• 0

groep mailen

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

Wil je een goede mailing versturen dan moet je aan iedereen een mailtje sturen, en dit kan helaas (eigenlijk: natuurlijk) niet met een standaard e-mail programma.

Voor verschillende projecten gebruik ik Celox (www.celox.nl) om mailings te versturen, dit werkt zeer goed en Celox houdt zich aan de laatste (EU) regelgeving.

Tevens heb ik gewerkt met WorldCast, een programma (gratis voor non-commercial use) waarin je ook goed alles zelf in kan regelen, maar niet handig voor nieuwsbrieven ivm het aanmelden/afmelden en het reageren op bounces.

 

Succes, Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Wanneer ik een mailtje naar meerdere zakelijke adressen verstuur gebruik ik altijd het BCC veld en zet een eigen e-mail adres in het 'Aan adres' Deze komen gewoon aan. Ook gebruik ik zelf een vrij agressieve configuratie van spam assassin en geen enkele nieuwsbrief komt in m'n spam folder terecht. Deze nieuwsbrieven worden ongeveer op een zelfde manier verstuurd als een BCC. Het hoeft dus helemaal geen probleem te zijn om het BCC veld te gebruiken; het is volgens mij om (klein) te beginnen een prima optie.

 

Misschien kun je ook wat vrienden en kenissen vragen of ze een spam filter hebben en daar als proef een mailtje heen sturen via BCC.

 

Een aantal spam filters zal e-mail die niet rechtstreeks aan het e-mail adres van de ontvanger is geadresseerd wel verdacht vinden en inderdaad misschien zelfs filteren. Wil je dit voorkomen dan moet je of speciale software gebruiken of een online service. Van beide zijn er veel aanbieders (zoek eens op google naar 'mailing list software recommendation' en dan met name in 'groups'/'nieuwsgroepen')

 

Als je een beetje handig bent met een programmeertaal kun je ook eenvoudig zelf wat knutselen. Heb al eens een vbscript programaatje gezien dat mailings vanuit Access verstuurd en heb hiervoor zelf een Perl script van 87 regels geschreven. De commerciele aanbieders hebben, zoals Jelmer al opmerkt, wel het voordeel dat ze automatisch de aanmelding, afmelding en bounces (automatisch) voor je afhandelen.

Link naar reactie
  • 0

Iemand die beledigend met onderdelen van het menselijk lichaam begint te smijten mag van mij, ongeacht de aanleiding hiertoe, van het forum worden uitgesloten. Dit soort gedrag vind ik op straat van de huidige jeugd al erg genoeg, maar om het van mede-ondernemers(?) te accepteren gaat mijn inziens te ver.

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie
  • 0

Iemand die beledigend met onderdelen van het menselijk lichaam begint te smijten mag van mij, ongeacht de aanleiding hiertoe, van het forum worden uitgesloten. Dit soort gedrag vind ik op straat van de huidige jeugd al erg genoeg, maar om het van mede-ondernemers(?) te accepteren gaat mijn inziens te ver.

 

Sluit ik mij helemaal bij aan. Daarnaast zou de bezemploeg er goed aan doen bovenstaande post te verwijderen, 'een beetje dimmen graag' vind ik niet voldoende.

YourCom // alles voor internet

NIEUW!! Yourhello // doorzichtig kunststof visitekaartjes!

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een mailing sturen maar hoe moet ik dit sturen?

 

Je kunt ook via Word en Outlook een e-mailing maken, dan worden er allemaal aparte mailtjes aangemaakt en kun je ze zelfs personaliseren... staat wel heel profi.

 

Als je dit niet zelf kan (bv via Access) dan zijn er genoeg programma's op de markt (gratis en betaald).

Gratis CRM? Kijk op www.alexion.nl

 

AnToine

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Ik ben een aantal forum's afgelopen en informatie gezocht via google en tijwvel nu tussen de volgende programma's

 

SmartSerialMail

http://www.jam-software.com/smartserialmail/index.shtml

Mail to Date

http://www.web-2-date.com/nl/mailtodate/

Kmailer

http://www.kmailer.com

Mailing List Controler

http://www.arclab.com/products/amlc/index.html

 

Hebben jullie ervaring met een van deze programma's of kunnen jullie mij informatie geven over een goed mailingprogramma?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Deze ken ik niet. Ik heb ervaring met de ASP applicatie van Microsoft (listbot), goede applicatie, maar de mailservers zijn geblacklist, dus je nieuwsbrief komt niet meer aan.

