• 0

Webshop voor tweedehands elektronica

Beste forumleden,

 

Sinds 2 weken ben ik samen met een vriend een webshop in tweedehands elektronica begonnen, genaamd Tweek.nl.

Momenteel krijgen wij elke dag meerdere bestellingen binnen en draaien wij boven verwachting.

Wij verkopen onder andere tweedehands tablets, laptops, spelcomputers, games en harde schijven.

 

Seoshop is onze softwareleverancier en wij versturen alles via Post.nl.

Wij zijn kleinschalig begonnen en willen nu graag verder groeien hiermee en minder afhankelijk worden van de softwareleverancier, zodat wij snellere stappen kunnen maken voor het uitbreiden van de webshop.

 

Misschien een lastig vraag voor de meeste, maar wat zou volgens jullie een logische stap zijn in ons geval voor het uitbreiden van de website? Een ander abonnement bij Seoshop afsluiten, één of een aantal ICT-ers bij elkaar zien te regelen en met die groep een webshop/websites bouwen en/of het laten uitbesteden aan een zakelijke dienstverlener? En hebben jullie eventueel tips of opmerkingen over ons concept (zie website)?

 

Hopelijk kunnen we een beslissing maken hiervoor aan de hand van betrouwbare informatie.

 

Alvast bedankt voor de Feedback!!

 

Met vriendelijke groet,

 

Martijn van de Korput

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je het momentum wilt vasthouden, dan denk ik dat je met maatwerk ontwikkeling aan de gang moet gaan. Je kunt zelf programmeurs inhuren, of je eens orienteren op webdevelopers die het werk voor je doen met hun eigen personeel.

 

Ooit heb ik gewerkt aan iets dat ietwat vergelijkbaar is met tweek, waarbij de focus vooral op games lag en niet direct op hardware.

 

Het probleem aan groeien in deze markt is niet je verkoop, maar je inkoop. In eerste instantie ben je blij met alle verkopen die je weet te realiseren, maar zodra het een beetje groeit zul je ook veel moeten inkopen. Dat kan door zelf op zoek te gaan, maar het is veel effectiever om dat via je website te doen.

 

Ik zie dat jullie wel een inkoop pagina hebben met een overzicht van wat er zoal gezocht wordt, maar je moet dan wel contact opnemen voor de geboden prijs. Voor veel artikelen zou je dat m.i. moeten kunnen automatiseren zodat iemand direct kan zien wat zijn 2e hands goed opbrengt. Je kan hiervoor een bepaald model hanteren, met een prijs op basis van product, leeftijd, gebruikssporen, aanwezigheid originele verpakking en dergelijke.

 

Stel ik wil verkopen:

 

- een nexus 7, januari 2013, gebruikt maar geen zichtbare krassen en incl originele doos, lader, snoertje en aankoopfactuur

 

kun je dan niet een berekening opstellen die precies de inruilwaarde van dit ding geeft zonder dat ik hoef te wachten op iemand die het verhaal leest en vervolgens een prijs mailt?

Link naar reactie
  • 0

Is het niet wat snel om na 2 weken al groter te willen groeien op basis van die twee weken?

Weet je hoe je aan je sales komt? Is het familie en vrienden? Heb je ergens een artikel in een blad gehad waardoor je nu veel exposure hebt?

Of komen ze via Google binnen?

In twee weken na een start veel sales hebben komt nogal extreem over. Daar is doorgaans een veel langere aanlooptijd voor nodig.

 

Google bijvoorbeeld heeft nogal eens de neiging een nieuwe website snel heel hoog in de ranking te zetten en daarna zakt het vaak weer naar een normaal niveau. De kans is dan dus aanwezig dat je over 2 maanden ineens een stuk minder verkoopt dan nu. En als je dan een grote investing hebt gedaan... valt het allemaal wat tegen.

 

Kortom: Waar komen je sales vandaan?

Waarom niet wachten en na 6 maand een veel betrouwbaarder beeld hebben van de potentie van je webwinkel...?

