• 0

Penguin 2.0 is live

Matt Cutts heeft vannacht laten weten via Twitter tv en zijn Blog dat Penguin 2.0 live is gegaan. Het is een update van het algoritme, dus je rankings kunnen (grote kans) veranderd zijn.

 

Voor mijn branche is deze update zeer positief. Heb net gekeken en de websites met een niet natuurlijk link profiel zakken weg. Iets wat met de vorige update juist omgedraaid was. Toen stegen de websites met onnatuurlijke linkprofielen.

 

En een plus is natuurlijk dat mijn website weer gestegen is (direct een kleine yes moment voor mij! :)

 

Ben daarom benieuwd welke veranderingen jullie zien...

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De pagerank is nooit relevant, Google update deze om een bepaalde periode. Als je nu een 4/10 ziet kan het wel 3/10 zijn of 5/10. Overigens wilt een hogere pagerank niet automatisch zeggen dat je ook hoger in de serps komt te staan.

 

Ik heb daarom helemaal niet naar pagerank gekeken, maar vandaag gekeken naar de veranderingen in de serps omdat Cutts in de blogpost zegt dat de update wereldwijd is.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij sterk dat na 1 update 's nachts gelijk alles overhoop gehaald wordt en er duidelijke verschillen aan te merken zijn. Volgens mij gaat dat veel geleidelijker en duurt het weken voordat zoiets volledig doorgevoerd is.

 

Hoe kan je zo snel al concluderen dat dit positief (dan wel negatief) uitpakt?

Link naar reactie
  • 0

Omdat dit zoekwoord afhankelijk is. Bij vorige updates heb je ook gezien dat er veel meer veranderingen zichtbaar zijn bij bepaalde zoekwoorden. In mijn branche zijn er nogal veel concurrenten die het op de "foute" manier proberen te doen en die worden nu (eindelijk) geraakt.

 

Het kan dus zijn dat je in je eigen branche niet veel zal merken van een update, terwijl het in een andere branche meer zichtbaar is. Ik heb ook al in de reacties op Cutts zijn blog gelezen van mensen die na de update van vannacht 50 plaatsen zijn gestegen.

 

Als je ziet dat op een reeks van 10 zoekwoorden de nummer 1 "opeens" naar pagina 2 (of bij sommige niet meer zichtbaar is) word verplaatst, dan kan je niet meer van toeval spreken toch?

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik kan net zo min als elk ander individu iets uitsluiten als het gaat om de werking van Google. Wel kan ik voor mijzelf spreken. Ik heb een aardig stukje software dat mijn posities op een paar honderd woorden van dag tot dag bijhoudt. Alle woorden die geen topscorer (= top 10) zijn die wisselen soms makkelijk 50 plekken (5 pagina's) binnen Google van dag tot dag.

 

De vraag is dus of de mensen die nu "opeens" 50 plekken gestegen zijn, dit altijd al gemeten hebben of nu toevallig, omdat Matt wat gezegd heeft, eens zijn gaan kijken of dat effect heeft gehad.

Link naar reactie
  • 0

Dat heb ik ook gedaan. Naar mijn branche gekeken en deze veranderingen gezien. Daarom ben ik deze topic ook gestart, om er achter te komen of meer mensen deze veranderingen zien.

 

En als je van dag tot dag veranderingen kan zien tot 50 plekken, dan doe je iets toch niet goed. Je zou er dan nooit een stabiele bezoekersstroom mee kunnen opbouwen. Ik heb in ieder geval nog nooit enorme (negatieve) schommelingen gehad met mijn website is de serps.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Deze update laat na vannacht al wel degelijk andere zoekresultaten zien, ben benieuwd of het dit is, of dat het nog moet uitkristalliseren.

De wijzigingen zijn soms best groot, maar nog niet zo spectaculair als ik in het verleden wel eens gezien heb.

