• 0

Internationaal opererende mkb's succesvoller

Interessant persbericht: Internationaal opererende mkb's succesvoller

Schiphol, mei 2013: Uit een macro-economische analyse van 410 ondernemingen uit het midden- en kleinbedrijf uit de G7 en BRICM-landen blijkt dat mkb’s die internationaal actief zijn twee keer zo vaak succesvol zijn als degenen die dat alleen in eigen land zijn.

(bron: DHL)

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Schiphol, mei 2013: Uit een macro-economische analyse van 410 ondernemingen uit het midden- en kleinbedrijf uit de G7 en BRICM-landen blijkt dat mkb’s die internationaal actief zijn twee keer zo vaak succesvol zijn als degenen die dat alleen in eigen land zijn.

 

Wellicht zelfbelang van DHL maar het zou ook kunnen dat er een hogere drempel is voor internationaal ondernemen (meer risico bijvoorbeeld) waardoor relatief minder bedrijven in de categorie 'ik friemel op zolder iets in elkaar en begin een webshop gemaakt met paint om mijn rommel te verkopen voor een veel te dure prijs' aan dit avontuur beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Wellicht zelfbelang van DHL maar het zou ook kunnen dat er een hogere drempel is voor internationaal ondernemen (meer risico bijvoorbeeld) waardoor relatief minder bedrijven in de categorie 'ik friemel op zolder iets in elkaar en begin een webshop gemaakt met paint om mijn rommel te verkopen voor een veel te dure prijs' aan dit avontuur beginnen.

 

Feit :-) u omschrijft dus gewoon "mijn gevoel"... het gerief op mijn "zolder" verdient het trouwens om Europees te gaan. Maar daar ontbreekt een mens dus aan lef. Ook al krijgen we mails uit buitenland voor bepaalde niche producten. Mijn beste klanten zijn Nederlanders trouwens! Ik heb ook het gevoel dat e-commerce in andere landen meer booomt dan bij ons! En als belg heb ik het grote voordeel over wat extra taalkennis te beschikken, maar daar begint dan de grote twijfel, ben ik de talen wel genoeg machtig als er echt "rare" vragen komen? en ook al weet ik diep vanbinnen dat er in buitenland zeker vraag is naar bepaalde van onze spullen.

Fiere hondenkapster met e-commerce dromen!

Nog een lange reis te gaan! advies zeker welkom!

www.doggylounge.be - www.ilovedogs.be - www.miss-cherry.be

Link naar reactie
  • 0

Van een oorzakelijk verband hoeft natuurlijk geen sprake te zijn. Het kan ook andersom: alleen succesvolle bedrijven durven de stap naar het buitenland te wagen...

 

Point

Fiere hondenkapster met e-commerce dromen!

Nog een lange reis te gaan! advies zeker welkom!

www.doggylounge.be - www.ilovedogs.be - www.miss-cherry.be

Link naar reactie
  • 0

Van een oorzakelijk verband hoeft natuurlijk geen sprake te zijn. Het kan ook andersom: alleen succesvolle bedrijven durven de stap naar het buitenland te wagen...

 

Ik zou eerder zeggen dat deze groep gewoon over de kam genomen betere ondernemers zijn. Gedwongen serieus met zaken om te gaan, professionelere bedrijfsvoering te hanteren en ook beter bewust zijn van risico's die de kans van blunders door onkunde kunnen voorkomen.

 

Het type mens dat internationaal onderneemt is denk ik ook een andere dan doorsnee ondernemer. Ik bedoel niets negatiefs naar normale ondernemer maar een stukje lef en doorzettingsvermogen, bereidheid om dag in dag uit 14 uur per dag te werken is wel de benchmark om iets internationaal van de grond te krijgen en dat moet je dan ook nog eens willen en graag doen. Meeste nederlandse ondernemers werken gewoon 9-5/6 en daarna de telefoon uit.

 

Het gaat dus niet om durven. Het gaat om het echt doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 148 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.