• 0

Opzetten van een webshop

Beste lezers

 

Na me aanmelding op dit forum ben ik al vele leuke en interessante artikelen tegengekomen

 

Momenteel ben ik bezig met het opzetten van een webshop in speelgoed artikelen.Momenteel ben ik aangekomen bij het punt waarop ik moet beslissen hoe ik de webshop wil ontwikkelen. Ik twijfel tussen een professional in huren voor de ontwikkeling en het zoeken van een partner die samen met mij het plan verder wil ontwikkelen, deze partner zou dan mede aandeelhouder worden van het bedrijf.

 

Graag zou ik willen weten wat jullie ervaringen zijn met het laten ontwikkelen van een webshop door een extern bedrijf.

Ook ben ik benieuwd of sommige van jullie tegen hetzelfde dilemma zijn aangelopen en hoe jullie hiermee om zijn gegaan.

 

Alvast bedankt voor jullie reacties

 

Vriendelijke groet,

 

Reinder Talen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het gaat om wat je wil.

Zoals Wouter al aangeeft is er veel kant en klaar op het internet te vinden. Dit scheelt in de kosten.

Naturlijk kun je iets laten ontwikkelen. Dit is redelijk complex en je moet aan veel dingen denken. Als je nog nooit eerder een site hebt laten maken is dat nogal een sprong in het diepe.

Daarnaast zit er een prijskaart aan ipv een prijskaartje.

 

Vanuit het voorzichte zou ik zeggen: begin met iets bestaands met lage kosten. gaat het goed, dan laat je iets maken. Je hebt dan meer kapitaal en waarschijnlijk ook meer een idee over wat je wil aangezien je ervaring opgedaan hebt

 

TAV de zakenpartner: Wat schiet die er mee op om zakenpartner van jou te worden? Wat heb jij om hem/haar te overtuigen? Een goed idee is niet genoeg. Kun je onderbouwen wat je webshop gaat doen qua opbrengst? Kun je aangeven waar jij goed in bent?

Zo zijn er veel vragen waar je antwoord op zou moeten geven...

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Beste Reinder,

 

Het is maar net hoe uniek je het voor de klant wil laten maken en of je een aangepast Admin panel oid wilt.

 

De meeste kant en klare webshops hebben handige plugins waar je gelijk betalings systemen aan kan hangen, seo plugins kan downloaden voor een goede optimalisatie en hebben een makkelijk user panel voor het toevoegen van nieuwe producten e.d.

Denk eraan dat je met een systeem op maat bij een bedrijf al snel veel kwijt kan zijn, het speelt wel in rol in wat voor edits je allemaal wilt, gaat het om simpele dingen zoals een automatische track en trace/factuur versturen zal dit niet zoveel uitmaken maar ga je het hebben over een homepage met daarop een eigen indeling en daarop producten met beschrijving etc etc..dan praat je toch wel snel over hoge bedragen.

Anders raadt ik magneto aan als kant en klaar systeem, maar let op, dat kan voor beginners best moeilijk zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste KeepItWhiteHat,

 

welkom op Higherlevel. Verzoeken om privé berichten vewijder ik. HL is een online kennisforum.

 

Modgroet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Super dat jullie allemaal zo snel reageren. Het doel is om dropschipping te gaan doen met speelgoed voor jong en oud. Wat wij willen is een zeer gebruiksvriendelijke site, wat waarschijnlijk moet gaan draaien op Magento. Omdat dit door de meeste mensen word aangeraden, of jullie moeten een beter alternatief weten? Waar ik ook tegen aanliep waren template voor Magento die je voor bepaald bedrag kunt kopen.

 

 

Dus toen dacht ik stel wij kopen zo'n template en laten hem nog wat aanpassen dan bespaar je kosten toch? verbeter me als ik daar helemaal naast zit. Want de ict sector is vrij nieuw voor mij.

 

Nogmaals Hartelijk bedankt voor de reacties en hopend is het nu nog wat duidelijker.