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het wat dit betreft met Maarten Stevens eens. Als je website al na twee weken goed gaat (en ik zie toevallig ook een filmpje van Omroep Zeeland dat een tijdelijke boost kan geven), dan denk ik dat jullie hier nu juist vol mee moet doorgaan en zorgen dat dit zo blijft. Later hoef je je pas druk te maken om de afhankelijkheid van een software leverancier. Focus op meer bezoekers en omzet in plaats van de perfecte website. Dat laatste komt nog wel een keer zodra de tijd ervoor rijp is.

 

De afhankelijkheid van een software leverancier is erg dubbel. Je begint vaak goedkoop maar doorontwikkelen is duur en niet naar wens. Vergeet echter niet dat als je zelf met programmeurs in de weer gaat, de opstartkosten echt enorm hoog liggen en dat het zeer aan te raden is dat je eerst ervaring opbouwt zodat je niet verkeerd investeert. Als je je portemonnee trekt, wil je misschien iets meer dan twee weken ervaring. En die kun je in de beginfase - nu dus - juist mooi opdoen.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

opzich ben ik het er mee eens dat na 2 weken al gaan nadenken over vernieuwing software vanwege succes in die eerste 2 weken erg snel is.

 

aan de andere kant is het ook een risico om daar mee te wachten. Ga je eerst 6, 12 of 24 maanden verder met huidige software en bouw je van alles op in zoekmachines heb je grote kans dat je zodra je alsnog overgaat naar nieuwe software dat allemaal weer kwijtraakt door andere opbouw van nieuwe systeem. (in theorie hoeft dat niet, maar praktijk toont aan dat dat vaak wel gebeurd).

 

je zou eens naar open source software kunnen kijken zoals Opencart, magento (wel erg ingewikkeld en zwaar) of nog andere software om systeem nu gelijk opnieuw mee te bouwen.

Dan heb je een goede basis waarop je ook in een later stadium kan door bouwen zonder helemaal opnieuw te hoeven beginnen en posities kwijt te raken.

Link naar reactie
  • 0

Ga je eerst 6, 12 of 24 maanden verder met huidige software en bouw je van alles op in zoekmachines heb je grote kans dat je zodra je alsnog overgaat naar nieuwe software dat allemaal weer kwijtraakt door andere opbouw van nieuwe systeem. (in theorie hoeft dat niet, maar praktijk toont aan dat dat vaak wel gebeurd).

 

Dat is ook een kwestie van een kundige bouwer vinden voor je nieuwe site natuurlijk, en expliciet vragen om je huidige url structuur en dergelijke zo goed als mogelijk te behouden.

 

Doorontwikkelen hoeft natuurlijk niet per se idioot duur te zijn of onacceptabele resultaten op te leveren. Het lijkt me echter wel zinnig om dan iemand te zoeken die wat jaren ervaring heeft met groeiende websites. Het kan best zijn dat uitbreiden van je website meer kost dan je uitgaf aan de eerste versie, maar als de technische complexiteit van zo'n site opeens enorm veel groter wordt is dat niet onterecht.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou in deze fase voor een open source oplossing gaan als http://www.opencart.com/. Het is erg makkelijk op te zetten, dit kan je zelf doen of voor weinig uitbesteden. Zo een webwinkel bied eigenlijk alles wat een "professionele" webwinkel software aanbied. Met SEO zit het ook goed. Het is een kwestie van juiste tags invullen.

 

Zo is de drempel wat lager en zit je niet aan een jaar contract vast voor het geval dat het niets wordt.

 

Ik vind het BTW geen idiote gedachten dat je zo snel naar een beter oplossing zoekt, als zaken goed gaan dan gaan ze goed, je moet dan ook durven om de volgende sta te zetten.

Hoger in Google? (No Cure No Pay) > http://momzic.nl/google-pagina-1-positie/

Website/Webshop + Opzet Adwords camagne (25 euro p/m) > www.momzic.nl/volledige-website/

Marketing Producten > www.onlinemarketingportaal.nl

Link naar reactie
  • 0

Zeeland?

In Vlissingen gooien ze er nogal wat geld tegenaan om starters met huisvesting e.d. in de watten te leggen.

Tja, subsidies en ambities van gemeentes.

DOK41 is de naam, gelegen in het havengebied bij de technische opleidingen; misschien kan een van de adviseurs/begeleiders wat voor je doen als je slaapkamer te klein wordt als magazijn.

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.