• 0

Feedback op Kantoorruimtevinden.nl

Omschrijving van je concept:

Kantoorruimtevinden.nl is een uniek online platform dat vraag en aanbod binnen de kantorenmarkt bij elkaar brengt. Op Kantoorruimtevinden.nl kan de makelaar gratis al zijn objecten op de website plaatsen, en betaald een eenmalig bedrag per lead (bedrag is afhankelijk van het type vermelding en/of adverteermogelijkheden).

 

Hoe het werkt

 

De makelaar ontvangt een email wanneer een potentiële huurder zich aanmeld voor zijn kantoorpand. Hij kan dan inloggen op onze website en de algemene gegevens inzien (voor hoeveel maanden wilt deze lead huren en voor welke periode). Als deze makelaar dan contact op wilt nemen kan hij alle gegevens in zien door eenmalig een bedrag te betalen.

 

Ondernemers kunnen altijd gratis reageren op zoveel objecten als zij zelf willen. Voor hen blijft de dienst altijd gratis.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb zelf vooral geconcentreerd op free publicity, zoekmachine marketing en marketing/usability op de website zelf. Zo heb ik een pagina gemaakt met makelaars die al mee doen op de website, heb ik een vermelding geplaatst over onze publiciteit op Frankwatching & Vastgoedjournaal.nl en beginnen we ondertussen beter te scoren in de zoekmachines.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De ondernemer een kantoorruimte te laten vinden die voldoet aan zijn eisen en budget. Zowel lokaal als landelijk (zie de steden waarin we actief zijn op de website).

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er zijn meerdere websites waar vraag & aanbod bij elkaar word gebracht in de kantorenmarkt. Wij verschillen in onze marketing activiteiten en willen de ondernemer een zo groot mogelijk aanbod bieden aan kantoorruimtes, maar met een handige zoekfunctie zodat hij dit kan segmenteren op zijn wensen en budget.

 

Aan de andere kant verschillen wij met ons verdienmodel. We werken niet op commissie basis, maar kosten per lead model.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop vooral feedback te krijgen op de marketing/usability kant van de website en met de nadruk op de pagina's rondom het lead aankopen. Ik heb daarom een account voor alle gebruikers van Higherlevel aangemaakt:

 

Gebruikersnaam: higherlevel

Wachtwoord: higherlevel

 

 

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Legend ... ;-)

 

Als ik eerlijk ben, ben ik niet zo enthousiast over de gebruiksvriendelijkheid.

 

Je biedt mij de mogelijkheid te zoeken op plaats, type kantoorruimte (waarbij de keuze "kantoorruimte" als "type kantoorruimte" op mij dan wat vreemd overkomt), te huur of te koop, budget en aantal personen.

 

Bij "plaats" zou ik minimaal iets willen selecteren als "in de buurt van" of de maximale afstand tot die plaats. Want zeker bij het zoeken naar kantoorruimte in kleinere plaatsen kan een object op 5 of 10 kilometer afstand ook interessant zijn. En dan vind ik het niet handig als ik alle plaatsen in de buurt afzonderlijk moet intikken.

 

Ik moet "budget" invullen, maar zie vervolgens bij veel resultaten geen prijzen. En de ranges vind ik erg ruim, er is nogal verschil tussen een budget van 1250 euro of 2000 euro, die zou ik niet onder één noemer vangen.

 

Ik kan nergens een te huren oppervlakte specificeren. Want de oppervlakte die ik nodig heb is niet alleen afhankelijk van het aantal personen. Als ik "10 personen" kies (kleiner doe je niet?) dan krijg ik objecten aangeboden waar ik niets zie over de te huren/kopen oppervlakte en ook niet op basis van een foto kan zien hoe de ruimte eruitziet. Alleen de buitenkant van een verzamelgebouw is voor mij onvoldoende om mijn gegevens achter te laten. Daarnaast krijg ik bij "10 personen" ook een object aangeboden van 18 m2 en dat kan toch niet serieus je bedoeling zijn. Even opnieuw geprobeerd, maar zelfs bij "20 personen" vind jij die 18 m2 voor mij nog steeds interessant ...

 

Wat het model betreft zou ik enigszins wantrouwig zijn of ik wel serieuze leads aangeboden krijg. Elke lead kost mij 50 euro en in je voorwaarden lees ik niets over nep-leads. Ik zou eigenlijk minimaal jouw telefoonnummer op de website willen zien om meer vertrouwen te krijgen.

 

En nog een detail: in je overzicht met woonplaatsen staat naast "Reeuwijk" ook "Reewijk". Google Maps kan die laatste niet vinden.

 

Ik ben overigens niet toegekomen aan inloggen ...

Link naar reactie
  • 0

Hallo Legend ... ;-)

 

Als ik eerlijk ben, ben ik niet zo enthousiast over de gebruiksvriendelijkheid.