 

Met Vriendelijke groet,

 

Reinder Talen

Link naar reactie
  • 0

Dus toen dacht ik stel wij kopen zo'n template en laten hem nog wat aanpassen dan bespaar je kosten toch? verbeter me als ik daar helemaal naast zit. Want de ict sector is vrij nieuw voor mij.

Als je deze optie vergelijkt met het aantrekken van een investeerder die in ruil voor aandelen de site gaat maken dan bespaar je inderdaad enorm veel kosten. De situatie zoals je hem nu schetst zal je pak 'm beet 1000 euro gaan kosten. Dat is geen geld tov. een deel van je aandelen weg doen.

 

Er zijn heel veel pakketten, Magento is daar 1 van. Persoonlijk ben ik niet zo gecharmeerd van dat pakket, het is een log en lomp pakket in alle opzichten. Maar anderen zijn er juist wel weer heel blij mee, dus dat is iets wat je zelf moet bepalen.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Prestashop ben ik ook erg tevreden mee, ook al is de standaard template best lelijk al zeg ik het zelf. Koppelen met pay.nl is zeer makkelijk, snel en veilig. pay.nl vraagt ook niet veel fee van een bedrag en alles is netjes bij te houden met extra URL functies e.d.

Link naar reactie
  • 0

Want de ict sector is vrij nieuw voor mij.

 

Dat ICT nieuw is hoeft geen probleem te zijn maar is wel een aandachtspunt in mijn ogen. Als je er geen verstand van hebt is het moeilijker de juiste keuzes te maken.

Daarom goed dat je hier je vragen stelt!

 

Maar dat zal niet genoeg zijn vrees ik. Ga daarom ook 3 a 4 webshopbouwers bij langs en ga het gesprek aan. Geef aan wat je wil en vraag ze een opfferte te maken. Daar leer je erg veel van.

 

Maar een webshop succesvol maken is niet alleen een shop bouwen. Heb je verstand van SEA? SEO? Marketing? enz. enz.

Als je hierop een aantal keer nee moet zeggen zou mijn advies zijn, begin met weinig risico=lage kosten.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Als het allemaal nieuw is ben ik toch ook voorstander van laag risico. Persoonlijk steek ik op dit moment liever wat centjes in stock & klantenbinding en wat reclame. Dan het laten opbouwen van de "perfecte shop" (wat toch wat centjes kost, als je het echt héél goed wil doen"... en als de groei blijft kan ik overwegen hier wat budget in te steken. Maar nu eerst de fase van vallen & opstaan en weten of mijn nichte voldoende kan renderen.

 

Ik ben zelf nog een starter en werk momenteel met Shoptrader.

Heel in begin heb ik nog gewerkt met mijnwebwinkel.nl, dit was minder mijn ding aangezien ik de mogelijkheden te weinig begon te vinden. Maar het was een leuke start & toffe manier e-commerce te ontdekken.

 

En nu is het gewoon nog dromen van een perfect ontworpen shop met alle droomfunctionalitieten :-) En ondertussen hard werken tot ik er het gewenste budget voor heb. En ondertussen meer bijleren ivm webshopontwikkeling om de juiste keuze te kunnen maken als het tijd is. Want ik heb gemerkt dat er ook vele zijn die nieuwkomers héél wat geld proberen afhandig te maken zonder er eigenlijk iets degelijk voor in de plaats te geven. En veel geld kwijt zijn en risico's nemen voor ondermaats is denkek het ergeste om als starter mee te maken.

Fiere hondenkapster met e-commerce dromen!

Nog een lange reis te gaan! advies zeker welkom!

www.doggylounge.be - www.ilovedogs.be - www.miss-cherry.be

Link naar reactie
  • 0

Een goede Magento shop laten bouwen, ook met een bestaande template, zal geld kosten. Ik denk dan aan minimaal 1500-2000 initieel + onderhoud. Tevens moet je ook zeker geld reserveren voor marketing.