 

Ik heb het zelf gedaan met worldcast, prima programma om bulkmail te versturen, een hel om bounces, aan- en af meldingen te verwerken. Ik zit nu bij Celox. Bevalt me prima. (3500 adressen in beheer)

 

Enkele leermomenten uit he verleden:

 

Ga niet zelf klooien met een OS progje. Het is heel mooi en cool, maar op de lange termijn krijg je beheersproblemen en mensen die boos zijn dat hun afmelding niet verwerkt wordt (gebruiken zelf een redirect)

 

Ga niet in zee met een partij die er niet alles aan doet om spam en privacy regels te respecteren. Als 1 idioot aangifte doet, komt 80% van je nieuwsbrieven niet meer aan.

 

Als je een ASP gebruikt (mijn voorkeur) kijk dan vooral naar de aanmeldings en afmeldings procedure en de manier waarop hard- en soft bounces worden verwerkt.

 

Wees zuinig op je lijst, hij moet vele jaren mee en wordt alleen maar waardevoller.

 

Wil je onafhankelijk advies: vraag collega ondernemer Jelmer of willemj. Zij hebben ervaring met dit soort applicaties en weten waar ze het over hebben (in tegenstelling tot mijzelf. Ik ben slechts een gebruiker)

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

In een andere thread had ik smartmail al eens aangehaald. Daar ben ik toen samen met de vragensteller nog even een-op-een op doorgegaan om een wat concreter beeld te krijgen.

 

Een piepklein onderzoekje wees al snel uit dat SmartMail werkt met een MS Access database. De achterliggende gegevensbron is ook met MS Access te bereiken. Je kunt daardoor onwijs ver uitbreiden op de eenvoudige basis die SmartMail tegen weinig geld biedt.

 

Het is misschien wat omslachtig om twee programma's te gebruiken (SmartMail en Access), maar de meeste alternatieven kosten vaak ook meer.

 

We kunnen natuurlijk ook met zijn allen eens op een rijtje zetten wat een goed mailingprogramma moet kunnen en dan zien of er Higherlevelaars zijn die (mee) willen bouwen. Dat zou innovatief kunnen zijn of niet?

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0

bedoel je deze: http://www.virtualzone.de/smartmail/

of deze http://www.smartmail.co.nz/default.asp

zelf heb ik deze: http://www.fairlogic.com/worldcast/index.shtml

en deze: http://www.celox.nl/

 

Iets dat je makkelijk aan je Access database koppelt lijkt mij erg handig. Al mijn klantgegeven staan in access (15.000 records). Is dat de eerste?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij moet je zo'n systeem gewoon aan een willekeurige database kunnen koppelen. Ken zelf twee vrij generieke manieren van datatoegang: ODBC voor Windows en DBD/DBI voor Perl. Maakt niets uit welke database ik er achter hang zolang ik maar een beetje op het dialect van SQL let. Voor Java heb je nog JDBC maar daar heb ik geen ervaring mee.

 

Daarnaast zijn veel van de genoemde systemen (Celox, smartmail en mailman ) helemaal geent op het idee dat je iedereen hetzelfde mailtje wilt kunnen sturen. Er kan nog net een 'Geachte heer Hobbelduif' bovenaan het mailtje gezet worden maar that's it.

 

Volgens mij moet je de innovatie daar zoeken. Gepersonaliseerde mailtjes. U heeft onze waterkoker gekocht dus komt de aanbieding voor cup a soup bovenaan onze nieuwsbrief. Gelijk een linkje erbij waarmee je in kan loggen op de webshop met je eigen gegevens (ok met een cookie weet je ook wie het is maar die staan tegenwoordig steeds vaker uit) Nieuwsbrief voor een beurs de deur uit met opmerking dat de parkeerkaarten bijna op zijn voor diegene die geen plekje gereserveerd hebben. Top 5 nieuwe recepten van een kooksite op basis van de door mij opgegeven voorkeuren. Kan nog wel even doorgaan maar idee is wel duidelijk.

 

Koppeling van het systeem van de klant naar het mailingsysteem is natuurlijk een lastig puntje maar overkoombaar.

 

Olaf durf je nu nog??

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

 

Het is misschien wat omslachtig om twee programma's te gebruiken (SmartMail en Access), maar de meeste alternatieven kosten vaak ook meer.

 

We kunnen natuurlijk ook met zijn allen eens op een rijtje zetten wat een goed mailingprogramma moet kunnen en dan zien of er Higherlevelaars zijn die (mee) willen bouwen. Dat zou innovatief kunnen zijn of niet?

