• 0

KM vergoeding prive auto

Naast mijn normale werk (28uur) heb ik een eenmanszaak. Hiervoor moet ik gemiddeld 2-3x in de week naar het postkantoor om artikelen te versturen. Deze verstuur ik in dezelfde plaats als dat ik in loondienst ben.

 

In de praktijk rij ik meestal uit mijn werk naar het postkantoor (200 meter) om vervolgens naar huis te rijden. Een enkele keer rij ik apart van huis naar het postkantoor om artikelen te versturen (op mijn vrije dagen).

 

Mag ik altijd een KM vergoeding rekenen voor de KM's die ik vanaf huis naar het postkantoor zou moeten rijden? Of alleen op de dagen dat ik echt alleen voor het versturen van de artikelen naar het postkantoor rij?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik denk dat ik het dan niet helemaal goed heb uitgelegd..??

 

A: thuis

B: werk (loondienst)

C: postkantoor (artikelen eenmanszaak versturen)

 

Route 1:

8 van de 10x als ik artikelen verstuur bij het postkantoor is dit mijn route: A-B-C-A.

 

Route 2:

2 van de 10x als ik artikelen verstuur bij het postkantoor is dit mijn route: A-C-A.

 

 

Nou is mijn vraag of ik alleen voor route 2 KM's mag doorberekenen naar mijn eenmanszaak of voor beide routes?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Even omdenken: je kunt natuurlijk voor je eenmanszaak van huis naar het postkantoor en terug rijden. En als dan toch bij het postkantoor bent, dan parkeer je daar je auto en loop je even heen en weer naar je loondienstbaan ;-)

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

En om het ook maar even cijfermatig te onderbouwen: stel dat je 4 km van je werk woont, en 4,2 km van het postkantoor.

 

Op een gewone werkdag rijd je dan 8 km (heen en terug), dat is volledig een rit ten behoeve van je werk en je werkgever mag je daar 19 cent per kilometer belastingvrij voor vergoeden.

 

De volgende dag rijd je 8,4 km (huis-werk-postkantoor en terug). Je werkgever vergoed je nog steeds belastingvrij 19 cent voor 8 km maar niet voor de laatste 0,4 km want daar heeft hij geen belang bij.

 

Stel nu dat jij vervolgens 8,4 km als kosten opvoert in jouw administatie, terwijl de werkgever ook al 8 km van jou opvoert in zijn administratie (en je er 19 cent per km voor geeft). Je voelt wel aan dat hier iets niet helemaal goed gaat.

Op 20 juli 2016 ontvingen wij het trieste bericht dat Marcel is overleden.

Marcel was een meer dan gewaardeerd deelnemer aan ons forum ! We zullen hem missen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.