 

Omdat ik erg veel webwinkels zie starten en snel zie ophouden wil ik ook van de mogelijkheid gebruik maken om je de volgende vraag te stellen: "Wat maakt jouw webwinkel uniek?" Met andere woorden, waarom zou ik bij jou kopen en niet bij de concurrent?

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien handig om te vertellen wat je budget is? Verder zou ik ook gaan voor een open source pakket en wellicht de site laten ontwikkelen door een student als je budget krap is. Het is een gok, maar er zijn zeker studenten die skills hebben en zich graag willen bewijzen.

 

Jammer dat je net begint en wellicht iemand niet vooraf kan beoordelen of het een slimme zet is om mee in zee te gaan. Wellicht ook een idee om wat designbureau's of freelancers hier te plaatsen zodat wij een indruk kunnen geven of het een goede partner lijkt?

 

Als laatste wil ik je graag mee geven dat je op een gegeven moment wel online moet gaan. Daarmee wil ik niet zeggen dat je een half project online moet gooien, maar zorg dat alles werkt en verbeter op basis van feedback die je van bezoekers/klanten krijgt want die zijn uiteindelijk de mensen die $$$ in het laatje moeten brengen. De perfecte website lanceren is toch onmogelijk en durf fouten te maken.

 

Succes!

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Je kan inderdaad kiezen voor een Shop as a Service pakket.

Shopify, SEOshop.

Voordeel: Direct online, support bij de hand, makkelijk in gebruik.

Nadeel: Afdragen van omzet en soms missen deze paketten wat diepgang.

 

Een soortgelijke versie is het opzetten van een webshop volgens WordPress en WooCommerce. Deze zijn gelijk ook makkelijk te stylen door een ontwerper. Of je kunt zelf complete thema's kopen voor niet al te veel geld.

Voordeel: Goedkoop, mooi, makkelijk in gebruik

Nadeel: Mist diepgang.

 

Magento en Opencart zijn de zware jongens, met veel mogelijkheden en bijna oneindig uit te breiden.

Voordeel: Professioneel, mooi, volledig aan te passen

Nadeel: Duur, lastig in gebruik.

 

Natuurlijk zijn er meerdere webshop systemen, maar dit zijn zo'n beetje de meest voorkomende.

 

Groetjes, Ori.

Twee keer per week een artikel over Ecommerce - http://shopmeester.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Reinder,

 

Begin gewoon basic. Ga dus niet voor een pakket als Magento. Neem dat even van me aan. Mocht je over een jaar een goed lopende shop hebben met veel bezoekers, dan kunnen we altijd hier nog eens over spreken.

 

Zoek verder naar een zo goedkoop mogelijke opzet en houdt al het geld dat je in dit eerste jaar verdiend zoveel mogelijk in eigen zak. Ga je daarnaast niet beperken met kant en klare shops, omdat je er al gauw achter zal komen dat je tegen beperkingen aanloopt en alsnog moet gaan betalen voor een hoger pakket of extra opties.

 

Zoek bijvoorbeeld in Google eens op Wordpress in combinatie met WooCommerce. Dat is een prima oplossing voor nu waar je een hele tijd mee vooruit kunt. Heel gebruiksvriendelijk, duizenden gratis plug-ins, goed uit te breiden, lage implementatiekosten wanneer je dit zelf niet kan en qua looks kan je alle kanten op. Zelf je producten uploaden en bewerken. iDeal erachter en klaar. En hosting kan tevens prima met een basic pakketje.

 

Als je vragen of hulp nodig hebt hoor ik het wel.

 

Link naar reactie
  • 1

Beste Reinder,

 

In de schone Engelse taal is er een gezegde "Penny Wise, Pound Foolish". Die situatie lijkt een beetje op jou van toepassing en eerlijk gezegd op veel van de tips die je krijgt. Je focust nu helemaal op de webshop. Welk systeem is het beste, wat kosten de verschillende mogelijkheden, wat kan ik er mee? Etc. Het opzetten van een website/webshop is hartstikke leuk en spannend om te doen, ik spreek uit ervaring. Maar jouw echte uitdaging is niet die webshop als wel het definieren van bestaansrecht voor je webshop.