Link naar reactie
  • 0

Matt Cutts heeft vannacht laten weten via Twitter tv en zijn Blog dat Penguin 2.0 live is gegaan. Het is een update van het algoritme, dus je rankings kunnen (grote kans) veranderd zijn.

 

Voor mijn branche is deze update zeer positief. Heb net gekeken en de websites met een niet natuurlijk link profiel zakken weg. Iets wat met de vorige update juist omgedraaid was. Toen stegen de websites met onnatuurlijke linkprofielen.

 

En een plus is natuurlijk dat mijn website weer gestegen is (direct een kleine yes moment voor mij! :)

 

Ben daarom benieuwd welke veranderingen jullie zien...

 

Matt Cutts onderneemt weer een poging om o.a. het SAPE netwerk te breken. Deze zorgen voor schimmige linkprofielen, door backlinks te creëren op o.a. Russische pagina's. Maar waarom worden Nederlandstalige websites ook getroffen?

Amateur SEO bedrijven met weinig kennis van zoekmachine optimalisatie nemen bij SAPE een pakket en verkopen deze vervolgens door aan Nederlandstalige bedrijven onder het mom van snel hoog ranken.

 

Matt Cutts is al maanden bezig dit aan te pakken, omdat linkbuilding de ranking bepaalt voor competitieve zoekwoorden.

 

Onze netwerk van meer dan 100 projecten is niet getroffen. Wij doen dan ook alles handmatig en met persoonlijk contact, zodat de backlink jaren later nog steeds actief is en in waarde stijgt (investeren moet op termijn ook blijven opbrengen).

Link naar reactie
  • 0

Ik zie eigenlijk weinig verschil... maar aan de andere kant: het is niet iets wat ik continu in de gaten hou.

Schommel al jaren tussen plaats 2 en 8, met af en toe een uitschieter naar 1 op één zoekwoord. Bij een andere tussen 9 en 16.

Dat is wat ik nu nog steeds zie. :)

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

En een plus is natuurlijk dat mijn website weer gestegen is (direct een kleine yes moment voor mij! :)

 

Google Penguin is nog lang niet klaar. Hoor dit verhaal bij veel mensen. De resultaten zien we pas over 3 weken. Dan zijn alle aanpassingen uitgerold. Als je wat stijgt zegt het niet zo veel. Kan morgen weer anders zijn.

 

Maar als je puur whitehat SEO gebruikt hoef je niets te vrezen. Linkbuilding is ook erg belangrijk. Daar gaan ze ook op beoordelen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Matt cutts gaf al aan via een reply op mijn tweet dat er zeker meer updates van Penguin zullen volgen aangezien er nog veel spam over is in de resultaten, daarom zou ik adviseren om je linkbuilding bij te houden en relevante links te krijgen op goede pagina's en niet van die duplicate content zooi :)

Link naar reactie
  • 0

Matt cutts gaf al aan via een reply op mijn tweet

Matt doet niet echt aan interactie op twitter. Weet je zeker dat je zat te twitteren met hem? ;)

Maar het is natuurlijk een open deur dat er updates gaan volgen. In software wereld is nooit iets af en komen er altijd updates of nieuwe versies uit.

 

Tegenover jouw tip linkbuilding bij te houden zou ik graag willen adviseren om juist niet kunstmatig te linkbuilden, want met name het enthousiast kunstmatig linkbuilden is wat er gepoogd wordt om aan te pakken.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Matt cutts gaf al aan via een reply op mijn tweet

Matt doet niet echt aan interactie op twitter. Weet je zeker dat je zat te twitteren met hem? ;)

Maar het is natuurlijk een open deur dat er updates gaan volgen. In software wereld is nooit iets af en komen er altijd updates of nieuwe versies uit.

 

Tegenover jouw tip linkbuilding bij te houden zou ik graag willen adviseren om juist niet kunstmatig te linkbuilden, want met name het enthousiast kunstmatig linkbuilden is wat er gepoogd wordt om aan te pakken.

