• 0

Werkkostenregeling (WKR) - wel of niet onbelast

De laatste weken ben ik met een diepgaand onderzoek bezig wat betreft de Werkkostenregeling (WKR). Vrijwel alles is me helder en duidelijk. De vraag is dan weliswaar of de WKR het echt gaat halen, maar het kan geen kwaad om alvast goed voorbereid te zijn voor wat eventueel komen gaat. Een punt waar ik grote vraagtekens bij heb is het volgende:

 

Stel een grote BV stelt jaarlijks een project samen voor een goed doel. De medewerkers van de BV zullen de werkzaamheden uitvoeren. Deze bestaan uit het schilderen van vervallen schoolgebouwen, het poetsen van kindertehuizen, etc. Dus de medewerkers werken die dag echt aan een goed doel onder de naam van de BV. Dit kost de BV ook veel geld zo een dag. Mijn vraag is nu of dit onder de WKR valt. Immers als je het onder personeelsactiviteiten moet boeken, dan is er geen vrijstelling voor deze uitgave. Ik zou niet weten onder welke post het anders geboekt kan worden waardoor eht wel onder een vrijstelling zou vallen? Of zijn er misschien bepaalde vrijstellingen op zich indien het om een goed doel gaat?

 

Graag zou ik hier een antwoord op willen hebben, ik zou het prijs stellen als iemand me hierbij kan helpen. Alvast bedankt!

 

MvG,

 

Jens Reichelt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Jens,

 

Allereerst welkom op HL!

 

Zoals je in de gebruiksvoorwaarden hebt kunnen lezen, je bent er immers mee akkoord gegaan bij inschrijving, geldt voor het gebruik van HL:

 

Wij zijn een ondernemersforum. Aan huiswerk-, studie-, afstudeer-, stagevragen en afstudeerscripties doen wij niet.

We zijn hier heel scherp op. Dat is dan ook de reden dat dit topic op slot gaat.

Mocht dit geen studie-gerelateerde vraag zijn PM mij dan zodat de andere mods en ik kunnen beoordelen of het topic weer open kan.

 

Natuurlijk wel veel succes met de studie!

 

Modgroet,

 

Dennis

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.