 

Je gaat 'drop shippen'. Je gaat speelgoed in z'n algemeenheid verkopen namens andere partijen. Je verkoopt een generiek product waar jij op geen enkele manier waarde aan kan toevoegen. Lego is Lego. Je kan je op niets anders onderscheiden dan de scherpste prijs, razendsnelle levering en hele goede service. Gaat je dat lukken denk je? Neem je genoegen met marges die zo minimaal zijn dat je net zoveel verdient met een krantenwijk? Wordt er door jouw partners altijd snel en betrouwbaar geleverd? Ben je altijd bereikbaar voor support en service?

 

Een andere mega-probleem is/wordt je internet marketing. Mijn snelle zoekopdracht op "lego kopen" leverde 2.000.000 hits op. De keiharde ervaring leert dat slechts de top 5 resultaten kans maken op mijn bezoek en mogelijk een bestelling. Hoe ga jij de zoekmachines domineren met speelgoed voor jong en oud? Als je gaat adverteren via Google Adwords, heb jij dan de grote budgetten om gedurende lange tijd campagnes te draaien? Hoe ga je dit probleem aanpakken? SEO en SEA kosten zowel tijd als geld, veel geld.

 

Je wilt nu voor een prikkie een webshop, dat kan en mag. Besef alleen wel dat de echte investering niet in die webshop steekt. Het gaat om internet marketing. En je staat op het punt om het op te nemen tegen gevestigde namen met hele grote budgtetten. Bezint eer ge begint!

 

Het is niet mijn bedoeling om je ambities de grond in te boren, verre van dat. Ik houd je alleen een spiegel voor. Kijk er eens goed in bedenk dan of dit plan serieus kans van slagen maakt. Heb je de tijd en het geld? Heb je de kennis van SEO en SEA? Misschien moet je het ook niet in 'speelgoed voor jong en oud' zoeken maar in een niche. In een speelhoekje waar jij alles van af weet (of gaat weten) en waar je van ieder product iets speciaals kunt maken. Dit zou ook mijn advies aan je zijn als je toch besluit door te gaan met je plan. Zoek een niche en probeer die te veroveren. Zo is Amazon.com begonnen, zo is CoolBlue begonnen...

 

Waarschijnlijk niet het fijnste advies uit de serie, maar wel een eerlijk advies gegeven met de beste bedoelingen. Ik wens je wijsheid en succes met wat je ook gaat doen!

 

Groet,

iOptimize

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Je kan inderdaad kiezen voor een Shop as a Service pakket.

Shopify, SEOshop.

Voordeel: Direct online, support bij de hand, makkelijk in gebruik.

Nadeel: Afdragen van omzet en soms missen deze paketten wat diepgang.

 

Een soortgelijke versie is het opzetten van een webshop volgens WordPress en WooCommerce. Deze zijn gelijk ook makkelijk te stylen door een ontwerper. Of je kunt zelf complete thema's kopen voor niet al te veel geld.

Voordeel: Goedkoop, mooi, makkelijk in gebruik

Nadeel: Mist diepgang.

 

Magento en Opencart zijn de zware jongens, met veel mogelijkheden en bijna oneindig uit te breiden.

Voordeel: Professioneel, mooi, volledig aan te passen

Nadeel: Duur, lastig in gebruik.

 

Natuurlijk zijn er meerdere webshop systemen, maar dit zijn zo'n beetje de meest voorkomende.

 

Groetjes, Ori.

 

Ik heb zelf een webshop via SEOshop en je hoeft tegenwoordig geen % van je omzet af te dragen maar je betaald gewoon een vast bedrag per maand. Tot nu toe bevalt SEOshop heel goed, je hebt geen hoge opstart kosten en de software/service is uitstekend!

 

Mod edit: welkom op Higherlevel. Eigen websites in profiel en handtekening s.v.p.

