• 0

Like & share winactie onder de aandacht brengen

Ik heb een leuke like & share win actie opgezet om meer likes te genereren voor mijn Facebook fanpage.

Als prijs geef ik een goede transport fiets weg maar omdat ik nog maar weinig likes heb gaat de campagne nog niet zo snel.

 

Mijn vraag is dan ook hoe:

Hoe kan ik mijn campagne een boost geven en zorgen dat er veel deelnemers mee doen aan de winactie?

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

hmm,om op te gaan vallen zul je meer moeten verzinnen dan een simpele like en winactie.

 

Om snel voldoende deelnemers te krijgen zou je facebook ads kunnen gaan doen. Heel doelgericht adverteren om nieuwe likers te krijgen.

 

https://nl-nl.facebook.com/advertising/how-it-works

 

 

 

 

Lichtelijk offtopic - je weet dat like & share acties officieel niet zijn toegestaan op Facebook?

 

Wel met bepaalde apps. Maar he, ik doe het ook zonder :)

 

 

Succes!

 

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Nou, het valt me op dat ik de laatste tijd amper tot geen like en share actie meer voorbij zie komen op de Facebook. Daarvoor was het echt schering en inslag en werd mijn tijdlijn er compleet mee dood gegooid. Zou Facebook hebben ingegrepen en diverse partijen op de vingers hebben getikt?

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Een tijdje geleden heb ik de mogelijkheden van een dergelijke actie op Facebook onderzocht. De regels zijn nu zo streng dat een simple like-and-win niet meer mag. Hoe de handhaving is weet ik niet. Alleen met toestemming mag je dit nog doen, maar dat lijkt gezien de huidige acties voorbehouden aan de grote spelers in de markt. Wat je moet doen voor toestemming staat nergens, maar er zal ongetwijfeld een verdienmodel voor FaceBook achter zitten. Met een ongeoorloofde actie riskeer je verwijdering van je account en kun je weer opnieuw beginnen met het verzamelen van vrienden, volgers en likes.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Je campagne boosten heeft mij geholpen. En een prijs kiezen die bij je doelgroep past.

Zo heb ik een haardenzaak en geven we een BBQ weg. Ik heb mijn campagne ook op gezet en dat heeft ook goed geholpen, in korte tijd hebben we nu 896 likes.

 

Succes

Mark

 

 

 

 

link verwijderd omdat TS en deze reageerder van zelfde IP komen. toneelstukjes houden we niet van..

Link naar reactie
  • 0

Lichtelijk offtopic - je weet dat like & share acties officieel niet zijn toegestaan op Facebook?

 

Is wel toegestaan via een like gate (Facebook app).

Wat niet mag is op tijdlijn oproep doen om bericht te liken en te delen, daarvoor kan je account verwijderd worden.

Je mag ook niet in je helder daartoe oproepen. En winnaar mag je niet vi Facebook bekend maken, niet op tijdlijn maar ook niet via (prive) bericht.

 

Oproepen via tijdlijn gebeurde heel vaak, maar laatste tijd inderdaad erg weinig nu je het zegt.

Link naar reactie
  • 0

 

Zo heb ik een haardenzaak en geven we een BBQ weg. Ik heb mijn campagne ook op www.like2win.nl gezet en dat heeft ook goed geholpen, in korte tijd hebben we nu 896 likes.

 

 

Waarom geef je geen gratis haarden weg voor likes? Heb je de meeste gelikete haardenzaak van Nederland!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Je campagne boosten heeft mij geholpen. En een prijs kiezen die bij je doelgroep past.

Zo heb ik een haardenzaak en geven we een BBQ weg. Ik heb mijn campagne ook op www.like2win.nl gezet en dat heeft ook goed geholpen, in korte tijd hebben we nu 896 likes.

 

Maar wat doe je dan uiteindelijk met die likes? Veel likes is leuk en aardig, maar die mensen zijn alleen maar bij je terecht gekomen door zo'n actie en verder zie je ze niet meer terug. Het verbaast mij dan wel weer dat ik hier nergens een link naar je website kan vinden. Wie ben jij? Wat doe jij? Waar zit jij? Ok, je doet iets met haarden, maar verder weet ik niets. Je kunt dan beter de link naar je website in je signature zetten. Wij zien het dan. En doet google er ook nog iets mee. Dat levert uiteindelijk meer op dan al die likes, denk ik zo. En je hoeft geen gratis bbq weg te geven daarvoor. Mag wel natuurlijk. Zullen we best leuk vinden hier.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Dat weet ik. Ik weet hoe likes werken op Facebook. Maar ik vraag me serieus af hoeveel % van al die likers na die actie nog geinteresseerd is in je product. Je hebt nou eenmaal massa's mensen, die op alles maar klikken als ze kans maken op iets gratis te krijgen. Maar daarna vergeten ze het toch weer.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Dat weet ik. Ik weet hoe likes werken op Facebook. Maar ik vraag me serieus af hoeveel % van al die likers na die actie nog geïnteresseerd is in je product. Je hebt nou eenmaal massa's mensen, die op alles maar klikken als ze kans maken op iets gratis te krijgen. Maar daarna vergeten ze het toch weer.

 

Uiteraard heb je een groep die alles liked wat los en vast zit als er wat te winnen valt. daar heb je niet direct wat aan.

Echter doordat die het liken komt het ook weer onder de aandacht van hun vrienden die mogelijk wel serieus geïnteresseerd zijn.

Als jij dus elke dag of 2 keer per week of... een nieuw bericht post krijgen de volgers en deel van hun volgers steeds weer jouw naam, product en info te zien. daardoor vergeten ze het niet zo snel.

 

Ik heb zelf een korte tijd actief een etst gedaan met facebook met like acties en andere berichten. Dat ik 300 likers had merkte ik dat bepaalde berichten evengoed meer als 1000 unieke mensen bereikte op facebook (mensen die het bericht gezien hadden).

Je uiteindelijke bereik is dus een stuk groter als enkel de likers die je hebt.

 

TV reclame is ook niet anders als met hagel schieten omdat je maar heel beperkt weet wie je bereikt. Gaat uiteindelijk om naamsbekendheid en gezien worden op het moment dat iemand een dergelijk product zoekt.

Link naar reactie
  • 0

Waar ligt de grens tussen leuke actie en loterij?

 

Goede vraag, ik liep een tijdje geleden met precies dezelfde vraag rond en ben er nog niet aan toegekomen om het 'uit te zoeken'.

 

Maar waar ik eerder voor een kleine en simpele loterij een hele vergunning aan moest vragen met bijhorend traject (kranten, gemeente erbij betrekken etc.) lijkt iedere gelijke actie op Facebook wel toegestaan (buiten het feit of het van Facebook zelf mag). De winnaar wordt random gekozen, er is geen verschil in de betekenis van uitblinken zoals bij een wedstrijd ofzo, dus het lijkt gewoon een loterij. Maar wellicht dat het mag/gedoogd wordt omdat Liken gratis is?

 

Ik ben ook benieuwd.

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

 

Zo te zien zijn de regels voor Incidentele Kansspelen niet veranderd.

 

Artikel 13 Een niet-jureerbare prestatie of een jureerbare prestatie die niet door een jury gewaardeerd wordt, is geen prijsvraag als bedoeld in artikel 28 van de Wet op de kansspelen, maar is een kansspel waarvoor een vergunning op grond van artikel 3 van de Wet op de kansspelen is vereist.

 

Liken en een prijs verloten mag dus alleen onder bepaalde voorwaarden, al lijkt niemand zich daar nog druk over te maken.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.