• 0

Monaco belasting

Beste ondernemers en experts,

 

Hopelijk heeft één van jullie hier ervaring mee en kan mij verder helpen.

 

Case:

 

Ik heb een internetbedrijf in de E-Zone op Curacao (2% vennootschapbelasting). De website verkoopt geen goederen, maar verdient doormiddel van kliks naar andere sites. De directeur werkt op Curacao en de hosting vindt plaats op Curacao. De DGA (ik) woont in Nederland. Ik betaal dan ook mijn dividendbelasting hier in Nederland. De inkomsten van het bedrijf komen uit Australie, USA en Groot Brittanie.

 

Nu mijn vraag:

 

Mijn vrouw en ik willen graag naar Monaco verhuizen. Zal ik onder de 33% of 0% belasting vallen? Volgens mij wordt de locatie van het bedrijf bepaald door "de woonplaats van de bestuurders en belangrijkste aandeelhouders en de locatie van de board meetings." In dit geval ben ik dus de belangrijkste aandeelhouder en woon dan in Monaco. De directeur en vergaderingen op Curacao (net als de hosting en inschrijving).

 

Is de locatie van de DGA in dit geval doorslaggevend? Als je namelijk als Monagask bedrijf wordt gezien betaal je 33% omdat meer dan 25% van de omzet buiten Monaco wordt gemaakt.

 

Ben benieuwd!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Je hebt de vraag correct begrepen. Ik stel em hier omdat ik tegenstrijdige dingen hoor.

 

Ik verwacht niet dat je een antwoord krijgt hier. Het heeft nl. niets met ondernemen in NL te maken.

Al eens eens fiscalist geraadpleegd in Monaco???

 

HL leent zich hier ook niet voor. Dit speelt zich geheel buiten ons kikkerlandje af, dus dan houdt wel op voor een NL forum.

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.