 

Je biedt mij de mogelijkheid te zoeken op plaats, type kantoorruimte (waarbij de keuze "kantoorruimte" als "type kantoorruimte" op mij dan wat vreemd overkomt), te huur of te koop, budget en aantal personen.

 

Bij "plaats" zou ik minimaal iets willen selecteren als "in de buurt van" of de maximale afstand tot die plaats. Want zeker bij het zoeken naar kantoorruimte in kleinere plaatsen kan een object op 5 of 10 kilometer afstand ook interessant zijn. En dan vind ik het niet handig als ik alle plaatsen in de buurt afzonderlijk moet intikken.

 

Ik moet "budget" invullen, maar zie vervolgens bij veel resultaten geen prijzen. En de ranges vind ik erg ruim, er is nogal verschil tussen een budget van 1250 euro of 2000 euro, die zou ik niet onder één noemer vangen.

 

Ik kan nergens een te huren oppervlakte specificeren. Want de oppervlakte die ik nodig heb is niet alleen afhankelijk van het aantal personen. Als ik "10 personen" kies (kleiner doe je niet?) dan krijg ik objecten aangeboden waar ik niets zie over de te huren/kopen oppervlakte en ook niet op basis van een foto kan zien hoe de ruimte eruitziet. Alleen de buitenkant van een verzamelgebouw is voor mij onvoldoende om mijn gegevens achter te laten. Daarnaast krijg ik bij "10 personen" ook een object aangeboden van 18 m2 en dat kan toch niet serieus je bedoeling zijn. Even opnieuw geprobeerd, maar zelfs bij "20 personen" vind jij die 18 m2 voor mij nog steeds interessant ...

 

Wat het model betreft zou ik enigszins wantrouwig zijn of ik wel serieuze leads aangeboden krijg. Elke lead kost mij 50 euro en in je voorwaarden lees ik niets over nep-leads. Ik zou eigenlijk minimaal jouw telefoonnummer op de website willen zien om meer vertrouwen te krijgen.

 

En nog een detail: in je overzicht met woonplaatsen staat naast "Reeuwijk" ook "Reewijk". Google Maps kan die laatste niet vinden.

 

Ik ben overigens niet toegekomen aan inloggen ...

 

Thanks voor je reactie. Type kantoorruimte kan ik er natuurlijk uit halen (logisch dat het gaat om kantoorruimte). Welke prijs ranges zou jij zelf aan houden? Daarnaast verplichten we de makelaars niet om dit openbaar te maken, sommige willen dat niet.

 

De zoekfunctie heeft dus nog werk aan de winkel.

 

Wat betreft het model hebben we al een aantal zaken gedaan om nep leads te voorkomen. Meerdere velden verplicht gemaakt zoals; Bedrijfsnaam, Telefoonnummer, Voor hoeveel maanden en welke periode deze lead een kantoor zoekt en hebben we een captcha code er aan toegevoegd.

 

Vanzelfsprekend word er alleen betaald voor een echte lead. Krijg ook van elke lead een kopie, dus dit kunnen we ook handmatig controleren. Hier iets over vermelden in de algemene voorwaarden ga ik dus zeker doen.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Als ik alleen even kijk naar de layout dan word ik daar niet enthousiast over.

 

Het ziet er nog erg 1.0 uit.

 

Ik zou in ieder geval een echt logo ontwerpen. De slogan die nu onder je logo staat dan als echte tekst plaatsen (beter voor de SEO).

 

De breedte van je site is erg smal, ik zou dit op 990 pixels zetten wat gebruikelijk is.

 

De hover op je menu veranderd nu naar dikgedrukt, waardoor e.e.a. verspringt. Ik zou de hover een andere kleur geven of onderstrepen.

 

Om de layout te verbeteren kan je beter bijvoorbeeld de bovenste balk en/ of het blok eronder in de gehele breedte weergeven, wat ik hier ook doe: http://www.thinktwice.nl/index.php (in ontwikkeling 8))

 

Achtergrondkleur mag wat mij betreft best wit zijn, oogt frisser.

 

Je SEO kan nog wel wat aandacht gebruiken, als ik nu zoek naar kantoorruimte in Amsterdam dan is dit de url die ik zie: http://www.kantoorruimtevinden.nl/kantoorruimte-zoeken/

 

dat moet natuurlijk iets worden als: http://www.kantoorruimtevinden.nl/kantoorruimte/amsterdam

en bij de detailpagina is het nu: http://www.kantoorruimtevinden.nl/kantoorruimte-huren/keizersgracht-116/

maar beter is: http://www.kantoorruimtevinden.nl/kantoorruimte/amsterdam/keizersgracht-116

 

 

Op die beide pagina's ontbreekt overigens de description tag.

