• 0

Hoe netwerk je voor motion graphics opdrachten?

Ik ben een zelfstandig ondernemer met de skills motion graphics & 3d animaties. In dit vakgebied werk je vaak in opdracht van ondernemers die heel specifiek iets willen in video. Deze groep is niet groot. Ik vroeg mijzelf af of hier collega's zijn ? En of dat die tips hebben hoe je nieuwe motion graphics klanten kan benaderen.

 

Alvast bedankt.

Waar ligt onze kracht? Hexia Design richt zich op het maken van motion graphics, webdesign, en grafische vormgeving. Onze specialiteit is een frisse manier van denken door telkens weer creatieve processen te vernieuwen. De kracht van Hexia Design ligt in de werkwijze wat zich vertaald in een no-nons

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik vraag me af of het netwerken heel anders is omdat je product anders is.

Zelf netwerk ik al een tijdje en heb onmderandere op een beurs gestaan. Ik merkte dat ik vooraf al een inschatting maakte: zou dit een potentiele klant zijn of niet. Maar het bleek dat domweg dit niet in te schatten was. Iedereen zou een potentiele klant kunnen zijn dus daarom zou ik zeggen: maak wijd en zijd bekend wat je doet en dan gaat dat vaak wel rollen.

Iemand waarmee ik samenwerk zegt altijd: je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Misschien spreek je iemand die nooit een klant zal worden maar kent die wel iemand die een klant van je kan worden.

Kortom: breed inzetten op open coffee, netwerkbijeenkomst, kvk dagen, enz.

 

Daarnaast kun je natuurlijk in je niche jezelf profileren. Zoek conculega's in de buurt op en maak contact met ze. Ga naar gerelateerde beursen e.d.

Dan kom je al een heel eind!

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

tuurlijk! zowel off-line als on-line netwerken.

off-line: open coffee, seats2meet, beurzen en evenementen.

on-line: facebook, twitter, linkedin, email nieuwsbrief, en uiteraard een goede website met je portfolio, goede vindbaarheid op jouw keywords.

welke mogelijkheden zet jij al in en in welke frequentie?

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Je noemt een product dat bij een zeer beperkte doelgroep bekend is. Ik weet dat het erg veel tijd kost om een applicatie te maken, maar wat je zou kunnen doen is een wat algemene 3d-animatie maken, en deze dan per bedrijf waar je aan zou willen leveren muteren zodat de 3d-animatie toegespitst is op het bedrijf dat je op het oog hebt.

 

Vervolgens neem je contact met ze op en laat je de 3d-animatie zien. Je vertelt dan dat dit een ruwe versie is, die nog geheel toegespitst kan worden op het bedrijf. Daarbij toon je aan wat het product dat je verkoopt precies kan, en interesseer je ze mogelijk voor een opdracht. Wanneer het bedrijf de opdracht aanneemt, kan je bijvoorbeeld twee prijzen rekenen. Eén waarbij je belooft de algemene versie niet meer te gebruiken of één waarbij je de algemene versie nog wel mag gebruiken (en doorverkopen aan derden).

 

Let wel, de tijd zit uiteraard tegen. Uitgeven wat niet perse nodig is, staat bij veel bedrijven momenteel niet op de agenda. Aan de andere kant, als je momenteel geen opdrachten hebt, kan je net zo goed je skills verder ontwikkelen door een voorbeeld te maken waarmee je op pad kunt.

 

Link naar reactie
  • 0

tuurlijk! zowel off-line als on-line netwerken.

off-line: open coffee, seats2meet, beurzen en evenementen.

on-line: facebook, twitter, linkedin, email nieuwsbrief, en uiteraard een goede website met je portfolio, goede vindbaarheid op jouw keywords.

welke mogelijkheden zet jij al in en in welke frequentie?

 

Ik doe 1 maal per week koud bellen en maak daarbij een selectie van bedrijven, ook doe ik zo nu en dan een sponsoring zoals ik nu heb gedaan voor het melkklontje in video. Ben ook veel actief op forums en zo nu en dan ga ik gesprekken aan met reclamebureaus.

Waar ligt onze kracht? Hexia Design richt zich op het maken van motion graphics, webdesign, en grafische vormgeving. Onze specialiteit is een frisse manier van denken door telkens weer creatieve processen te vernieuwen. De kracht van Hexia Design ligt in de werkwijze wat zich vertaald in een no-nons

Link naar reactie
  • 0

koud bellen, daar geloof ik persoonlijk niet in.

