• 0

Aangifteformulier W 2011

Ik ben sinds 1994 ondernemer en liet de aangifte altijd door een belastingconsulent doen. Vanwege de kosten wilde ik dat nu zelf doen. Ik moet nog aangifte doen over 2011. Echter, door een misverstand heeft de belastingdienst geen online aangifteformulier voor mij klaargezet. Sowieso blijkt het onmogelijk te zijn om nog elektronisch aangifte over 2011 te doen. Mijn consulent kon dat altijd wel na zo lange tijd, omdat hij zijn eigen software daarvoor heeft.

 

Ik heb heen en weer gebeld met belastingtelefoon en mijn plaatselijke belastingkantoor. Het misverstand gaat rechtgezet worden, maar ik moet op papier aangifte doen. Het formulier kon ik downloaden van de openbare belastingsite en moest ik uitprinten. Echter, dat formulier, het gaat dus over W-aangifte 2011, kan ik nergens vinden op de belastingsite. En het staat dus ook niet klaar in mijn persoonlijke pagina.

 

Weet iemand hoe ik aan een aangifteformulier W voor 2011 kom, op papier of te downloaden? Volgens mij is er geen Elsevier almanak voor ondernemers, alleen voor particulieren. De belastingdienst zei dan wel dat ze dit gingen rechtzetten, maar het duurt allemaal vreselijk lang en het is heel moeilijk om in contact te komen met het plaatselijke belastingkantoor.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zover ik weet bestaat een papieren winstaangifte niet. Het is namelijk al enige tijd verplicht om elektronisch aangifte te doen. Bedoelde de belastingdienst niet dat zij in je persoonlijk domein alsnog de winstaangifte zouden klaarzetten? Anders nog even bellen met de belastingtelefoon.

maak eens een buiteling:

www.saltoadvies.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de reacties van de belastingdienst en de belastingtelefoon ook erg verwarrend. Maar verschillende mensen hebben me daar gezegd dat het te laat is voor een elektronische aangifte. Vervolgens zeggen ze dat ik het formulier moet downloaden. Als er iets te downloaden valt, lijkt het me dat het ook in te dienen is. Ook hebben verschillende mensen me gezegd dat ik dan maar het particuliere formulier moet invullen, dat kan nog wel elektronisch. Maar dat ben ik niet van plan. Het hele misverstand gaat erover dat de belastingdienst me opeens als particulier beschouwt. Aan de telefoon is gezegd dat ze dat gaan rechtzetten, maar als ik dan toch een particulier formulier ga invullen, lijkt het alsof ik akkoord ga. Ik vertrouw dus absoluut niet op wat me verteld wordt.

Al met al weet ik niet waar ik aan toe ben. Maar wel is diverse keren gezegd dat ik het formulier moet printen en op papier moet insturen. Vandaar dat ik naarnaar op zoek ben.

Link naar reactie
  • 0

Wij gebruiken onze eigen software voor het doen van de aangiften. Maar volgens mij kun je gewoon op de site met jouw eigen gebruikersnaam en wachtwoord inloggen en vervolgens de aangifte digitaal doen. Site van de belastingdienst -> Zakelijk -> Inloggen voor ondernemers.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Rové,

 

De belastingdienst moet dat formulier voor mij klaarzetten. En dat hebben ze niet gedaan. Ze zouden het gaan doen, maar ondertussen is mijn deadline verstreken. Ik wil hier niet lang meer op wachten en het contact loopt zeer moeizaam. Zo kan ik geen afspraak maken met mijn belastingkantoor en moet ik steeds wachten tot ze mij een keer terugbellen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.