• 0

Nog maar eens een bijtellingsvraag :)

De situatie is als volgt.

 

Twee bedrijven waarin ook mijn partner meewerkt.

De één een BV de ander een eenmanszaak. Hiervoor hebben we op eenmanszaak en BV allebei één auto's rijden die ik beide bijtel. In prive hebben we ook twee auto's

 

Zou ik wanneer ik een extra auto voor de BV zou kopen en de kilometers voor de eenmanszaak tegen de werkelijke kilometerprijs + kleine winst zou doorbelasten ik de bijtelling van deze auto kunnen voorkomen? Eventueel laat ik hiervoor een overeenkomst maken.

De BV is dus eigenaar en periodiek zou ik deze auto dus dan als eenmanszaak van de BV huren.

 

Zal vast wel niet, maar ben toch benieuwd :)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je het zeker wilt weten, leg je het voor aan een inspecteur. Ondertussen heb ik ter leringh ende vermaek een uitspraak van Hof Leeuwarden, 2 mei 2013 (LJN BZ9388) voor je.

 

In deze zaak had een man een auto op de zaak die hij verhuurde aan zijn vrouw, onder ander voor de kilometers van de vakantie naar Frankrijk. Inspecteur, rechtbank en hof vonden dat de auto in die kilometers geen zakelijk belang diende, en dat die kilometers dus niet als zakelijke kilometers mochten tellen. Hoppa, bijtelling.

 

In jouw verhaal gaat het niet om verhuur aan je vrouw, maar aan de dga van de BV, die daar dan kilometers mee gaat rijden die voor de BV niet als zakelijk tellen maar voor de eenmanszaak van de dga wel. Het is een andere casus, maar in mijn optiek heb je de schijn tegen.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.