 

kan je aangeven waar het probleem zit? waardoor heb je niet genoeg werk? is het prijs? kwaliteit? concurrentie? te weinig contacten? afgewezen offertes?

 

Het probleem zit hem denk ik in het feit dat de klanten die ik zoek vaak een langdurige relatie hebben met bedrijven die hetzelfde doen als ik. Ik heb nooit geroepen dat ik niet genoeg werk heb. Mijn klanten zitten nu meer in het webdesign en grafische vormgeving. Graag wil ik meer de focus leggen op motion graphics en 3d animaties.

 

 

 

Waar ligt onze kracht? Hexia Design richt zich op het maken van motion graphics, webdesign, en grafische vormgeving. Onze specialiteit is een frisse manier van denken door telkens weer creatieve processen te vernieuwen. De kracht van Hexia Design ligt in de werkwijze wat zich vertaald in een no-nons

Link naar reactie
  • 0

En hoe doen je conculega's dat?

Ik werk samen met iemand die animaties doet en die zoekt ook conculega's op. Je hoeft niet zelf het wiel uit te vinden.

 

daarnaast noem je dat veel bedrijven bestaande relaties hebben.

Als ik jou was zou ik me dus richten op beginnende bedrijven die dat soort relaties nog niet hebben. Je kan dan wellicht wat in de prijs concureren met andere aanbieders en zo zelf ook een relatie opbouwen.

 

Ook ik geloof niet echt in koud bellen. Sowieso zou je een selectie moeten maken wie je wel en niet belt.

Daarnaast, als je tijd hebt: maar coole motion graphs en breid je portfolio uit.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

En hoe doen je conculega's dat?

Ik werk samen met iemand die animaties doet en die zoekt ook conculega's op. Je hoeft niet zelf het wiel uit te vinden.

 

daarnaast noem je dat veel bedrijven bestaande relaties hebben.

Als ik jou was zou ik me dus richten op beginnende bedrijven die dat soort relaties nog niet hebben. Je kan dan wellicht wat in de prijs concureren met andere aanbieders en zo zelf ook een relatie opbouwen.

 

Ook ik geloof niet echt in koud bellen. Sowieso zou je een selectie moeten maken wie je wel en niet belt.

Daarnaast, als je tijd hebt: maar coole motion graphs en breid je portfolio uit.

 

Bedankt voor de goede invalshoek , beginnende bedrijven is inderdaad een goed uitgangspunt. Coole graphics ben ik altijd mee bezig en heb er net weer eentje af als promo.

 

http://www.youtube.com/watch?v=OUbR0XbBpp8

Waar ligt onze kracht? Hexia Design richt zich op het maken van motion graphics, webdesign, en grafische vormgeving. Onze specialiteit is een frisse manier van denken door telkens weer creatieve processen te vernieuwen. De kracht van Hexia Design ligt in de werkwijze wat zich vertaald in een no-nons

Link naar reactie
  • 0

Netwerken, netwerken, netwerken. Zowel online als offline. Zorgen dat je bekend word, en vooral dat andere ondernemers weten wat je precies doet. Dat laatste is lastiger dan het klinkt. Uit mijn ervaring blijkt dat veel mensen toch niet precies weten wat 3D visualisatie nu precies in houd. Laat staan dat ze weten welk nut het zou hebben voor hun bedrijf.

 

Koud bellen heeft tegenwoordig weinig zin meer. Bedrijven zitten niet meer te wachten op jouw telefoontje. Loop netwerkbijeenkomsten en beurzen af (met voorkeur daar waar jouw doelgroep zich bevind). Zorg dat men je leert kennen en dat je een stabiel netwerk opbouwt. En zorg voor een sterk portfolio. Wil je een goede reputatie opbouwen, biedt dan vooral ook geen diensten aan die je zelf niet goed onder de knie hebt. Daar snij je jezelf alleen maar in de vingers.

 

Soms moet je geluk hebben en toevallig iemand tegen het lijf lopen die behoefte heeft aan jouw dienst (een grote opdrachtgever van mij zit toevallig ook bij ons in de kerk), en je moet niet bang te zijn om te investeren (twee van mijn opdrachtgevers heb ik gekregen door op een beurs te staan).

 

Succes er mee. 3D visualisaties maken is een geweldig mooi beroep, en het is een geweldig sterk middel om te gebruiken in de reclame en / of entertainment industrie. Zorg dat je je (potentiële) klanten daar ook van kunt overtuigen :).

