• 0

investeringen voor opzetten bedrijf in administratie verwerken

Beste mensen,

 

Ondanks het vele zoeken nog geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden.

 

Ik ben recent een bedrijfje begonnen naast mijn vaste baan. Geen groot bedrijf, enkele uren per maand.

Voor de start van mijn bedrijf heb ik verschillende investeringen gedaan (website, naamkaartjes e.d.). Deze heb ik allemaal van privé geld betaald.

 

Hoe kan ik deze facturen (1 uit 2012 en de anderen uit 2013) verwerken in mijn crediteuren administratie? Moet ik de factuur data aanhouden zoals vermeld op de factuur of wanneer ik het bedrag van mijn zakelijke rekening naar mijn privé rekening overboek?

 

En hoe verwerk ik dit met mijn BTW aangifte. Moet ik dit doen bij mijn eerste aangifte? Ook al komen de facturen uit een eerder kwartaal?

 

Alvast dank voor jullie hulp!

 

Pieter

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 177 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.