 

Ja ik weet zeker dat hij reageerden, ik had geplaatst dat er nog steeds veel spam websites hoog in de ranking waren opgenomen en toen @mattcutts toen kreeg ik terug dat er in de toekomst zeker meer penguin updates zullen uitrollen.

Hij is vrij actief op twitter en op de google blog.

 

Verder hou ik mijn linkbuilding bij door af en toe een goede link op een blog erbij te krijgen, dat is meer mijn manier van bijhouden dan volop links krijgen ;D

Link naar reactie
  • 0
sorry snap er nog niet heel veel van, maar bedoel je met een onnatuurlijk linkprofiel een zakelijk account bij bijvoorbeeld facebook of googleplus en met natuurlijke linkprofielen de accounts van personen?

 

 

Een onnatuurlijk linkprofiel is voor Google een profiel dat voornamelijk bestaat uit links die op een kunstmatige manier zijn verkregen. Dat kan zijn door comment spam, massaal linkpagina`s aanmaken met bepaalde anchor teksten, alleen maar dofollow links hebben of alleen maar links hebben vanuit crappy directories.

 

Een natuurlijk linkprofiel bestaat uit een mix van links die op een meer organische manier zijn ontstaan. Vooral juist niet alleen door linkbuilding, maar doordat andere webmasters en gebruikers van social media je links verspreiden vanwege de waardevolle content die je verschaft.

Link naar reactie
  • 0

Zou de pagina vanpodium verhuur haaglanden dan ook als onnatuurlijk beschouwd worden? Op de pagina met mijn portfolio staan heel veel links naar andere bedrijven.

Want ik bedrijf dat dat onnatuurlijke als slecht ervaren wordt door google.

 

Dat is waarschijnlijk geen probleem. Het zou juist eerder als onnatuurlijk worden beschouwd wanneer je helemaal geen (dofollow) links zou hebben op een website, omdat links naar buiten een contextuele waarde kunnen hebben. Overigens zal de invloed van Penguin relatief het meeste effect hebben op onnatuurlijke backlinks (links vanaf andere websites naar jouw site).

 

Wanneer je geinteresseerd bent naar het linkprofiel van je eigen website of die van concurrenten, kijk dan eens naar deze (gratis) tool.

Link naar reactie
  • 0

Matt Cutts, verantwoordelijke van het webspam team, wil het volgende aanpakken:

- Websites die gebruik maken van Russische linkbuilding netwerken

- Websites met duizenden backlinks in een korte periode

- Websites die bijvoorbeeld in het Nederlands geschreven zijn, maar vooral backlinks krijgen van Engelstalige artikelsites

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dat laatste is mijn mijn geval wel van toepassing, namelijk dit forum, dus beter even mijn handtekening aanpassen.

Naast facebook is dit geloof ik de enige plek waar mijn link gedeeld wordt.

 

Denk niet dat Higherlevel je veel kan schaden door een link in je handtekening te zetten. Het is een forum waar veel waardevolle content op geplaatst word, dus zal Google het wel waarderen wanneer je hier actief bent.

 

Waarschijnlijk worden de handtekening links ook maar 1x mee geteld als het gaat om SEO. Kan iemand dit bevestigen?

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk worden de handtekening links ook maar 1x mee geteld als het gaat om SEO. Kan iemand dit bevestigen?

Recent hadden we daar een discussie over. Zoals met alles in SEO wist niemand het 100% zeker.

 

Je mag er van uitgaan dat Google niet "dom" is. Het is logisch te verklaren dat je lid bent van een of meerdere forums en dat je op zo'n forum een link onder je berichten plaatst wat er voor kan zorgen dat je duizenden links vanaf 1 forum naar jouw site hebt. Zoiets is dus in elk geval niet schadelijk. Of het enig positief effect heeft daar ben ik niet over uit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 306 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.