3D In Your Hands | 3D Visualisatie Bureau

3D Visualisaties, 3D Animaties en 3D Presentaties

http://www.3dinyourhands.nl

Link naar reactie
  • 0

De hamvraag is: wie wil je benaderen?

 

Het bedrijf waar de inhoud over gaat, oftewel de eindgebruiker van de video?

Of het bedrijf dat de inhoud (video) voor de 'eindklant' produceert? (Reclamebureaus, AV-bedrijven,etc)

 

De eerste groep heeft vaak geen idee waar je het over hebt als je zegt: 'wij maken motion graphics'.

Zorg er dus ook voor dat je boodschap helder is voor de ontvanger.

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de meeste antwoorden wel gegeven zijn, daarnaast ben ik ook geen expert op het gebied van netwerken (wel die dingen met kabeltjes en switches, niet die jij bedoeld). Je product is echter wel interessant, je website daar in tegen verre van. Sterker nog, ik haak af bij het zien van je website. Kritiek geven kan iedereen, dus ik zal het even onderbouwen :P

 

- Het geheel is veel te druk, ik snap dat dit deels bij je werk hoort, maar op de homepage wisselt de (veel te grote) banner boven in, de achtergrond en de "motion graphics", "web designs" en "grafische design" knoppen. Veel en veel te druk.

 

- Mijn tekst is vast niet foutloos, maar ik zou je website door een tekstschrijver laten controleren. Je maakt schrijffouten, maar je zinnen lopen soms ook niet lekker. Op de ene pagina gebruik je "u" en "uw", op de andere pagina weer "je".

 

Grootste afknapper is toch wel dit:

 

3sin4.jpg

 

Sorry, maar ik ga geen 10 seconden wachten tot de achtergrond weer wit is. Je afbeelding ziet er leuk uit, en er zal vast de nodige tijd in zitten, maar hiermee jaag je bezoekers weg, ver weg.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de meeste antwoorden wel gegeven zijn, daarnaast ben ik ook geen expert op het gebied van netwerken (wel die dingen met kabeltjes en switches, niet die jij bedoeld). Je product is echter wel interessant, je website daar in tegen verre van. Sterker nog, ik haak af bij het zien van je website. Kritiek geven kan iedereen, dus ik zal het even onderbouwen :P

 

- Het geheel is veel te druk, ik snap dat dit deels bij je werk hoort, maar op de homepage wisselt de (veel te grote) banner boven in, de achtergrond en de "motion graphics", "web designs" en "grafische design" knoppen. Veel en veel te druk.

 

- Mijn tekst is vast niet foutloos, maar ik zou je website door een tekstschrijver laten controleren. Je maakt schrijffouten, maar je zinnen lopen soms ook niet lekker. Op de ene pagina gebruik je "u" en "uw", op de andere pagina weer "je".

 

Grootste afknapper is toch wel dit:

 

3sin4.jpg

 

Sorry, maar ik ga geen 10 seconden wachten tot de achtergrond weer wit is. Je afbeelding ziet er leuk uit, en er zal vast de nodige tijd in zitten, maar hiermee jaag je bezoekers weg, ver weg.

 

Bedankt voor je opbouwende kritiek , ik heb meteen ook de dynamische achtergronden eruit gegooid . Meer rust en meer focus op de inhoud. Teksten zal ik spoedig mogelijk checken.

Waar ligt onze kracht? Hexia Design richt zich op het maken van motion graphics, webdesign, en grafische vormgeving. Onze specialiteit is een frisse manier van denken door telkens weer creatieve processen te vernieuwen. De kracht van Hexia Design ligt in de werkwijze wat zich vertaald in een no-nons

Link naar reactie
  • 0

Coole graphics ben ik altijd mee bezig en heb er net weer eentje af als promo.

Zijn de teksten bewust in het Engels? Past dat bij je doelgroep?

 

 

Deze versie is inderdaad bewust gemaakt in het Engels. Heb ook een Nederlandse en Russische versie .

Waar ligt onze kracht? Hexia Design richt zich op het maken van motion graphics, webdesign, en grafische vormgeving. Onze specialiteit is een frisse manier van denken door telkens weer creatieve processen te vernieuwen. De kracht van Hexia Design ligt in de werkwijze wat zich vertaald in een no-nons

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.