• 0

BTW op RC bij invordering bank ?

Ik zit in de situatie waarbij de bank de financiering heeft opgezegd en geen betalingen meer vanaf de RC toestaat.

Het BTW saldo over Februari word niet door de bank aan de fiscus betaald ( niet gefiatteerd ).

Er zijn nu nog door mij te ontvangen bedragen, die moeten volgens het contract met de bank door de crediteuren op de RC gestort worden. Moet dat incl BTW , en wat als de bank dan de BTW betaling aan de fiscus weer niet fiatteert ? Dan word mijn restschuld bij de fiscus groter. Kan ik de BTW door de crediteuren direct naar de fiscus laten overmaken ?

( Er zijn geen openstaande debiteuren met BTW )

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

als de bank dan de BTW betaling aan de fiscus weer niet fiatteert ?

 

 

Ik zou daarover een afspraak maken bij de bank. Probeer daar in goed overleg een afspraak over te maken. Er zijn zeker opties om alsnog betalingen erdoorheen te krijgen. Uiteraard verschilt dat per situatie. Maar zonder praten zal de bank nergens een fiat op gaan geven.

 

Kan ik de BTW door de crediteuren direct naar de fiscus laten overmaken ?

 

 

 

Dat zou kunnen,wellicht wel in strijd met de voorwaarden van de bank. Denk ook niet dat je crediteuren daarop zitten te wachten.

 

Succes.

 

Danny

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ga ervan uit dat er sprake is van verpanding debiteuren, dan zullen factuurbedragen betaalt door de debiteuren ook op de bankrekening terecht moeten komen. En dat is inclusief de BTW!

 

Je kunt inderdaad met de bank overleggen of zij bereid zijn betrokken BTW over te boeken naar de fiscus. Heb er alleen een zwaar hoofd in of zij daar aan mee willen werken. Krediet is niet voor niets opgezegd en elke actie die hun positie verslechterd zullen ze afwijzen.

Maar, ...... altijd proberen. Als je met debiteuren de afspraak maakt, dat ze betalen op de bankrekening zonder BTW en de bank komt daarachter dan gaan ze echt dwarsliggen.

 

Je hebt crediteuren zonder BTW, agrarische sector?

 

Wat of hoe zien jouw plannen eruit, nu je krediet is opgezegd en straks door de bank zekerheden uitgewonnen gaan worden.

 

(nb je verwisselt in je openingspost debiteuren met crediteuren!)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het advies.

|k wil geen rare dingen doen en mijzelf keuring gedragen maar vroeg mij af of er regels voor de BTW zijn in het geval de klant ze wel betaald maar de bank het inpikt.

Ik val onder de normale BTW regeling , niet agrarisch.

 

Ik wil hier nog wel een mening spuien; Borgstelling van de overheid; nooit aan beginnen.

Je komt er alleen maar dieper mee in het moeras terecht. De bank moet jouw zaak zien zitten. De overheid steunt dat dan door een borgstelling te verlenen maar als het mis loopt word het moment van ingrijpen uitgesteld. De overheid ziet namelijk niet toe op de onderneming, dat doet de bank en die loopt minder risico. De ondernemer des te meer. Zo word de laag zwakke bedrijven aan de onderkant van de markt behoorlijk vergroot en ik vraag mij af of dat goede ondernemingen zijn. Wanneer het mis gaat heeft de ondernemer, in mijn geval, jaren nodig om er weer bovenop te komen ivm de terugbetaling ( wist ik overigens niet, ik vraag mij af wie wel) van de borg aan de overheid . De lening was al 11 jaar oud en de borgstelling wat mij betreft destijds niet eens nodig. Maar nu toch voor 200.000.- ermee het schip in. Die zijn niet op te brengen. Minstens 5 jaar of langer op een houtje bijten voor terugbetaling aan de overheid is een zware straf voor het te lang in stand houden van een bedrijf waar de overheid "borg" voor staat.

Link naar reactie
  • 0

Ik wist niet van de terugbetaling en naar ik nu ervaar velen met mij die getekend hebben niet.

Mijn advies blijft ; Financiering alleen door een bank, geen borg van de overheid erbij. Veel gezonder en dat willen we toch met z'n allen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.