelf te doen en krijg ook goede ondersteuning van de maker van de software .dat wel.

Kost dan 27,- euro/maand voor ondersteuning( dat overweeg ik) en controle kwaraalcijfers btw aangifte en hulp bij het opstellen v.d jaarrekening.

Ik geef toe het is een grote klus waaraan ik begonnen ben en het vereist wel inzicht waar je mee bezig ben

Het boekhoudprogramma maakt automatisch ook tegenboekingen, dus het is niet meer het echte boekhoud handwerk

 

Alle begin is moeilijk en worstel me met goede ondersteuning van de maker v.h boekhoudprogramma door de probleem boekingen heen.

Deze vraag hier op het forum is om de methode van boekingen met paypal en een gekoppelde bankrekening duidelijk te krijgen.

Ik vraag me inderdaad weleens af waar ik aan begonnen ben..maar ja het startte met de factuurbewaking en dat was helemaal uit de klauw bij mijn broer gelopen met een enorm openstaand bedrag en dat hebben we samen weer gecorrigeerd en nu de vraag of ik dan zijn boekhouding wil doen.

 

Nu ben ik wel gewend om te puzzlen omdat ik een 2e graads wiskunde lesbevoegdheid heb.

Dus zag er weleen uitdaging in net zoals met factuurbeheer en de BTW kwartaalaangiftes , wat natuurlijk veel eenvoudiger is dan de hele boekhoudig voor een jaarrekening.

Het is begonnen met de factuurbeheer en BTW aangifte te doen en zo ging het verder

 

Met die weinige verkopen, dacht ik wel dat het te doen is, maar het is lastig ..elke keer ben ik maar deelprobleempjes aan het proberen op te lossen, probleem is om de informatie te krijgen hoe de boeking gemaakt moet gaan worden in het boekhoudprograma en niet zozeer de boeking zelf in kaart brengen.

 

Ik denk dat ik voor het 2e kwartaal 2013 btw de betaalde ondersteuning inschakel en ook voor de jaarekening en verdere hulp

Dit jaar zal het dan nog een paar honderd euro kosten, maar het jaar erop misschien zelfstandig?

 

groet

Jan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Jan,

 

Een welgemeend advies, zoek in jouw omgeving een administratiekantoor die voor jou deze en alle andere nog komende boekingen kan verzorgen.

 

Spreek dan af dat je geregeld persoonlijk bijgespijkerd wordt wat de boekingsgangen betreft. Dat levert jou een betrouwbare boekhouding, vlotte leermomenten en niet onbelangrijk, heeeeeel veel tijd die je kunt besteden aan werkzaamheden die jou centen opleveren!

Link naar reactie
  • 0

Beste Marco

Dank je wel voor je goede advies.

 

 

Graag gedaan,

Ga je er ook iets mee doen?

Nou ik twijfel nu om er helemaal mee te stoppen om de hele boekhouding te gaan doen, omdat inderdaad werk voor een boekhouder is en dat ben ik niet.

Het is zo complex om alles vas te leggen en overzicht te houden

Toen de shopeigenaar begon met zijn shop had ie al wel een goed boekhoudprogramma gekocht, maar ben er toen niet op ingegaan om de boekhouding tegaan doen en nu na 10 jaar probeer ik het, maar het het lijkt boven mijn capaciteit te gaan

Dat is denk niet waar, maar er gaat nu zoveel tijd inzitten en het voelt allemaal nog niet zeker.

Ik heb als eis gesteld dat ik er niet teveel mee bezig wil zijn met de administratie, maar ondertussen ben ik dat nu wel nog

Het moet me niet teveel moeite en tijd gaan kosten..alle begin is moeilijk en heb er aardig wat tijd en moeite inzitten

Ben er nu teveel nog mee bezig ...

 

Kom weer steeds nieuwe dingen tegen..nu de kontante verkopen waar het bedrag door mij weggelaten is in het verkoopboek.... hoe kan dit weer? ..ook met kontante betalingen moet de BTW afgedragen gaan worden en de opbrenst v. de kontante verkopen worden in het kas boek geboekt ..hoe elementair is het allemaal.

