• 0

WVJVM webwinkel Klein & Zo

Omschrijving van je concept:

Graag zou ik wat feedback willen ontvangen over mijn webwinkel genaamd Klein & Zo.

 

Klein & Zo is dé webwinkel met alles voor de allerkleinsten en hun mama's. Van kleertjes tot verzorgingsproducten en van knuffels tot kraamcadeautjes. Te bezoeken via: www.klein-enzo.nl

 

Nu enkele maanden na het starten gaat alles nog niet zoals ik had gehoopt. De bezoekersaantallen gaan op zich aardig, maar toch halen we nog zeker niet het gewenste verkoopresultaat. Nu hebben we al heel wat leuke acties gedaan en de zinvolle suggesties doorgevoerd. En nu zijn onze ideeen een beetje op aan het raken. Graag ontvangen we daarom nog suggesties en feedback op onze website.

 

Zelf twijfelen wij om 180 graden te draaien. Om meer een “Baby en kids lifestyle-winkel” te worden dan een winkel met geen specifieke specialiteit. De doelgroep blijft even groot alleen is het duidelijker wat we uit willen stralen naar buiten af. Hoe zouden jullie daar over denken?

Alvast dank!

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Alles wat we konden hebben we gedaan zoal:

social media,

reclame gemaakt op website's van onze doelgroep,

leuke acties gehouden.

we maken gebruik van Google Analytica

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We zouden graag wat advies willen krijgen om onze webwinkel nog leuker en beter te maken.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

meer advies van mensen te kunnen krijgen waar we iets mee kunnen

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

We hopen dat we goed advies krijgen zodat we de webwinkel nog leuker en beter kunnen maken.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kun je in Google Analytics zien waar je bezoekers afhaken? Meteen op de homepage, of bij het afrekenen?

 

Een paar opmerkingen na een eerste blik.

 

Mensen scannen websites. De naam van je website kan op van alles duiden; en als ik dan het menu zie, dat begint met welkom, nieuw, actie, verwacht en merken, dan maak jij mij niet in één oogopslag duidelijk wat je te bieden hebt. Daar zou ik dus wat aan doen, door een beter menu en wellicht een pakkende slogan in je header.

 

Die menu-keuze "welkom" voegt ook weinig toe, want ik blijf waar ik was. Daarnaast gebeurt bij sommige menu-keuzes alles wat interessant is onder de "fold", dus als ik "Nieuw" kies, wisselt voor mijn gevoel alleen de foto. Ik moet dan doorhebben dat ik moet scrollen.

 

Je geeft mij te weinig informatie over je producten. Bij een dekbedovertrek wil ik bijvoorbeeld niet alleen de maten weten, maar ook van welk materiaal het gemaakt is.

 

Je voorwaarden zijn niet conform de Wet Koop op Afstand. Je geeft je klanten maar 48 uur bedenktijd voor retournering en je legt de verantwoordelijkheid voor correcte verzending bij je klant. Beide zijn wettelijk niet toegestaan.

Link naar reactie
  • 0

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We zouden graag wat advies willen krijgen om onze webwinkel nog leuker en beter te maken.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

meer advies van mensen te kunnen krijgen waar we iets mee kunnen

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

We hopen dat we goed advies krijgen zodat we de webwinkel nog leuker en beter kunnen maken.

mag ik bot zijn?

zonder dat je wezenlijk antwoord weet te geven op deze drie simpele vragen vraag je eigenlijk op drie verschillende manieren hetzelfde: of wij advies willen geven hoe jouw winkel succesvol moet gaan verkopen?, hopelijk heb je meer ideeën dan de shop openen en wachten tot de klanten binnenstromen...

 

zorg dat je iets te bieden hebt waarmee je de shop kan onderscheiden, begin een leuk blog, maak een super populaire Facebookpagina, vul een paar mooie Pinterest-boards, klets mee op belangrijke ouder-fora, etc,etc...,

ik heb geen kinderen maar zie in eerste instantie geen verschil met die duizenden andere baby/peuter/kinder/mama/etc -shops... :-\

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Als ik op de site kijk zie ik nergens levertijden vermeld. Moet de leveringsvoorwaarden er op na slaan om daar achter te komen.

 

3.3. Levering vindt in principe plaats binnen 3-5 dagen na de ontvangst van uw betaling, tenzij op de website anders is aangegeven. Indien de levertijd niet binnen 7 werkdagen zal worden gehaald, ontvangt de klant een e-mail van Klein & Zo waarin de juiste levertijd wordt vermeld. In dit geval heeft de klant de bevoegdheid om de overeenkomst met Klein & Zo te ontbinden door dit schriftelijk aan Klein & Zo te melden (per e-mail).Klein & Zo zal een levertijd van maximaal 30 dagen overeenkomen, tenzij anders overeengekomen. Reeds betaalde bedragen zullen bij ontbinding van de overeenkomst z.s.m. worden teruggestort door Klein & Zo.

3.4. De gestelde levertijd is een indicatie, hier kunnen geen rechten aan ontleend worden. Wij zullen al het mogelijke doen om uw bestelling zo snel mogelijk te verzenden.

