• 0

Een BV zonder directie?

Beste allen,

 

Momenteel zit ik in een vervelend pakket. Ik zit in een bv met 6 personen en ik heb 40% van de aandelen in handen. Tijdens de oprichting in 2006 heb ik besloten om alleen de directie te voeren. De bv is een soort investerings bv waar geen dagelijkse werkzaamheden zijn, geen loon wordt uitgekeerd oid. Ik neem deel met mijn eigen bv waar ik loon geniet.

Nu word ik prive aansprakelijk gehouden voor wat foute woorden van een mede aandeelhouder op een openbare site van ons.

 

Ik ben het beu en wil directeur af zijn. Kan ik simpelweg mij laten uitschrijven als directeur en de BV achterlaten zonder directeur? Je zou toch verwachten dat ik hier niet aan vast MOET zitten?

 

Wat denken jullie. Vriendelijk dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wellicht ten overvloede, maar je ontslag als directeur ontslaat je ook niet van de verantwoordelijkheid voor zaken die al zijn ontstaan toen je nog wel directeur was. Mogelijk kun je beter de problemen bij de kop pakken in plaats van er voor weg te lopen.

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.