• 0

Inkoop horloges - waar?

Hallo leden van Higherlevel, ik zit even met een vraag.

 

Ik heb al een tijd een plan op tafel liggen om een webshop te openen die zich bezig houdt met de verkoop van horloges.

Hierbij doel ik op horloges in een prijs categorie die kan varieren van 25 tot 250 euro. Nu ben ik al een tijdje opzoek naar leveranciers die mij kunnen helpen.

 

Echter vroeg ik mij af of bestaande bekende nederlandse webshops hun horloges bij allemaal verschillende leveranciers inkopen of doen ze dit gewoon bij één of twee grote distributeurs? Bepaalde webshops hebben soms wel 30 tot 50 verschillende merken in hun assortiment, kopen ze dit allemaal bij de 50 verschillende merken in? Misschien heeft iemand tips of een adres waar ik terecht zou kunnen. Ik heb zelf al een leverancier gevonden maar ben daar qua prijs nog niet tevreden over, er blijft te weinig marge over en daardoor is de verkoop niet echt aantrekkelijk.

 

Ik hoor graag van jullie.

 

M.v.g.

 

Marco

 

[titel aangepast - mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
Ik heb zelf al een leverancier gevonden maar ben daar qua prijs nog niet tevreden over,

 

Hoe is de prijsopgaaf tot stand gekomen? gewoon een basisprijslijst of heb je al over inkoop condities gesproken?

 

De meeste leveranciers zullen bij een eerste aanvraag niet direct met allerlei kortingen komen maar eerst willen weten wat voor omzet ze kunnen verwachten.

 

Tja, en wat is weinig marge? de tijd dat alles over de kop ging ligt al ver achter ons. Lage marge hoeft geen probleem te zijn als je maar voldoende aantallen kunt verkopen. :)

 

Denk dat de meeste webshops wel inkopen via een groothandel. Met 50 leveranciers betaal je per horloge wel de "hoofdprijs" ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Als er sprake is van massa-distributie zijn er in Europa waarschijnlijk verschillende inkooppunten en kun je je spel spelen. Als het een exclusief merk is dat goed greep heeft op zijn kanalen, zul je het dansje met de aangewezen distributor moeten maken. En het is maar de vraag of ze met jou in zee willen. Een aantal luxe-leveranciers is behoorlijk veeleisend.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Voornaamste zou zijn één groothandel te vinden die al jouw merkhorloges kan leveren, maar dit is helaas bijna niet het geval. Je kan dan verschillende leveranciers aanspreken.

 

Met verschillende leveranciers ben je dus niet afhankelijk van één marge en kan je verschillende prijzen en inkoopvoorwaarden vergelijken

 

Alvast veel succes

William Sergies

Leidend groothandels- en inkoperbedrijvengids - netwerkadressen voor het zoeken en vergelijken van groothandels, leveranciers, importeurs en fabrikanten uit Nederland, Belgie en Europa. Met TradeBadge Leveranciersgoedkeuring. - www.itru.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.