• 0

kosten Catering boeken

Binnenkort organiseer ik een receptie waar ik catering bij wil hebben. Deze kosten zijn voor 73,5% aftrekbaar. Hoe verwerk ik dat in de boekhouding? (eenmanszaak)

 

representatiekosten: 73,5%

wat voor post hier? 26,5%

btw

@bank 100% + BTW

 

Groet,

Marc

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Binnenkort organiseer ik een receptie waar ik catering bij wil hebben. Deze kosten zijn voor 73,5% aftrekbaar. Hoe verwerk ik dat in de boekhouding? (eenmanszaak)

 

Hoi MarcS2F

 

representatiekosten: 73,5%

Prive opname: 26,5 %

btw geen btw

@bank 100% (incl. BTW)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou in de jaarstukken de 26,5% correcie niet eens boeken, maar gewoon 100% van de kosten en ja, incl. BTW in dit geval. Die 26,5% is immers een fiscale correctie en die heeft een eigen plek in de IB aangifte onder de beperkt aftrekbare kosten.

 

Je jaarstukken zijn commercieel en dat zijn die kosten voor 100% ook. Dus correctie in de IB en niet in de administratie.

 

Groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Nou is boekhouden niet mijn sterkste punt, maar btw moet je bij verkoop toch echt afdragen, waar je het bij inkoop terug kan krijgen. De catering is inkoop.

 

Dat is een broodje onderweg ook (inkoop), maar voor consumpties geldt een uitsluiting van aftrek voorbelasting bij wet.

 

Je hebt alleen niet met die beperking te maken als de bezoekers van jouw evenement betalen voor de catering. Dan zijn namelijk de bezoekers de eindgebruikers.

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.