 

Verander je wp-login.php pagina naar iets anders, om in ieder geval de simpele Wordpress hackers tegen te gaan.

 

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Als ik alleen even kijk naar de layout dan word ik daar niet enthousiast over.

 

Het ziet er nog erg 1.0 uit.

 

Ik zou in ieder geval een echt logo ontwerpen. De slogan die nu onder je logo staat dan als echte tekst plaatsen (beter voor de SEO).

 

De breedte van je site is erg smal, ik zou dit op 990 pixels zetten wat gebruikelijk is.

 

De hover op je menu veranderd nu naar dikgedrukt, waardoor e.e.a. verspringt. Ik zou de hover een andere kleur geven of onderstrepen.

 

Om de layout te verbeteren kan je beter bijvoorbeeld de bovenste balk en/ of het blok eronder in de gehele breedte weergeven, wat ik hier ook doe: http://www.thinktwice.nl/index.php (in ontwikkeling 8))

 

Achtergrondkleur mag wat mij betreft best wit zijn, oogt frisser.

 

Je SEO kan nog wel wat aandacht gebruiken, als ik nu zoek naar kantoorruimte in Amsterdam dan is dit de url die ik zie: http://www.kantoorruimtevinden.nl/kantoorruimte-zoeken/

 

dat moet natuurlijk iets worden als: http://www.kantoorruimtevinden.nl/kantoorruimte/amsterdam

en bij de detailpagina is het nu: http://www.kantoorruimtevinden.nl/kantoorruimte-huren/keizersgracht-116/

maar beter is: http://www.kantoorruimtevinden.nl/kantoorruimte/amsterdam/keizersgracht-116

 

 

Op die beide pagina's ontbreekt overigens de description tag.

 

Verander je wp-login.php pagina naar iets anders, om in ieder geval de simpele Wordpress hackers tegen te gaan.

 

 

 

Dat de layout een 1.0 look heeft ben ik niet met je eens, maar dat is een kwestie van smaak. De breedte zal ik eens overleggen met de designer waar deze nu op staat (volgens mij is er wel rekening gehouden met de verschillende browsers en scherm groottes).

 

Verder begrijp ik niet wat je bedoeld met het bovenste blok verbreden? Dat groene blok over de hele breedte?

 

Over de SEO. Heb jij in Google gezocht op "kantoorruimte in amsterdam" ? Dan kom ik namelijk op een andere pagina uit. De pagina "kantoorruimte-zoeken" is ook voor die combinatie bedoeld en /plaats/kantoorruimte-amsterdam/ voor de combinatie die je eerder noemde.

 

Description tag word niet geplaatst bij de specifieke kantoorpanden omdat de gebruiker zelf de objecten op de website plaatst. Die mag Google van mij daarom ook zelf bepalen :)

 

Voor de hackers die pagina veranderen lijkt me een goed idee. Thanks. Ga ik mee aan de slag.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Dat de layout een 1.0 look heeft ben ik niet met je eens, maar dat is een kwestie van smaak. De breedte zal ik eens overleggen met de designer waar deze nu op staat (volgens mij is er wel rekening gehouden met de verschillende browsers en scherm groottes).

 

Verder begrijp ik niet wat je bedoeld met het bovenste blok verbreden? Dat groene blok over de hele breedte?

 

Over de SEO. Heb jij in Google gezocht op "kantoorruimte in amsterdam" ? Dan kom ik namelijk op een andere pagina uit. De pagina "kantoorruimte-zoeken" is ook voor die combinatie bedoeld en /plaats/kantoorruimte-amsterdam/ voor de combinatie die je eerder noemde.

 

Description tag word niet geplaatst bij de specifieke kantoorpanden omdat de gebruiker zelf de objecten op de website plaatst. Die mag Google van mij daarom ook zelf bepalen :)

 

Voor de hackers die pagina veranderen lijkt me een goed idee. Thanks. Ga ik mee aan de slag.

 

Ja inderdaad ik bedoel het groene blok over de hele breedte.

 

Ik zie inderdaad die andere links in Google staan en dat die links komen van je menu "Steden", had ik nog niet gezien.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Welke prijs ranges zou jij zelf aan houden?

Ik zou een onder- en bovengrens laten invullen. Of anders stappen van maximaal 250 euro.

 

Daarnaast verplichten we de makelaars niet om dit openbaar te maken, sommige willen dat niet.

Ik denk dat dit bijt met je verdienmodel. Dan zou ik in elk geval wel met die makelaars afspreken dat ze hun 50 euro niet terugkrijgen als iemand interesse heeft op basis van een zoekopdracht met een budget van 250-750 euro terwijl de huurprijs in werkelijkheid 2000 euro is ...

 

Zet bij die huurprijzen nog wel even dat het per maand is. En als ik "koop" selecteer blijven in de "budget" dropdown de huurprijzen staan, dat is niet handig.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.