• 0

Giftcard idee verkopen, hoe?

Beste bezoekers van Higherlevel.nl,

 

Zoals vele andere bezoekers van dit forum zit ik ook met het probleem mijn concept te verkopen aan een potentiële koper.

 

Het product op zich is al bekend bij vele van jullie; een giftcard

 

Alleen is het zo dat ik voor mijn concept een samenwerking heb bedacht met andere organisaties, anders dan elektronica-, fashion-, of restaurantketens. Onlangs heb ik mijn idee laten vastleggen in een I-DEPOT en heb ik ook de bedrijfsnaam, domeinnaam (en varianten daarop) laten vastleggen.

 

Het concept is tot in detail uitgewerkt. Het marktonderzoek (koopkracht) van de giftcard is bekend bij de potentiële koper dus zal ik dit onderzoek niet zelf hoeven te doen. Wel heb ik, in mijn functie als marketing manager, onderzoek gedaan naar de koopkracht in mijn branche en heb ik gekeken hoe en waarom de consument het product heeft aangeschaft. Helaas heb ik een contract getekend met daarin een geheimhoudingsplicht, waardoor ik deze cijfers en feiten niet kan of mag laten inzien aan de potentiële koper. Maar door een aantal simpele en vooral logische feiten terug te laten komen in mijn concept, wat tevens tot een powerpoint presentatie is verwerkt, zal ik de potentiële koper hierover inlichten.

 

Omdat ik de tijd en de financiële middelen niet tot mijn beschikking heb, ben ik genoodzaakt om mijn concept te verkopen. Dit wil ik doen door contact te leggen met leveranciers van giftcards omdat zij de juiste ingangen hebben in de retailbranche. Via een vriend (categorie manager bij een bekend supermarktketen) kom ik aan gegevens van een aantal leveranciers.

 

Waarschijnlijk zal een potentiële koper een try out willen doen, maar door mijn eigen ervaring in de branche en door het onderzoek wat ik heb gedaan, ben ik ervan overtuigd dat dit concept zal werken. Mijn concept is tijdloos en zal vrijwel altijd kunnen blijven bestaan! Dat betekend dat de potentiële koper altijd zal verdienen aan dit concept.

 

Ik heb een geheimhoudingsverklaring laten opstellen en zal de potentiële koper deze laten ondertekenen voorafgaande mijn presentatie. Tijdens de presentaties zal ik hen een impressie geven van de website (al gerealiseerd) en de werkwijze ervan.

 

Nu kan een potentiële koper hier een flinke smak geld aan verdienen omdat het concept tijdloos (aantoonbare feiten en cijfers) is, maar zou ik ook een flinke smak geld kunnen vragen? Of moet ik dit gewoon hard spelen?

 

Heeft iemand een advies?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

EN/OF dat ik na verkoop betrokken nauw raak in het concept. Zodat ik mijn huidige functie toch kan opzeggen en dan toch betaald krijg voor deelname/inzet binnen dit concept
.

 

je zoekt dus gewoon een nieuwe werkgever die je "tantième" vooraf al over maakt.? :-\

 

Haha Henk, en/of he ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 173 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.