 

Naar aanleiding van dit bericht heb ik een vraag.

Als je je contactpersonen uit access haalt en je wilt personaliseren, moet je dan alle gegevens opnieuw invoeren of gebeurd dit automatisch?

 

En er is echter wel een nadeel aan SmartMail, het is tegenwoordig verplicht om een opt-in en opt-out te hebben en dit zit er niet bij bij SmartMail.

 

Kan je dit zelf maken of is het beter om een ander mailingprogramma tegaan gebruiken, en zoja welk goedkoop mailingprogramma?

 

SmartSerialMail

http://www.jam-software.com/smartserialmail/index.shtml

Link naar reactie
  • 0

Met betrekking tot opt-in en opt-out, dat is natuurlijk waar voor je nieuwsbrief. Maar voor je communicatie met je klanten hoeft dat niet. Je stuurt geen reclame maar gepersonificeerde zakelijke mededelingen naar iets grotere groepen.

 

Persoonlijk vind ik Cup-a-Soup aanbieden aan iemand die een waterkoker heeft gekocht nijgd naar reclame, maar iemand die zich aanmeld voor de beurs een mailtje sturen dat de parkeerkaarten op zijn, is toch al weer wat zakelijker.

 

Anyway, een systeem (naast mijn nieuwsbriefsysteem) waarmee ik makkelijk mailtjes kan versturen uit mijn CRM database zou ik geweldig vinden. Opt-in / opt-out is niet nodig daar het hier uitsluitend om zakelijke klanten gaat.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

De opmerking van Willemj gooit inderdaad roet in het Smartmail verhaal. De rest kan ik met dat programma oplossen:

 

Bij al het onderstaande geldt de voorwaarde dat je beschikt over MS Access, zodat je de database kunt bereiken.

Koppelen aan een willekeurige database kan. MS Access kan namelijk koppelingen aan naar tabellen in andere databases.

 

Stel, je hebt een klantenbestand en daar zit een tabel 'tblKlanten' in. Die koppel je in de SmartMail database. Vervang de SmartMail tabel van de mailinggroep door een query met dezelfde naam en velden. Nu heb je in SmartMail de klanten uit je oorspronkelijke tabel gekoppeld en nog wel dynamisch (altijd up-to-date).

 

Extra gegevens uit je klantenbestand, zoals bestedingspatroon, klassificatie en wat al niet meer kun je in Access gebruiken om selecties te maken. Elke selectie is in SmartMail een groep. De querynaam is de groepsnaam

 

Opt-in-Out kun je ook verwerken, door deze altijd in je selectie mee te nemen (WHERE OptInOut='IN')

 

De melding over de parkeergelegenheid lijkt me niet zo moeilijk: stuur iedereen die komt en nog geen parkeerkaart heeft een mailtje.

 

De gepersonaliseerde mailing zou inderdaad een innovatiepunt kunnen zijn. Ik vermoed dat het wel bestaat, maar niet tegen een lage kostprijs en eigenlijk altijd binnen het raamwerk van een meer omvattend systeem, zoals een CRM pakket. Een eenvoudig en voor mkb-ers betaalbaar product zou dus innovatief kunnen zijn.

 

Durf ik nog? Nog wel... ;)

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Wat je hiermee dus zegt is dat je de database van access kan kopelen aan het adresseboek van een mailingprogramma(in dit geval SmartSerialMail).

En omdat omdat je verschillende tabellen hebt kan het personaliseren gewoon automatisch gaan.

 

Maar de opt-in en opt-out zit niet bij dit programma in, waar haal je dit vandaan of hoe maak je dit zelf?

 

Link naar reactie
  • 0

Euh, nee!

 

De Access database waar ik het over heb is het gegevensbestand van SmartMail (www.jam-software.com) Dat bestand kun je met MS Access openen en helemaal ondersteboven gooien. Wanneer je in SmartMail een nieuwe groep adressen aanmaakt en opslaat, dan wordt er in dat gegevensbestand een nieuwe tabel gemaakt. Gooi die weg en maak een koppeling naar je bestaande adressenbestand. Geef die koppeling een passende naam (tblAdressen ofzo). Vervolgens maak je een query in dat gegevensbestand dat bij SmartMail hoort. Die query geef je de naam van de groep. De query levert op basis van je gekoppelde tabel de kolommen die SmartMail verwacht en voila, je live koppeling is gereed. Maak de query overigens wel read-only, anders worden wijzigingen die je in SmartMail doorvoert ook verwerkt in je oorspronkelijke klantenbestand en dat wil je waarschijnlijk niet.

