• 0

Aanmelding webshops bij verzamelsites

Ik weet niet of hier al een topic over was, maar ik kon niets vinden.

 

Ik zou graag willen weten of het handig is om mijn webshop aan te melden bij verzamelsites als Flavourites, Hippe Shops, I Love Fashion News, We Love webshops etc. Sommige van deze sites zijn behoorlijk prijzig. Dat vind ik op zich niet zo heel erg, maar dan moet ik er wel wat aan hebben natuurlijk. Wie kan me hier iets over vertellen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik hoor sterk wisselende verhalen over deze clubs. Op het webwinkelforum zijn velen al ter sprake gekomen. Twee losse anekdotes die ik me zo kan herinneren;

 

Hun methode van het werven van nieuwe klanten is best grappig. Ze sturen je een brief/mail dat jouw webshop "geselecteerd" is door hun leden om lid te worden omdat de leden jouw shop zo leuk vinden. Je moet alleen nog even betalen en je staat er op!

 

Resultaten variëren erg. Sommige shops menen alleen "dode" bezoekers vanaf deze sites te krijgen; slechts computerbots die je site bezoeken zodat het lijkt alsof er echt mensen klikken vanaf deze sites. Anderen zeggen dat ze er best wat omzet van krijgen.

 

Bedenk dat zij er in principe weinig voor hoeven te doen. Even een linkje aanmaken, misschien een logo er bij en wellicht 1x per jaar een folder maken. Stel dat vermelding 50 euro per jaar kost. Lijkt weinig. Stel dat ze 500 shops vermelden. Dat is dan toch een passief inkomen van 25.000 euro per jaar! Nou hoeft het op zich niet slecht te zijn; wellicht doen ze wel veel voor je en heb je er echt wat aan. Maar wees kritisch en bekijk goed wat ze allemaal voor je doen behalve even een linkje hier of daar aanmaken.

 

Er zitten rotte appels tussen dit soort bedrijven. Dat zijn niet noodzakelijk (alleen) de genoemde sites, trouwens.

Link naar reactie
  • 0

Dank je voor je reactie. Het is inderdaad makkelijk verdienen.

 

De meeste sites vermelden inderdaad alleen een link. Wil je in de nieuwsbrief etc. dan is dat echt onwijs duur. En dat soort dingen heb je juist weer nodig.

 

Ik zal ook eens even het webwinkelforum bekijken op dit onderwerp.

Link naar reactie
  • 0

Toevallig werd ik gisteren benaderd door webshopxl per telefoon. De mevrouw meldde mij dat ik "geselecteerd" was voor vermelding omdat zij alleen de beste webshops met de beste service en goede bereikbaarheid vermelden.

 

Voor 4 tientjes per jaar mag ik dan hun logo voeren op mijn site en werd ik vermeld op hun site.

 

Mocht dit verhaal je nog niet genoeg afgeschrikt hebben, bekijk dan voor de grap hun site eens. Zelf zit ik in de elektronica dus ik ging even kijken hoe hun elektronica winkels er bij stonden. Bij 1 winkel in lampen kwam je uit bij een winkel in boeken als je op de "ga naar webshop" knop drukte. Bij een andere winkel kwam je uit bij een sportwinkel, omdat ze een typefout in de URL gemaakt hadden. Betaalmethoden die gemeld werden op webshopxl kwamen niet overeen met de webwinkels..

 

Kortom, gewoon een Sjonnie die even snel geld denkt te kunnen verdienen aan webwinkels. Jammer.

Link naar reactie
  • 0

Onze ervaringen zijn dat het al dan niet betaald aanmelden van je websitelink via sites als Flavourites, I Love Fashion News, We Love webshops etc. weinig tot geen extra conversie opleveren.

Ik zou het geld dat dit soort websites vragen dan, als ik jou was, ook eerder besteden aan het opzetten van goede SEA (Search Engine Advertising) campagnes. Hierbij kun je b.v. denken aan Google Adwords.

Hierbij betaal je namelijk pas als er daadwerkelijk op je website link geklikt wordt;)

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie
  • 0

Heb zelf goede ervaring met en

Aldus iemand met als mailadres redactie@"de site die je noemt".nl omdat je er "goede ervaringen" mee hebt.

 

Ben ik nu de enige die dat een beetje vreemd vind, Viviëne?

 

Misschien moet je deze column even lezen "Ik kwam toevallig op deze site uit"

 

Dat is toevallig. Ik kwam laatst nog een hele goede schilder tegen.... ;D

Het word zo wel een beetje offtopic, maar ik kon het niet laten ;)

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook eens enkele bestaande adverteerders van zo'n website kunnen mailen, met de vraag dat je overweegt ook bij hen te willen adverteren, maar je graag van hun zou willen weten of zij ook conversie eruit halen en daadwerkelijke omzet. Dat doe ik eigenlijk altijd wél op het moment dat er gevraagd word om ergens te adverteren, door te vragen naar andere adverteerders en hen te benaderen of zij ook meer omzet eruit hebben gehaald bv.

Link naar reactie
  • 0

Je zou ook eens enkele bestaande adverteerders van zo'n website kunnen mailen, met de vraag dat je overweegt ook bij hen te willen adverteren, ...

 

Slim! Onze eigen ervaring met dergelijke betaalde vermeldingen zijn ook niet al te goed. Als je toch geld uit aan advertenties uit wil geven zou ik zelf een website of blog zoeken dat gerelateerd aan je winkel is en daar vragen of je een advertorial mag plaatsen (gesponsord bericht), of denk aan iets als Google Adsense.

 

Vraag daarnaast jezelf af hoe vaak je nu via zo een verzamelwebsite bij een website terecht bent gekomen. En hoe komen er mensen bij die verzamelwebsite terecht? Want als daar überhaupt al geen mensen terecht komen, dan komen ze zeker ook niet bij jouw terecht via die website. Je zou het dan alleen voor Google doen, maar zoals Wouter vermeld is dat nut ook te betwijfelen.

Online contractbeheer http://www.alerta.eu

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 249 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.