Link naar reactie
  • 0

Magento is een goed pakket rijk aan functionaliteit en met veel beschikbare templates.

Een prima pakket voor starters maar ook voor ervaren webshop houders.

 

Je kan er voor kiezen om zelf te starten en het is ook goed te doen maar een beetje advies van een proffesionele partij kan nooit kwaad. Er komt nogal wat kijken bij een webshop en het neerzetten van de shop is pas de eerste stap.

 

Er zijn bedrijven die ook op maandbasis een shop voor je neer kunnen zetten als je geen mogelijkheid hebt om een bedrag vooraf te investeren. Ik zou zeggen kijk eerst eens rond wat kan voordat je een techneut direct vennoot maakt in het bedrijf.

 

Tips voor de webshop:

* Denk aan de search enige optimalisatie.

* Kies een betaal mogelijkheden die passen bij de consument.

* Denk goed na over hoe je reclame gaat maken en hoe je mensen naar je shop trekt.

 

Succes

Alcuin van Zijl

http://www.azycon.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat Shopify hier ook aangeraden wordt, maar voor zover ik weet ondersteund deze nog steeds geen iDeal (jawel indirect via Skrill, maar dat werkt toch niet echt lekker), let daar dus goed op als je een webshop wilt beginnen die zich voornamelijk op Nederland richt.

 

Woocommerce is makkelijk en goedkoop, al moet je hier ook rekening houden met de kosten voor de template en de betalingsmogelijkheden.

 

Veel succes met je shop in ieder geval!

Link naar reactie
  • 0

Ik heb zeer goede ervaringen met Opencart. Heel veel mogelijkheden. Ook veel keuze van templates en plugins. Ik had ervoor Woocommerce maar die vond ik minder, omdat er functionaliteiten er niet in waren zoals verschillende verzendmogelijkheden op vlak van gewicht en dergelijke.

 

Magento vind ik een te zwaar pakket voor een beginnende webshop. Kan je misschien inderdaad op termijn voor kijken zoals boven werd aangegeven.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Onze ervaringen met Biedmeer is ook prima en bied voldoende mogelijkheden.

Keuze uit diverse templates, als ook de mogelijkheid van eigen ontwerp.

Plugins zijn ook voldoende aanwezig, ook met vergelijkingssite`s

 

Succes met je keuze!

Ontzorgd al uw Multichannel klantcontact MKB en ZZP op flexibele abonnements basis.

www.hetloyaliteitscentrum.nl

Link naar reactie
  • 0

Magento is een geweldig gratis pakket en met een beetje hulp, tips, trucs en kennis van andere kom je daar al een stuk verder mee.

 

Daarnaast kent Magento een zeer actieve community die continue kant en klare toepassing voor Magento ontwikkeld(gratis en betaald) zoals TNT Track en Trace modules of iDEAL betaalmodules.

 

 

Online op Maat - Dropshipment Webshops en Online verkopen

http://www.onlineopmaat.nl

Link naar reactie
  • 0

Wordpress en Woocommerce is voor websites die een klein aantal artikelen verkopen.

 

Magento is zwaar, je hebt een VPS nodig en daar betaal je ongeveer € 50,00 per maand voor.

 

Open Cart kun je op een goedkoop webhosting pakket installeren en is niet duur. Wij bouwen Open Cart winkels voor € 600,00, als je dat te duur vindt kun je er beter niet aan beginnen.

 

De kosten van het opzetten van de webwinkel zijn het minste. Het meeste geld kost de marketing. Je betaalt aan zoekmachines en andere reclame veel meer, dus dan moet je niet teveel besparen op de techniek. De hoge conversie die je bij een professionele webwinkel hebt is veel waard. En Open Cart is niet ingewikkeld. Als je wilt mag je mijn demo proberen, en doe dat ook bij andere pakketten. Kijk wat je nodig hebt en beslis daarna.

 

Groeten,

 

Manolito van de Wouw

Clickbizz Internet Solutions

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.