Die awareness voor de boekhouding is voor mij ws teveel gevraagd omdat het lijkt datr geen einde aan komt.

 

groet

Jan

Link naar reactie
  • 0

Als je per se die 1700 euro per jaar wil uitsparen door het zelf te doen, begin dan met een cursus boekhouden, want je hebt er duidelijk geen kaas van gegeten. Zelf heb ik na een hbo-opleiding waar het als vak gegeven werd ter opfrissing/aanvulling nog een cursus ondernemersvaardigheden gedaan (vroegere middenstandsdiploma) en die kan ik iedere ondernemer aanraden.

 

Maar wil je er zelf geen tijd aan besteden, dan heb je zeker hulp van een professional nodig, anders gaat het fout. Het kan natuurlijk zijn dat de administratiekosten niet in verhouding staan tot de winst van de shop. Zakelijk gezien moet je dan afvragen of de shop wel bestaansrecht heeft. Kunnen de kosten omlaag of kunnen de opbrengsten omhoog, dat is de vraag...

Meer zelf doen kan een oplossing zijn als je tijd over hebt en je er toe in staat bent. Heb of ben je dat niet, dan moet je het toch een ander laten doen en zorgen dat je eigen tijd meer opbrengsten genereert.

Link naar reactie
  • 0

Nou ik twijfel nu om er helemaal mee te stoppen om de hele boekhouding te gaan doen, omdat inderdaad werk voor een boekhouder is en dat ben ik niet.

Het is zo complex om alles vas te leggen en overzicht te houden

Toen de shopeigenaar begon met zijn shop had ie al wel een goed boekhoudprogramma gekocht, maar ben er toen niet op ingegaan om de boekhouding tegaan doen en nu na 10 jaar probeer ik het, maar het het lijkt boven mijn capaciteit te gaan

Dat is denk niet waar, maar er gaat nu zoveel tijd inzitten en het voelt allemaal nog niet zeker.

 

Ik denk niet dat de boekhouding boven jouw capaciteit gaat, ik denk dat de basiskennis ontbeert om het werk te kunnen doen. Vandaar dat je ook meerdere malen het advies hebt gekregen om je tijd aan een cursus te spenderen in plaats van voortploeteren. Misschien snap je nu de kosten van de administrateur ook beter?

 

Kom weer steeds nieuwe dingen tegen..nu de kontante verkopen waar het bedrag door mij weggelaten is in het verkoopboek.... hoe kan dit weer? ..ook met kontante betalingen moet de BTW afgedragen gaan worden en de opbrenst v. de kontante verkopen worden in het kas boek geboekt ..hoe elementair is het allemaal.

 

Een webshop met contante verkopen...?

 

Die awareness voor de boekhouding is voor mij ws teveel gevraagd omdat het lijkt datr geen einde aan komt.

 

Zonder kennis kun je niet het hele speelveld overzien lijkt er inderdaad geen einde aan te komen. Ga werken aan die kennis.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Beetje aan de zware hand gisteravond,maar zit nu eenmaal op deze rijdende trein met de aangeleverde administratie voor april ging het een stuk gemakkelijker.

Het kwart1 20 13 was het moeilijkst om het boekhoudsysteem( software ) te leren kennen...dat wel toen ik er 2 weken terug aan begon

Meteen ook met import erbij en verzamel boekingen, retour, overgangs facturen nieuw oud/jaar, en nog wat meer.

Een webshop met contante verkopen...?

De webshop heeft ook een klein voorraadruimte/annex showruimte, dus de klanten kunnen daar ook nog even kijken of er iets van hun gading bij staat ende shopeigenaar heeft daar zijn administratie.

Misschien snap je nu de kosten van de administrateur ook beter?

Voor deze boekhouding zeker wel omdat je ook met buitenland werkt, een SPS werkt en Paypal en is dus bewerkelijk

Probleem is de verhouding tussen inkomsten en kosten boekhouding nu.

groet

Jan

 

groet

Jan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.