• 0

Mag mijn ex-werkgever mijn persoonlijke gegevens aan klanten doorspelen?

Mijn ex-werkgever heeft een aantal zeer persoonlijke gegevens gebruikt bij klanten, dit om mij in kwaad daglicht te zetten.

Ik kan me niet voorstellen dat dit legaal is, mijn vermoeden is dat dit gewoon valt onder bescherming persoonsgegevens?

Is er iemand die mij dit kan bevestigen? Bedankt alvast!

 

Groeten Don

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja dit doet hij omdat ik een "concurrent" ben geworden, zonder dat ik de intentie heb "zijn" klanten weg te pikken. Alleen is hij tot besef gekomen dat 95% van zijn klanten klant zijn geworden omdat ik werkzaam was voor dit bedrijf. Sterker nog, bijna alle klanten kennen alleen mij. Ik zit er ook niet erg mee, uiteindelijk is het gratis reclame. Maar toch ben ik benieuwd of dit legaal is..

 

Bedankt voor je bericht!

Link naar reactie
  • 0

Geen idee of het legaal is. Laag bij de grond is het wel, maar dat is niet echt strafbaar, toch? Als de informatie makkelijk is te vinden, doe je er weinig tegen vrees ik. Iets anders wordt het wel als er onwaarheden worden rondbazuind. Dat heet smaad en is dus wel strafbaar.

 

Taxibedrijf, toch? Ik heb daar al genoeg over gehoord en gelezen hoe de concurrentie met elkaar omgaat.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Hartelijk dank voor de reactie's! Het gaat inderdaad om een taxibedrijf. Helaas zijn er extreem veel rotte appels in deze branche.

Gelukkig gelden de regels ook voor deze mensen, dus ik ga kijken welke stappen ik eventueel ga ondernemen.

 

Bedankt!

 

Groeten Donnee

Link naar reactie
  • 0

Iets anders wordt het wel als er onwaarheden worden rondbazuind. Dat heet smaad en is dus wel strafbaar.

 

Kleine correctie: bewust onwaarheden rondbazuinen noemen we laster.

Smaad is het bewust de eer of goede naam van een ander aantasten met als enig doel deze eer of goede naam aanranden - dit kan ook gebeuren met naar wwarheid aangehaalde feiten.

 

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

... dit kan ook gebeuren met naar waarheid aangehaalde feiten.

Hoe zit het als die feiten onderdeel zijn van een personeelsdossier en dus onderdeel van de vertrouwelijke relatie tussen (ex-)werkgever en werknemer?

 

Die vallen onder de werking van de Wbp. Maar ik neem aan dat niemand zo snugger is om gegevens rechtstreeks uit die dossier over te nemen.

Overigens moeten uit het dossier twee jaar nadat de werknemer uit dienst is getreden alle bescheiden worden weggenomen die niet wettelijk bewaard dienen te worden (bijvoorbeeld voor de Belastingdienst). Gezien de postgeschiedenis van TS is het heel wel mogelijk dat dit moment al gepasseerd is.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.