• 0

behoefte aan deze werkwijze?

Omschrijving van je concept:

Ik ben van plan om mij te gaan verhuren als freelance medewerker in restaurants en op evenementen

Het plan is dat ik bij mij in de buurt persoonlijk bedrijven langs ga en mijn diensten aanbied

 

Nu wil ik van ondernemers zoals jullie graag weten of hier interesse in zou zijn, mijn achterliggende gedachte is als volgt.

 

Een

Er is een medewerker ziek, juist nu vanavond volle bak, bruiloft, of ander groot evenement je kunt nu kiezen tussen een weekeindkracht/hulpkracht inzetten , iemand van het uitzendbureau

Twee

Het wordt allemaal wat drukker maar er is eigenlijk geen ruimte om extra personeel in dienst te nemen, uitzendbureau kosten ook alles.

 

Hoe zou het zijn als er direct geschakeld zou kunnen worden zoals je dat doet bij “eigen personeel”, je een mannetje nodig hebt voor alleen de piek uren, dan lijkt mij de oplossing om iemand te kunnen bellen voor paar uurtjes die je na afloop betaald en klaar

Geen factuur achteraf, geen personeel aannemen. Niks gewoon bellen en klaar

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

In loondienst diverse horeca bedrijven, en cateraars. nu vaste baan in andere sector

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een simpele en goedkope manier aanbieden voor horecaondernemers om over extra personeel te beschikken

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Directe lijnen, bellen of mailen en afpraak is gemaakt. je weet wie je krijgt en wat de kwaliteiten zijn, dit is nog af te vragen bij uitzendkrachten

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Gedachte van ondernemers,

 

Of er in de horeca ook behoefte is aan freelance personeel, zonder dat hier een contact aangebonden moet worden

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Er zal wel vraag naar zijn, maar alleen in de piektijden, dus weekenden en feestdagen.

 

Wat betekend dit voor jou?

 

Ik denk dat je totaal niet van te voren weet hoe je week/dag er uit ziet.

Het kan zo maar zijn dat je weken geen werk hebt, maar zodra er een griepepidemie uitbreekt, staat je telefoon roodgloeiend.

Helaas kun je dan maar op één plek tegelijk zijn.

 

Misschien is het beter dat jij gaat fungeren als een persoon die andere inschakeld op de momenten dat een chefkok een assistent nodig heeft.

 

Mvg Harm

Gek van koken, verstand van koksmessen.

Link naar reactie
  • 0

Veel restaurants hebben parttime medewerkers die bereid zijn om een keer extra te werken als er een collega ziek is of als het plotseling erg druk wordt. Die draaien dan wekelijks sowieso al een aantal uren mee, kennen het bedrijf en hebben daarom de voorkeur boven iemand die sporadisch invalt en elke keer weer moet "wennen" aan de manier van werken.

 

Bij evenementen die één keer of een paar keer per jaar georganiseerd worden speelt dat minder, dan zijn veel medewerkers "nieuw", dus daar geef ik je meer kans. Maar dan zou ik mezelf niet presenteren als invaller bij calamiteiten of onverwachte omstandigheden, maar gewoon als freelancer voor assistentie bij evenementen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.