 

Extra functionaliteit op database niveau kan ook. Met Outlook kun je dat zelfs automatiseren,zodat de aan- en afmeldingen die via e-mail bij je binnenkomen automatisch verwerkt worden.

 

Je ziet, er is heel wat mogelijk, maar eigenlijk waren we al stuk gelopen op de gepersonaliseerde brief. Je moet eigenlijk in je mailtje allerlei velden kunnen opnemen.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Maar zijn er geen andere programma's waar je vanuit access gegevens kan importeren in een mailingprogramma, en waar je dan direct vanuit kan personaliseren?

 

Het moet toch wel mogelijk zijn om eerst te filteren(bepaalde groep selecteren) in access en dat je dan alle velden in de database van het mailingprogramma hebt en vanuit daar kan personaliseren?

Link naar reactie
  • 0

quote willemj

Onderscheid tussen een zakelijke mededeling en reclame vind ik vrij vaag. Een zakelijke relatie die mij meldt via hun nieuwsbrief dat hij een evenement organiseert of een groothandel die meld dat hun assortiment uitgebreid is met chinese duif cup o soup, welke is reclame?
Inderdaad, het onderscheid is super vaag. Je zou een soort irritatie factor aan berichten moeten toekennen. Het gaat er tenslotte om in hoeverre je klanten het bericht als hinderlijk ervaren.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Maar zijn er geen andere programma's waar je vanuit access gegevens kan importeren in een mailingprogramma, en waar je dan direct vanuit kan personaliseren?

 

Het moet toch wel mogelijk zijn om eerst te filteren(bepaalde groep selecteren) in access en dat je dan alle velden in de database van het mailingprogramma hebt en vanuit daar kan personaliseren?

 

In access kan je query's maken. Als het resultaat van die query een tabel met twee (of 3) kolommen is, één kolom met "naam" en één kolom met "email", dan kan je die tabel (query) exporteren naar een komma gescheiden tekstbestand en importeren in b.v. Worldcast. Daar kan je in de opmaak van je bericht (html of txt) een naamveld opnemen, zodat iedere geaddresseerde een gericht krijgt dat begint met geachte .......

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Ik heb even gekeken op de website van worldcast, maar er zit geen opt-in en opt-out bij dus dit programma valt wat mij betreft af hoe goed het ook is voor de rest.

Opt-in en Opt-out is een must...

Link naar reactie
  • 0
Inderdaad, het onderscheid is super vaag. Je zou een soort irritatie factor aan berichten moeten toekennen. Het gaat er tenslotte om in hoeverre je klanten het bericht als hinderlijk ervaren.

 

Precies! Als je een neutrale nieuwsbrief verstuurt naar mensen die zich aangemeld hebben en daar subtiel targeted reclame inzet is die minder hinderlijk (en effectiever) dan willekeurige reclame. Pak je het ook nog eens in als 'nieuws' dan is de irritatie factor minimaal.

 

Stuur je een mail met alleen de melding dat de parkeerplaatsen bijna op zijn naar mensen zonder parkeerkaart dan vind ik dat als treingebruiker storend (weer een zinloos mailtje..) Stop je het in alle mailings dan is het weer een niet relevant stukje tekst wanneer ik al een parkeerkaart heb of trein waardoor m'n interesse om door te lezen afneemt. Zet je het alleen in de mailing voor mensen die geen kaart hebben dan is het alleen voor een kleine groep mensen die treinen niet relevante informatie.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb even gekeken op de website van worldcast, maar er zit geen opt-in en opt-out bij dus dit programma valt wat mij betreft af hoe goed het ook is voor de rest.

Opt-in en Opt-out is een must...

 

Zit er wél in. Goed kijken! Jelmer weet hoe het werkt. Hij heeft het bij mij geïnstalleerd. Je moet je afmeldingen wel steed controleren, want mensen moeten "unsubscribe" in de header zetten en het mailtje terugsturen. De helft van je abonnees is daar niet toe in staat.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
Gast HenkvdBerg

Ik heb veel programma's bekeken en mijn keuze valt waarschijnlijk op:

 

-MailList Controller   www.arclab.com

-WorldCast   www.fairlogic.com

-Mail Bomber www.softheap.com

 

De beste van deze drie lijkt me WorldCast, maar ik van alle programma's een demo downloaden en aan de hand daarvan kies ik welk programma ik neem en eventueel ga ik werken met de demo.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.