valse bestellingen op een webshop

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik heb zelf een webshop maar dus nu elke keer valse bestellingen worden geplaatst door de moderatoren van een forum opgeletopinternet.nl

 

Hier hadden een aantal mensen over mijn bedrijf een discussie, ik kreeg uiteindelijk een mail van hun om te reageren dit heb ik vervolgens netjes gedaan.

 

Het ging over het feit dat ik een tijd terug merksieraden verkocht via mijn webshop en marktplaats.

De groothandel waar deze merksieraden vandaan komen doet aan dropshipping heb ik hun netjes uitgelegd dat mijn bedrijf nog aan huis is aangezien een pand veel geld kost. en dat mij onveilig leek om artikelen met een hoge waarde thuis te hebben liggen.

 

Vervolgens word er door vaste leden en moderatoren een conclusie over mijn bedrijf getrokken dat bestellingen niet geleverd zijn.

 

( dit omdat bij vooraf overmaken het dus pas word verstuurd als het overgemaakt is)

en met name klopte het telefoonnummer niet wat opgegeven was plus dat de naam mevrouw test was. toen ging het lampje even bij mij branden.

 

vervolgens door een vast lid mijn reply naar degene die besteld had daar geplaatst nu een aantal dagen later een 2e valse bestelling met een vreemd nummer.

 

Weet iemand wat je hiertegen kan doen want het word nogal vervelend.

 

Hoop dat iemand een advies kan geven

Danielle de Jager

Link naar reactie

Ja Alleen degene die besteld is dus een van de personen die verschikkelijk belachelijk lopen te doen op een forum.

ten tweede ongevraagd persoonlijke gegevens van mij me bedrijf en ook andere personen op een forum gooien.

 

en de bestellingen zijn nooit betaald, toen ik naar het telefoonnummer belde wat erbij vermeld stond wist de vrouw niet waar ik het over had of over de bestelling en woonde de vrouw aan de lijn in een geheel andere woonplaats.

Danielle de Jager

Link naar reactie

Ik zou terug reageren op het forum met daarbij je contact gegevens.

 

Verder het verhaal op een objectieve en eerlijke manier verwoorden. En vooral niet boos of negatief tegenover de gebruiker reageren. Maar eerder eerlijk en open, en dat bijvoorbeeld een miscommunicatie kan zijn en je het graag wilt oplossen.

 

Op deze manier kan je de schade wellicht beperken. Als je bereid willig bent zien andere internetters dat natuurlijk ook.

Maar zulk soort zwartmakerij is altijd wel een issue op internet.

Link naar reactie

 

Een potentiële klant vraagt op dat forum of jouw winkel te vertrouwen is. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen, want je verkoopt allerlei producten van onbekende herkomst. Een voorbeeld is 30ml Armani Acqua di Gioia. Bij jouw 'outlet' kost die € 46,95; bij iets meer gevestigde online parfumerieën kom ik dezelfde fles tegen voor € 35,26. Je zegt dat je bij een groothandel inkoopt die aan dropshipping doet. Er wordt tevens een voorbeeld gegeven van een iDeal betaling die fout gaat.

 

Al met al kan ik me wel voorstellen dat jouw aanpak vraagtekens oproept.

 

Vertrouwen moet je verdienen. Gewoon het gevraagde product leveren, op tijd en zonder gezeur over betalingen: dan komen de tevreden reviews vanzelf. Je kan eventueel op dat forum melden dat je je niet kan verdedigen tegen vage klachten. Als iemand een bestelling heeft die niet tot tevredenheid leidt, kan je aanbieden om dat op te lossen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

ja de parfum zijn sommige wat duurder maar de grotere ML zijn weer wat goedkoper dat heeft ook met inkoop te maken maar het ging om sieraden die zijn er nu niet meer aangezien we de site gaan vernieuwen.

 

Ik heb hun uitgelegd dat degene waar ik die sieraden bij kocht aan dropshipping doet maar geloven doen ze niet.

Op dat forum blijf ik netjes en uitleg geven maar het maakt mij wel geiriteerd.

 

Ik heb alle bestellingen tot nu toe netjes verzonden nog nooit klachten gehad.

Een keer iets niet aangekomen met de post ( dat gebeurt wel met brievenbuspakketjes je kan ze namelijk niet traceren) dan stuur ik als zoiets gebeurd netjes nieuw op indien iets kapot aankomt word het op onze kosten vervangen.

 

Maar hoe degene op het forum erop reageren en mee discusseren is niet bepaald vriendelijk en verantwoord te noemen,

 

De loze bestellingen worden door hun geplaatst er staat vooraf overmaken of ideal alleen word de ideal ondertussen afgebroken en dan staat er bij mij inderdaad dat deze niet gelukt is.

 

Ik mail dan altijd het opgegeven emailadres met de informatie en heb diegen gewoon eerst netjes gevraagd of die persoon de betaling wilde nakijken, niet van je moet betalen of iets dergelijks.

 

Zei vinden het blijkbaar grappig om ook iemand die hard werkt in een verkeerd daglicht te zetten.

 

Het lijkt naar mijn mening dat met mijn antwoord op dat forum de discussie gesloten was en opgelost, maar het bericht verwijderen doen ze niet.

 

Mijn contact gegevens staan er ook bij iedereen mag mij bellen of mailen, de personen waar het om gaat hebben overigens nooit eerder contact gezocht via enige mogelijkheid.

 

het is gewoon erg jammer als er een oordeel over je word geplaatst zonder dat ze ervaring met je bedrijf hebben

Danielle de Jager

Link naar reactie

het probleem is dat ik diegene niet ben ik ben op dat forum danielle.bos.

 

bos is mijn meisjesnaam en de jager is de naam van mijn man die ik inmiddels draag namelijk.

 

Ik heb echt geen idee wie die persoon is ik kreeg pas later een mailtje om te reageren op de dag dat mijn reactie geplaatst is.

 

ik heb wel een vermoeden van wie dat geweest kan zijn maar dat is het lastige met internet je kan nooit bewijzen dat diegen dat ook daadwerkelijk was.

Danielle de Jager

Link naar reactie

 

Dit meldt een moderator op het bewuste forum.

 

@Jill-Genten je hebt exact het zelfde ip als Destinyartoutlet die zich net registreert.

 

Dat heeft dus niets met je achternaam te maken. Wanneer eerst ene Jill-Genten zich meldt als tevreden klant en daarna ene Destinyartoutlet zich registreert vanaf hetzelfde ip-adres, ontstaat natuurlijk snel de indruk dat bedrog niet geschuwd wordt.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Ik begrijp dat dat verdacht is alleen destinyartoutlet is niet door mij aangemeld ik heb dus ook geen idee wie zich aangemeld heeft onder mijn bedrijfsnaam en de moderators zeiden dat diegene in leidschendam zat.

 

Ik kan zelf maar een iemand bedenken die in leidschendam woont die dat zou kunnen hebben gedaan alleen kan ik het niet hard maken. dat is nou juist zo vervelend, dat het onder mijn bedrijfsnaam geplaatst is en niet door mij of mijn man is gedaan.

Danielle de Jager

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.