 

Met dit soort levertijden en voorwaarden haak ik al direct af. shoppen op internet is voor mij synoniem aan snelle levering.

 

Pas een nieuwe camera gekocht via een webshop. Direct na bestellen een mailtje met een tijdspad voor levering de volgende dag. En een half uur voor levering een SMSje van de koerier dat hij er aan kwam. :)

 

Zeker voor iemand die een cadeautje zoekt denk ik dat je levertijden te lang en te vaag zijn.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Feit is, dat er natuurlijk al erg veel shops zijn waar je "spulletjes" kan kopen voor je kleine. Zelfs grote brands zoals H&M en V&D zijn hier in gestapt. Wat is het verschil met jouw webshop?

 

Misschien moet je je gaan specialiseren in een categorie of regio in NL waar de concurrentie een stuk minder is. Probeer op dat gebied dan de grootste te worden en je hebt denk ik een grotere kans van slagen.

 

Zo is Zalando ook bekend van alleen het online verkopen van schoenen (verkopen inmiddels meer geloof ik maar toch).

 

Verder over de webshop zelf:

 

[*]Haal je achtergrond weg. Alleen maar afleidend voor je content en vind ik persoonlijk ook niet passen bij het overige design.

[*]Zorg voor een goede payoff in de header. Zoals andere hier, weet ik ook niet bij een eerste bezoek wat je nu precies verkoopt.

[*]De knoppen "Sale" en "Verwacht" komen op een lege pagina uit. Ook bij verschillende merken staat nu geen enkel aanbod. Voor mij een reden om je webshop niet serieus te nemen en dus af te haken.

 

Mijn advies is dus: een andere richting in slaan EN flink aan je website gaan werken. Ga op zoek naar samenwerkingen om je aanbod te vergroten.

 

Succes!

 

Danny Verhoeven

 

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

"Klein & Zo is DÉ webwinkel met alles voor de allerkleinsten in de leeftijd van 0 tot 4 jaar en hun mama's."

 

Het eerste waar ik als 'jonge' vader dan aan denk: kleding. Maar dat hebben jullie niet. Dan denk ik aan luiers. Hebben jullie ook niet. Daarmee haak ik af, want deze slogan raakt dus kant nog wal. Zou eerder moeten zijn "Klein & Zo is DÉ webwinkel met VAN alles voor de allerkleinsten in de leeftijd van 0 tot 4 jaar en hun mama's." Maar erg duidelijk is dat natuurlijk ook niet. Volgens mij hebben jullie nog aardig wat puzzelwerk aan je propositie. Aan de positieve kant: er staat al een aardige website. Verbouwen kost minder tijd dan bouwen.

 

Als je vervolgens meer traffic wilt genereren naar je website, dan gaat het toch om reclame reclame en nog eens reclame. Ik zou me vooral richten op bladen als Kek Mama e.d. Paar keer een leuke advertentie, misschien een keer een item sponsoren ofzo. Grote oplage binnen je doelgroep en wordt goed gelezen, want lezeressen hebben daar ook de tijd voor :)

Heeft u een briljant idee? Of wilt u uw organisatie versterken? Ik help u graag: http://www.vlemminxcompany.com

Link naar reactie
  • 0

Zomaar een aantal zaken die me opvallen:

- Sommige categorieën hebben geen inhoud

- De hoeveelheid informatie over bedrijf en dergelijke is weinig

- De productomschrijvingen zijn erg beperkt

 

Dat zal echter niet het probleem zijn. Net als elke andere onderneming moet een webwinkel USPs hebben, kortom, waarom zou ik bij jou kopen en niet bij de concurrent? Die voordelen moeten er eerst zijn en wanneer je die voor jezelf duidelijk hebt, dan moet je zo communiceren. Ik moet je webwinkel binnen komen en direct zien, ja, dit is wat ik zoek!

 

Zorg dus voor een stukje innovatie of meerwaarde. Start bijvoorbeeld een kleding abbonement (elke kwartaal kleertjes kunnen ruilen voor kleertjes in een nieuwe maat) of gebruik je fantasie. Zeker in de overvolle markt van de kinderkleertjes moet je met wat origineels komen om succes te hebben.

 

Succes!

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Op de webshop heb je al de nodige opmerkingen ontvangen, maar ik zou graag willen weten wat je precies hebt gedaan voor het vergroten van je community op Facebook?

 

Je hebt 41 likes op dit moment en waarschijnlijk zijn dit vooral bekenden. Je berichten zijn amper gedeeld en ik zie nergens een actie om juist je community te vergroten. Als je nu een bericht deelt op Facebook is je bereik niet heel erg groot.

 

Denk is na over een like en win actie en zorg dat dit bericht wordt gedeeld. Hoe meer likers hoe groter je bereik op het moment dat je nieuwe berichten plaatst.

 

Verder nog twee opmerkingen:

- Op de contactpagina staat een 06 nummer. Een vast telefoonnummer wekt bij mij i.i..g. meer vertrouwen.

- Op je facebook pagina staat een @ziggo.nl mailadres. Dit is niet conform met je website.

Divalicia Kindermode: https://www.divalicia.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.